Начало Партньори Контакти Поверителност English

10-то издание

Конкурс Наградите на БАИТ за 2020 г.

Кандидатствай

Участници

Начало » Участници» Образователна награда

Образователна награда

MindHub https://mindhub.bg/

MindHub

MindHub е първата в България, мрежа от иновативни академии по програмиране за деца и юноши на възраст между 6 и 18 години. Екипът на MindHub създава и разработва курсове, които развиват и обогатяват логическото и аналитично мислене на децата, предоставяйки им възможността да се потопят в света на програмирането чрез изучаване на програмни фундаменти и различни програмни езици.

Ние в MindHub вярваме, че дигиталните умения са една от основните предпоставки за успех в професиите на бъдещето и водени от това, винаги се стремим да развиваме и разнообразяваме учебните си програми. Методите, които използваме и инструментите, с които работим са иновативни, съобразени със съответната възраст на децата и разработени така, че да учат и разбират по интересен начин и под формата на игра, основните концепции в програмирането. Успяваме да създадем благоприятна среда, в която децата успяват да се отличат и уменията им процъфтяват.

Изминалата година се отличи с непознати и нелеки предизвикателства, пред които постави образователния сектор не само в България, но и по целия свят. Ние в MindHub сме горди от факта, че успяхме да адаптираме изцяло учебната си програма и да направим така, че младежите да имат възможността да придобиват нови знания и да затвърждават вече придобитите такива от комфорта на собствения си дом. Онлайн обучението в MindHub успява да задържи вниманието и да доразвие уменията дори на най-малките ни възпитаници. Освен изцяло адаптираната ни онлайн програма, тази година MindHub се открои и с представянето на нови програми в сферата на 3D програмирането и създаването на виртуални светове, които имат за цел да развият пространственото мислене на децата. Освен че Roblox, KODU и Minecraft са любимите игри на малките програмисти, те са и новото попълнение в разнообразната учебна програма на MindHub. Малките ни възпитаници успяват не само да се забавляват, а и да придобиват така необходимите им знания по програмиране по един интерактивен и интересен начин, а именно, надниквайки зад завесата на любимите си забавления и успявайки да създават различни игри в адаптираните за целта програмни среди.

Освен новостите в учебната ни програмата и изцяло адаптирания за нуждите на малките програмисти, онлайн продукт, MindHub разшири и партньорската си мрежа като врати отвориха и центровете ни в Шумен, Добрич, Сливен, Плевен, Хасково, Ямбол, Пловдив - кв. Каменица, Стара Загора, Велико Търново, Бургас, Тиел - Холандия, Соборг - Дания, Брюксел, Шимлеу - Румъния, Тимишоара - Румъния, Крайова - Румъния, Сектор 3, 4 и 5 в Букурещ, Клуж и Брашов, отново в Румъния. С откриването на тези центрове ние продължаваме да развиваме мрежата си от глобални локации и да достигаме до все повече ентусиазирани малки програмисти, на които успешно помагаме за придобиването на знания в сферата на програмирането.


На този линк можете да откриете нашия Facebook Live, в който Йоанна, част от продуктовия ни екип, обяснява как програмирането на 3D игри може да обогати знанието на нашето дете: https://www.facebook.com/mindhub.bg/videos/381233776621019

А ето тук можете да видите и нашия Facebook Roblox Livе: https://www.facebook.com/watch/live/?v=379876649689809&ref=watch_permalink
 

OS Implants https://osimplants.com/

OS Implants

Като студенти по медицина, ние от OS Implants сме пряко засегнати и съпричастни с проблемите в медицинското образование. В последната пандемична година, с навлизането на дистанционното обучение се загуби живият контакт с учебните материали, предоставяни от катедрите по Анатомия към висшите медицински заведения в страната. Дори в нормални условия достъпността е ограничена поради големия брой студенти, сложния процес на обработка на материалите и бързото им износване.
Последните събития ни показват важността на присъствието на умели кадри в здравната ни система, а да учиш за лекар без достъп до качествени учебни материали и практическо приложение на знанията си е немислимо.
Ние от OS Implants разработваме 3D принтирани анатомични модели, автентично копие на костите и органите на реални пациенти. С тях задоволяваме нуждата на всеки студент да се докосне до най-малкия детайл, описан в учебниците по Анатомия. Това му помага да придобие реална представа с какво би се сблъскал в практиката си. Ученето с практическа насоченост превръща учебния процес в много по-лесна и приятна задача, което повишава ефективността му и стойността на бъдещата реализация.
Екипът ни е обогатен с кадри от медицински, компютърни и технологични специалности. Създава образователни публикации, видео курсове и куизове на медицинска тематика в наличните социални платформи. По този начин ние иновираме метода на преподаване, обогатявайки учебната програма с взаимосвързани пособия, достъпни за всеки учащ по всяко едно време, където и да се намира.
Развиваме съвместна работа с университети, болници и асоциации от цялата страна. Редовно организираме презентации пред аудитория, състояща се от студенти от различни специалности и вече утвърдени специалисти, за възможностите, които ИКТ предоставят за развитието на медицината в бъдеще.
Екипът ни създаде и първите по рода си в страната анатомични флашкарти - допълнително учебно помагало към нашите анатомични модели. Чрез тях всеки студент може да изпита и допълни знанията си.
Най-мащабният ни проект е пряко обвързан с ИКТ, тъй като е иновация в метода на обучение. Чрез мобилно приложение за добавена реалност ние предлагаме нов подход за възприемане на сложна и обемна информация. Това премахва ограниченията, свързани с практическото усвояване на сухата теория от учебниците и атласите. Всеки студент, разполагащ с моделите ни и мобилната апликация към тях, има възможността да види наименованието на всяка анатомична структура по модела, цялата нужна информация за нея, както и да изпита знанията си чрез флашкартите, също част от приложението. Това повишава ефективността на обучението на студентите, като намалява времето за самоподготовка за изпитите и едновременно с това увеличава трайността на познанията им.
Ние от OS Implants заставаме до българския студент по медицина, като сме насреща да помогнем в трудностите във всеки етап от неговото образование и реализация. Готови сме, иновирайки, смело да пристъпим към бъдещето и да променим изцяло познатите ни досега образователни методики, като използваме възможностите на бурно развиващите се съвременни технологии.
Telelink Business Services https://www.tbs.tech/

Telelink Business Services

Като наша мисия, ние от „Телелинк Бизнес Сървисис“ смятаме, че привидно сложни задачи винаги могат да намерят просто решение чрез технологиите. През 2020г. много сектори бяха изправени пред предизвикателства, едно от които беше да организират работните си процеси по начин, който да позволи тяхното функциониране и едновременно с това да защити максимално здравето и осигури спокойствието на хората. Много частни и публични организации заложиха на информационните и комуникационни технологии, за да направят това възможно.
Един от най-засегнатите сектори в това начинание беше образователният - от една страна поради традициите и установените административни регулации и от друга поради мащаба на образователната система в България.

Заедно с Министерство на образованието и науката успяхме да организираме образователния процес в напълно дигитален сценарии чрез единна платформа за управление на потребителите. По този начин помогнахме на училищната администрация да продължи да функционира безпрепятствено при условия на пандемия, а на преподавателите да организират учебните си занятия в дигитална среда. Платформата обединява 1 300 000 потребители от цялата страна и се характеризира с три ключови зони.

Първата е изграждане на индивидуална дигитална идентичност на всеки участник в системата на образованието (преподавател, ученик или представител на учебна администрация). Тази идентичност дава възможност на всеки от системата на МОН да достъпва до дигиталните среди за колаборация и комуникация както и до дигиталните ресурси за преподаване и учене чрез единна комбинация от потребителско име и парола. Това улеснява достъпа до множество среди и ресурси и по-лесното управление и администриране на потребителите от органите на МОН. Така изградена, инфраструктурата дава възможност на образователната система да се възползва от всички съществуващи и бъдещи решения за изграждане на дигитална класна стая и среди за преподаване, учене, възлагане на задания и тестове и лесната интеграция на такива системи.

Втората зона представлява единна система за доставка на лицензи за всички софтуерни инструменти до всички лица в системата на образованието, които имат нужда от тяхното ползване. Тази система прави достъпа до всички инструменти лесно и централизирано за всички учебни заведения.

Третата зона се характеризира с интеграция на системи, даващи възможност за изграждане на дигитална класна стая и съвместна работа между преподаватели и ученици онлайн.

Този проект дава основата за една следваща стъпка в дигиталното образование в страната и поставя началото на една пълна дигитализация на учебния процес, предоставянето на електронни материали за учене и насочване на фокуса към STEM умения, важни за бъдещото развитие и кариерна реализация на учениците.
VMware България http://talentboost.vmware.com/

Във VMware България вече 13 години работим успешно за развитието на образованието и ИТ индустрията в България. Компанията инвестира огромен финансов и човешки ресурс в програми и политики с обществена и социална насоченост, които се реализират в партньорство с университети, училища, неправителствени организации, професионални и браншови организации. Благодарение на ангажираността и активното участие на мениджмънта и служителите успяваме да реализираме успешни дългосрочни кампании за повишаване знанията на ИТ специалистите в България.

Нашата University Talent програма предоставя възможности на студентите в компютърни специалности да приложат на практика наученото в университета и да развиват своите умения с помощта на едни от най-добрите софтуерни специалисти в света. Една от основните ни инициативи е Talent Boost академията, която дава възможност за безплатно обучение за студенти и се води от топ инженери на VMware. Това е интензивна 3-месечна програма, която се фокусира върху развитието на различни умения, нужни за успешна кариера на инженер в голяма IT компания. Целта на академията е да надгради теоретичните познания на курсистите чрез реални казуси и обогатяване на практичните им умения. Програмата се провежда за осма поредна година, като до момента е обхванала над 160 студенти, от които 60% са вече наши колеги. Повече от 70 служители на компанията участват в организацията на академията – от създаването на програмата и воденето на лекциите, през интервю процесът на кандидатите и менторството им.
През 2020 година програмата премина успешно във виртуален формат, като менторите и курсистите продължиха да поддържат връзка през целия срок на академията. Talent Boost 2020 завършиха 24 участника – 12 момичета и 12 момчета. Като част от приоритетите на компанията е насърчаването на повече жени да избират ИТ за своя професия с цел постигане на баланс в съотношение на заетите мъже и жени в индустрията.

Повече за Talent Boost академията може да видите тук: http://talentboost.vmware.com/

 

Асоциация на завършилите ТУЕС http://www.hacktues.com

Асоциация на завършилите ТУЕС

Hack TUES е първият и единствен по рода си хакатон в България, организиран от ученици за ученици.
Събитието стартира през 2015г. като инициатива на ученици от Технологично училище „Електронни системи“ (ТУЕС) към ТУ - София, като 6 издания по-късно, Hack TUES е вече едно от ключовите събития за училището.
В хакатона могат да участват само ученици от ТУЕС в отбори с три до пет участници, които в рамките на два дни създават от нулата свой ИТ проект по зададена тема и след това го представят пред професионално жури от преподаватели и ИТ специалисти.

Hack TUES в цифри
От създаването му през 2015 година:
- 826 участници;
- 183 отбора;
- 154 ментора;
- 183 ИКТ проекта.

Hack TUES като възможност за участниците
Хакатонът дава възможност на учениците да усъвършенстват уменията си:
- по програмиране;
- работа в екип, решаване на проблеми, управление на време и проекти, както и презентационни умения;
- работа с ментори от реалния ИТ бизнес, като понякога тези познанства прерастват в предложения за практика и стаж.

Hack TUES като възможност за организаторите
Всяка година Hack TUES се организира от координационен екип доброволци от 11-ти клас, който се грижи за цялостната организация на събитието под менторството на Асоциацията на завършилите ТУЕС и ръководството на ТУЕС. Новият организационен екип на хакатона започва работа още през ноември, като всеки от организаторите има определена роля и различни задачи, за които отговаря. По време на работата си координационният екип минава през различни фази и усъвършенства своите умения. Разделени в подекипи учениците преживяват целия процес по подготовка на едно събитие: от планиране, намиране на спонсори, дизайн, логистика и до изпълнение и отразяване в медиите и социалните мрежи.
Членовете на екипа всяка година са различни и точно това е причината всяко следващо издание на Hack TUES да е по-различно и уникално.

Висше училище по телекомуникации и пощи https://www.utp.bg
През 2020 година Висше училище по телекомуникации и пощи инициира уникален за българското висше образование интердисциплинарен образователен проект. В обединение с три от най-престижните медицински университети в страната – МУ Плевен, МУ Пловдив и МУ Варна, направихме иновативна крачка в бъдещето на медицината. С подписаните три меморандума, откриваме три уникални за страната и Балканския полуостров хибридни бакалавърски програми:
Софтуерно администриране на медицинска техника и апаратура, съвместно с МУ „Проф. д-р Параскев Стоянов" – Варна
Софтуерно проектиране в медцината, съвместно с МУ – Пловдив
Телемедицина, съвместно с МУ – Плевен.
Идеята е продиктувана от нарастващата нужда от инженерни кадри, които да обслужват медицинския сектор и да са адекватни на медицинските иновации и технологии, с които работят българските и световните лекари. Тези три споразумения на Висше училище по телекомуникации и пощи бързо прераснаха в инженерно-медицински клъстър или една мрежа от университети, които имат волята, желанието, силата и готовността да произведат три уникални различни специалности.
Предизвикателството вече е в ход, тъй като през последните месеци човечеството се сблъска с огромна хуманитарна криза, за справянето, на която, технологиите допринасят неимоверно.
Един по-силен тласък на медицинското инженерство би могъл да улесни системата и да спаси много животи, в това се убеждаваме сами. Изпреварвайки тази последователност от събития, споразумението възниква почти пророчески, защото предвижда образователни механизми именно в най-натоварените звена в глобален план.
Галя Петрова, учител по "Биология и ЗО", Национална природоматематическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов”

Настоящият предложение за участие в конкурса представя нов съвременeн подход в образователния процес за привличане на талантливи ученици от Националната природоматематическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов” към учебно-изследователска дейност. В рамките на различни дейности, придобитите теоретични знания и умения в областта на дигиталните технологии и природните науки бяха обогатени чрез допълнителни дигитални ресурси, създадени от настоящият кандидат в конкурса посредством Малка изследователска училищна общност към БАН. В тази общност учени, включително и настоящият кандидат в конкурса на БАИТ, споделиха своя научен опит с бъдещите изследователи, с което провокираха у тях интерес към науката в областта на биоинформатични и молекулярно-биологични методи за определяне/изясняване на генетичното разнообразие, филогенетичния произход и таксономичен статус на застрашени растителни видове; епигенетични модификации, механизъм на работа, контрол и активация на гените и растителните биотехнологии. С цел усъвършенстване уменията на учениците за представяне пред публика, те представиха свои разработки на организирани събития, сред които Празник на химията, Световен ден на биологичното разнообразие, ученически научни сесии към УчИ-БАН, Европейска нощ на учените и др, на които заслужено завоюваха многобройни награди.

Пример за дигитален образователен ресурс: https://drive.google.com/file/d/19BUSHjyX0NNVYCJ1ZuKsCUWircSoYp3O/view?usp=sharing

 

Георги Германов, СПГЕ "Джон Атанасов" няма

Казвам се Георги Германов и съм ученик от 10 клас в СПГЕ "Джон Атанасов". Преподавам роботика, електроника и 3D принтиране.
Роботиката е ефективен и забавен начин за учениците да усвоят и приложат знания в областта на физиката, математиката, информатиката, информационните технологии и дори английския.
В последната година реализирах проекти, които са иновативни или единствени за България. Приложих успешно практически занятия в учебните часовете за деца от 1 до 7 клас.
Създадох учебна програма по роботика и електроника, която успя да предизвика и задържи интереса на децата към конструиране, програмиране и логическо мислене. По този начин ги запалих да се занимават с технически науки.
Иновативните курсове с запояване показват от различен ъгъл електрониката, и я правят много по достъпна за младите таланти.
Най-голямото удовлетворение е когато в края на занятието видя сияещите, любопитни очи на малките жадни за още знания.

Знам.бе https://znam.be/

Знам.бе

Ние от Знам.бе вярваме, че образованието трябва да е максимално достъпно до всички в България. Всичко, което правим, е с единствената цел да се повиши общата грамотност на населението. Децата са най-големият ни капитал и затова съвсем естествено се фокусираме върху тяхното образование и възпитание.
Така се зароди и инициативата ни - подкаст „За Учителите”, в подкрепа на българските учители. Целта ни е да покажем добрите примери в българското образование, които се случват всеки ден и могат да послужат за вдъхновение на други учители от цялата страна.
За да бъдем максимално полезни на всички учители в страната, създадохме първия образователен подкаст в България. Той се превърна в чудесен източник за обмяна на опит и знания, както и за създаване на общност от активните учители в България. Чрез него искаме да покажем успешните практики на българските учители. Да се запознаем с тях и да почерпим от техните знания и умения. Да се мотивираме и да подобряваме средата около нас.
През 2020-та година реализирахме и излъчихме 30 епизода, които са напълно безплатни за слушателите. Всеки от тях съдържа интервю с учител, който ни е препоръчан и е изявен в своята практика. След успешния старт на проекта и получаването на обратна връзка надградихме първоначалната концепция и вече излъчваме и само конкретната полезна практика от епизода, като вярваме, че това допълнително повишава полезността на предаването.
За предстоящата година са предвидени 50 нови епизода с гост-интервюта, 13 от които ще са с учителите, отличени от БАИТ за „Дигитални новатори в образованието” през 2020-а. Ще бъдат реализирани и няколко тематични епизода, в които ще се разискват различни теми, които са интересни и полезни за по-широка аудитория.
Всички епизоди от поредицата "За Учителите" ще откриете тук:
-> https://znam.be/podcast
-> Soundcloud - http://bit.ly/znambe-sc
 

Иновейшън Стартър Бокс ЕООД http://www.innovationstarter.bg

Иновейшън Стартър Бокс ЕООД

Проектът “Академия за иновации”, който Innovation Starter ще реализира през 2021 година за 8-ми пореден път се е доказал, като устойчив, вдъхновяващ българските студенти и подкрепящ реализирани стартиращи проекти на студенти (27 общо, от които 20 са устойчиви бизнес модели, като StudyHub, Бързо, Анаболно, Вкусно, SmartConnect, Cheatburger и др.) Проектът достига до милионна аудитория и партнира с 14 университета, 3 публични институции, множество частни партньори и неправителствени организации, като всяка година надгражда постигнатото.

МенторМейт https://mentormate.com/bg/

МенторМейт

МенторМейт инвестира в млади софтуерни специалисти и заплаща обучението им
DevCamp е обучителна програма за уеб и мобилни технологии, помагаща на млади хора да станат част от IT света и да израснат като професионалисти. По време на обучението те развиват технически умения, трупат практически опит, получават финансово заплащане, а най-добрите от тях - предложение за работа в МенторМейт.
Преди да създадем DevCamp, направихме анализ на стратегията си. Резултатите показаха няколко проблема или липси, които решаваме с DevCamp - както на пазара на труда, така и на компанията. Установихме, че повечето младши специалисти, които наемаме на работа, имат липси в знанията си или техният набор от умения не отговаря на нуждите на компанията. Тези липси водят до по-продължителни обучителни процеси при започване на работа, усложнения с продуктивността и качеството, дори риск от неудовлетвореност на клиента. Анализът ни показа, че българският пазар на труда страда от сериозен недостиг на IT специалисти, което от своя страна води до силна конкуренция между софтуерните компании за привличането на професионалисти. Поради тези причини създадохме програмата за обучение на млади таланти.
DevCamp е изключително конкурентна програма и цифрите го доказват. Първото издание стартира през 2019 година. Оттогава до днес успешно се проведоха три издания на програмата, в които са кандидатствали 1651 човека. От тях 91 преминават през тясното сито на подбора и стават участници в DevCamp, а 57 от най-добре представилите се участници започват работа в МенторМейт. Програмата се отличава и със своята иновативност, тъй като носи ползи едновременно за всички страни по проекта - както за участниците, така и за МенторМейт, а също и за IT общността в България като цяло.
Участниците имат възможността да развият своите технически умения и да натрупат практически опит в работа по реални проекти на пълен работен ден, а в замяна на това получават справедливо заплащане. Обучението преминава през лекционна част, индивидуални задачи и включване в екипни проекти, което се осъществява под менторството на софтуерни експерти от компанията с дългогодишен професионален опит. Предимства за участниците са, че се обучават в разработването на проекти с уеб и мобилни технологии като Python, Java, .NET, Swift, JavaScript, HTML, CSS, библиотеки и фреймуърци като Angular, React.js, React Native, Node.js, Laravel, Django, Spring и други. Не на последно място е и възможността за получаване на предложение за работа в МенторМейт след края на програмата при успешно представяне.
С DevCamp МенторМейт не просто набира служители за работни позиции, но създава един колектив от мотивирани, интелигентни и талантливи млади софтуерни разработчици, които започват работа по реални проекти. По този начин се изпълняват бизнес нуждите на МенторМейт и тези на нашите клиенти, които работят с едни от най-добрите професионалисти на пазара.
Но преди всичко DevCamp помага на българския IT пазар като обучава софтуерни разработчици. По време на програмата те правят своите първи стъпки като full-stack разработчици, като използват най-модерните технологии. След края на програмата участниците могат уверено и с натрупаните необходими знания да започнат работа в IT сферата, да се развиват в кариерен план и да израснат в бъдеще като едни от най-добрите софтуерни професионалисти.
https://devcamp.mentormate.com/

Мусала Софт http://ejoi.org/

Мусала Софт

eJOI (http://ejoi.org/) - Европейската младежка олимпиада по информатика (European Junior Olympiad in Informatics) e основана през 2017 г. в България от Красимир Манев, Президент на "Международната Олимпиада по Информатика" /IOI/ и настоящ президент на eJOI, Бисерка Йовчева и Школата по информатика „А&Б“ в гр. Шумен, Алексей Христов, председател на борда на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН) и Елена Маринова, председател на Борда за развитие на СООПН и президент на софтуерната компания „Мусала Софт“.

eJOI е послание към всички деца, че могат да променят света със силата на точните науки и в В организацията се включват общо 90 души научен, технически, организационен и инициативен комитет; от които над 40 доброволци - основно млади хора с интереси в областта на програмирането.

Създаването на Европейската младежка олимпиада по информатика - eJOI показва на общността в България и на света, че страната ни има амбицията и работи за силна ИТ индустрия и лидерско място на ИТ картата на света. Олимпиадата e амбициозен мащабен проект и доказателство, че когато има силна кауза, могат да бъдат обединени бизнес, академични среди, неправителствени организации, правителство и европейските институции. eJOI е и послание към правителствата и индустрията - за да има силен софтуерен бизнес, трябва да се инвестира както в масово, така и в елитно образование.

Организационната щафета на eJOI до момента поемат - през 2018-та Иннополис, Русия, а през 2019-та - Марибор, Словения. През 2020 eJOI се проведе онлайн с виртуален домакин Тбилиси, Грузия, a участие взеха рекордните 27 държави. Петото издание на Олимпиадата през 2021 ще бъде отново в Грузия,този път присъствено.

„eJOI не е самоцел! Според обобщената класация по медали по информатика за всички времена, България е на пето място в света – завоювали сме 108 медала, от които 27 златни, 43 сребърни и 38 бронзови. Успехите се случват, когато се идентифицират талантите и се работи с тях. Ключово за ИТ сектора глобално е подготвянето на високо квалифицирани специалисти за софтуерната индустрия да започва колкото може по-рано. По този начин талантливите деца ще допринесат за възхода на страните си, а и на света!" - Красимир Манев, основател и настоящ Президент на eJOI.

*Успехът на eJOI 2017, емоциите и вълненията от новото начало на инициатори, състезатели, ръководители, доброволци и организатори можете да видите в приложеното видео: https://www.youtube.com/watch?v=M7C0SXoa3gg.

Мусала Софт https://codeit.bg/bul

Мусала Софт

CodeIT (http://codeit.bg/) е най-старото състезание по програмиране в света и най-елитният частен конкурс по информатика, създаден в България. Конкурсът е вдъхновяващ пример за публично-частно партньорство с идеална цел – организира се от Мусала Софт в сътрудничество с над 100 компании, неправителствени организации, ИТ асоциации и водещи образователни институции в България. Почетен председател на журито е Красимир Манев, човекът, „произвел“ най-много български медалисти по информатика, президент на Международната олимпиада по информатика (IOI) за 2014-2017 г. и президент на Европейската младежка олимпиада по информатика (eJOI).

Създаден от Мусала Софт през 2000 г. като национално състезание с медиен партньор водещото тогава ИТ списание PC Magazine, на 20 години днес CodeIT събира стотици участници от България и света. През 2011 конкурсът приема нов формат, в който всеки сезон е разделен на два типа състезателни части – СПРИНТ (5+3 задачи) и МАРАТОН (1 задача). Етапите включват “бързи и бавни“ задачи, разпределени в шест задочни кръга. До големия финал достигат 12-те най-добри състезатели през годината. От сезон 2013г./2014г. конкурсът става международен и са въведени Junior задачи за състезатели до 8-ми клас, изключително важна стъпка за ранното привличане към областта на точните науки и технологиите. ТОП 5 Junior на всеки сезон участват във финала, включвайки се в отделно младежко класиране.

От 2007-ма година конкурсът се провежда под патронажа на президента на Република България – Георги Първанов (Президент на Република България 2002-2012), Росен Плевнелиев (Президент на Република България 2012-2017) и Румен Радев - Президент на Република България от 2017г.
До момента в CodeIT са участвали 2000 + състезатели от 15+ държави - сред които Армения, Белгия, България, Египет, Северна Македония, Сърбия, Украйна, Швеция и мн. др. Над 35 човека елитен екип от състезатели и олимпийци по информатика в Мусала Софт (CSLAB - Computer Science Lab) отговаря за изготвяне на задачите в конкурса - общо 350 за тези 20години.
Партньорите от държавни, академични, образователни, научни и бизнес среди надхвърлят 100, а наградите за участниците са повече от 3000. От 2012 година Мусала Софт кани и топ гуру в състезателното програмиране, който да изнесе вдъхновяваща лекция за финалистите – в България са гостували величия в състезателното програмиране: Брус Мери (Южна Африка), Пшемислав Денбиак (Полша), Пьотр Митричев и Глеб Евстропов (Русия), Паскал Понс (Франция), Иван Катанич (Хърватия), Скот ВУ (САЩ), Юхао Ду (Китай).


Съпреживейте с нас емоцията 20 години CodeIT в приложеното видео:
https://www.youtube.com/watch?v=tex1qMDT-Cs&t=1s

Община Пловидв https://www.plovdiv.bg/

Община Пловидв

„Дигитализацията на учебния процес в общинските училища в Пловдив” е проект насочен към поетапната дигитализация на учебния процес и придобиване на базова дигитална грамотност на всички ученици в общинската образователна система. С програмата се цели да се даде шанс на учениците да усвоят основни меки и дигитални умения, които да ги направят много по-конкурентоспособни на пазара на труда. Училищата прилагат облачните платформи G Suite for Education и Microsoft Office 365, което позволява използването на персонални профили, електронизирането на документооборот, електронни учебници и ресурси, групова работа, презентации, изпитвания и тестове, домашни работи и дистанционно обучение при необходимост.
Крайната цел е възможно най-голяма част от учебния процес да е споделена в облачна защитена среда и да е достъпен навсякъде, по всяко време и от всяко устройство, свързано с интернет. Учениците сами стават създатели на образователно съдържание и работят по съвременните методи с последно поколение технологии. Работата в клас е много по-интерактивна и позволява проектно-базираното обучение, работа в екип и др.; учителите имат пълен поглед върху напредъка на всеки ученик в реално време; родителите имат обратна връзка за резултатите на децата си. Технологиите позволяват и напълно “безхартиено” обучение по модела 1:1 (един ученик-едно устройство), като вече 21 паралелки в 9 училища работят по този метод.
Програмата стартира през 2016г., а през 2019 г. вече обхваща всички 52 общински училища, Близо 1000 учители и училищни администратори от Пловдив са преминали обучения, финансирани с общински бюджет. Над 300 са станали Google сертифицирани преподаватели.
Разходите (393000 евро за 2017-2019г. и 500000 евро за 2020-2022г.) се покриват от общинския и училищния бюджет и се използват за закупуване на съвременно специализирано оборудване (компютри, лаптопи, таблети, проектори, VR комплекти и др.); софтуерни продукти и лицензи; обучения.
През 2020г. активните профили на учениците 5-12 клас достигнаха 94%(профили които се ползват ежедневно). По време на COVID кризата, която наложи затварянето на всички учебни заведения, Пловдив стана пример за онлайн обучение на децата в училище с 35465 активни профили на ученици и учители в онлайн платформите, 9000 активни виртуални класни стаи и 38 училища с повече от една виртуална класна стая за всяка паралелка. Сертифицираните учители създадоха платформа и канал в Youtube, в която обменят опит и идеи и качват електронни ресурси, за да помагат на колегите си. (https://cloud.plovdiv.bg/; https://www.youtube.com/user/CCT227)
През 2020г. беше повишена квалификацията на 341 педагози, 98 учители бяха сертифицирани от Google за I-во и 34 - за II-ро ниво. Създадени и разпространени бяха 84 електронни урока. Общината инвестира 299 720 лв. за компютърни устройства и хардуер в 24 общински училища
Освен възможността за обучение от вкъщи, въвеждането на проекта доведе до по-модерни училища, по-достъпно обучение, по-ефективно придобиване на знания и прилагане на методи на обучение, които интригуват и мотивират децата. Развиват се дигиталните и меки умения на учениците: ефективно използване на интернет, онлайн ресурси и програми, работа по проекти в екип, презентиране, съблюдаване на графици и управление на времето. Това води до изграждането на по-компетентни и способни млади хора, пригодени за изискванията на съвремието и трудовия пазар.

Петя Велева, Заместник-директор "Проектни дейности", учител по "История и цивилизации",ЧОУ "Томас Едисън" https://edisonschool.eu/

През изминалата учебна година в ЧОУ “Томас Едисън” стартирах редица онлайн инициативи, за реализацията, на които ученици, учители и гост-лектори активно използваха ИКТ. Внедряването на ИКТ в учебния процес през настоящата учебна година е от още по-голяма необходимост, като този път технологиите трябваше да бъдат използвани по коренно различен от досега познатия начин, който да отговори на нуждите на постоянно променящия се образователен и социален пейзаж.

За часовете по История и цивилизации и за провеждането на “Школи по интереси” заложих на хибридната форма на преподаване. Хибридната онлайн програма, която набляга на обучение, основано на компетентност и самоуправление на обучението, е образователна форма с ниско ниво на посещаемост на училището, висока онлайн активност от страна на учители и ученици, базирана на проекти, ръководена от лидер на екип, където преподавателите влизат в ролята на треньори и ментори. Учителите преподават дистанционно или лично с помощта на хардуерни и софтуерни инструменти за видеоконференция. В някои случаи хибридното образование включва асинхронни учебни елементи, като онлайн упражнения и предварително записани видео инструкции. Когато се планират добре, хибридните часове съчетават най-добрите аспекти на личното и онлайн обучение, като същевременно правят образованието по-достъпно за много ученици.

Именно този модел на преподаване ми позволи да реализирам редица успешни хибридни образователни практики, а учениците ми все по-активно, креативно и иновативно да използват информационните технологии. Много от тях, мотивирани да покажат своята градивност, работят с Procreate, Photoshop, Krita, Video Editor, Stop Motion Studio, Quik, Skratch и други, за изработването и представянето на проектите си.

Когато сравнявам този многостранен, хибриден онлайн модел с традиционното образование, не мога да не се сетя за думите на Джон Дюи: ”Пътят на най-малкото съпротивление и най-малкото усилие вече е положил коловозите си в съзнанието. Изисква се упорита работа, за да се предизвика промяна в старите вярвания.”

В ерата на претоварване с информация и почти неограничен достъп до знания, традиционният модел на обучение изглежда все по-архаичен, но за повечето училища той остава пътят на най-малкото съпротивление (и следователно непрекъснато предпочитаният подход). Напълно съзнавам защо, разбира се: докато преподаването в хибриден и онлайн формат са вълнуващи в педагогическо и епистемологично отношение и макар да създават огромни ползи за обучаващите се, има значителни пречки свързани с разработването на образователни програми за такъв вид преподаване. Изглежда, че най-голямата пречка е адаптирането на методите на преподаване и обучение, които са много по-различни от начина, по който сме били обучени и образовани. Докато се опитваме да вдъхнем живот на иновативните учебни програми, които се адаптират към предизвикателствата на XXI век (и цялото ново поколение дигитални ученици), ние променяме нашето разбиране за това какво означава да бъдеш преподавател в училище. Т.е. хибридното и онлайн образование не променят преподавателските професии, а заличават старата длъжностна характеристика. Изглежда, че бъдещето на образованието се нуждае от изцяло нов подход за подготовка учителите, тъй като изисква съвсем различен тип взаимодействие с учениците.

Сдружение Арк Академи http://arc.academy

Сдружение Арк Академи

Гейм индустрията е една от най-бързо растящите индустрии по приходи глобално. За последните 10 години в България са отворили офиси някои от световните лидери в разработването на игри, а индустрията показва стабилни темпове на развитие. Към днешна дата, основният фактор, ограничаващ това развитие, е недостигът на кадри.

ARC Academy (https://arc.academy/bg/) е модерна и практически ориентирана академия за разработване на игри, която допринася за развитието на гейм индустрията в страната като поставя високи стандарти в обучението и постоянно актуализира качеството на услугите.

Както предполага името, мисията ни е да бъдем арката, свързваща талантите от целия творчески спектър с компаниите от бранша. Твърдо вярваме, че гейм индустрията дава шанс за удовлетворяваща творческа кариера и гледаме на всеки наш студент като на един талант повече, избиращ да търси реализация в България.

Основните академични програми на ARC Academy са присъствените Game dev fundamentals (https://arc.academy/bg/programi/fundamentals/) и Game dev advanced (https://arc.academy/bg/programi/game/). От март 2021 г. стартира и първата изцяло онлайн базирана програма – Game dev fundamentals online (https://arc.academy/bg/programi/game-dev-fundamentals-online/), която има за цел да улесни достъпа до гейм образование не само на хора извън столицата, но и на такива извън страната. Програмите ни са изградени с помощта на водещите гейм компании и следват реалните стъпки в процеса на създаване на големи заглавия. Не сме акредитирани от МОН или друга официална институция, което е съзнателен избор в интерес на това, да запазим своята гъвкавост при имплементацията на бързи и ефективни промени в полза на практическата стойност на образованието. Анализът и адаптацията на учебния процес са основна и неразделна част от работата на екипа ни.

Всички над 30 лектори в нашите курсове и програми са активни професионалисти на ръководни позиции в големите гейм студия, което дава възможност за учене от най-добрите, но и дава може би най-важния шанс на студентите ни - да изградят лични връзки в индустрията още по време на следването си.

Партньори на академията са повечето големи студия на местния пазар, а студентите ни посещават организирано техните офиси, където се запознават лично с ключови хора от бранша и добиват усещане за реалната работна среда в едно голямо студио.

Разполагаме със зала, оборудвана с техника и софтуер отговарящи на актуалните стандарти в индустрията, а в условията на Covid-19 успешно адаптирахме учебния процес както за онлайн, така и за хибридни формати, използвайки комбинация от софтуерни решения и специално създадени политики.

Вярваме, че обучението трябва да е достъпно и си партнираме с Фондация Америка за България за да предложим финансиране на таксите, при условия, които са достъпни за само още една образователна институция в страната – Американския университет в Благоевград (https://tokudabank.bg/bg/individualni-klienti/krediti/potrebitelski/studentski-kredit/)

Като част от нашия социален принос, провеждаме безплатни онлайн лекции в училища от цялата страна (1000+ ученици до момента), както и в рамките на публични събития, с което поставяме гейм индустрията на картата на възможностите за много ученици и техните учители.

В цифри:
Брой студенти през първата година: 38
Брой студенти през втората година: 58 (+53% year on year)
Брой студенти, назначени на работа: 6
Студенти преподаващи в академията: 2

С уважение,
Екипът на АРК Академия

СофтУни http://www.softuni.bg

СофтУни

СофтУни навлиза на българския пазар в сферата на обученията по програмиране и дигитални умения и само за 7 години израства в нещо повече - в кауза. Кауза за осигуряване на качествено, достъпно и релевантно за съвременния свят образование. Днес сме познати на пазара като най-големият български образователен център не само по програмиране, но и по дигитален маркетинг и дизайн.

СофтУни в цифри за последните 7 г.:
- Проведени над 1100 семинара и събития.
- Видео уроците ни наброяват повече от 14 хиляди, а общото им времетраене е над 54 хиляди часа.
- Сключени над 200 партньорства с водещи компании в България с цел осигуряването на кариерно развитие и помощ в образователния процес за нашите успешни курсисти.
- Общност, включваща повече от 200 000 души.

СофтУни се стреми към това да се превърне в основен двигател на глобалната дигитална революция и да допринесе за изграждането на нова дигитална ера и вече години инаред вървим целеустремено именно в тази посока.

Тази година беше наистина предизвикателна за всички и като компания, която се стреми да помага на обществото и да дава пример с действията си, ние организирахме редица разнообразни проекти, даващи безплатен достъп до ценни образователни ресурси за безработни и други хора, които имат нужда от такива в трудните времена, в които живеем и към момента.

В началото на пандемията обявихме безплатен достъп до някои от най-желаните ни обучения и семинари. С тях стимулирахме развитието и усъвършенстването на хората по време на кризисна ситуация, за да не губят надеждата си, а вместо това да инвестират допълнителното свободно време в нещо истински значимо. С това също така осигурихме възможността на хиляди хора да използват момента да се преквалифицират или да обогатят вече наличните си умения в полза на текущата им работна позиция или развитие на собствен бизнес.

За останалите без работа в следствие на пандемията, СофУни обяви безплатен курс по компютърна грамотност, който дава възможност при успешно завършване и за цялостно безплатно обучение в някоя от професионалните ни програми.

Редом с безплатните въвеждащи курсове във всяка една от програмите, до които достъп има абсолютно всеки, който има желането да бъде въведен плавно в три от най-бурно развиващите се области днес - дигитален маркетинг, програмиране, графичен дизайн и визуализация, ние организирахме и редица други безплатни събития и семинари. Някои от тях са инициативата “Аз, програмистът” за насърчаване на младото поколение към развитие в дигиталните професии; дигиталната ни академия с Coca-Cola, която цели да помогне на младите специалисти да доразвият наличните си умения и да натрупат редица нови такива; обучението по дигитална грамотност за учители, организирано съвместно с издателство “Клет България”; дарихме безплатни обучения за дигитална грамотност за служителите на фондация "За нашите деца", и др.

Фондация на бизнеса за образованието https://fbo.bg

Фондация на бизнеса за образованието

Нашата мисия във Фондация на бизнеса за образованието е да подпомагаме кариерното развитие през целия живот. Това не е еднократен и безвъзвратен избор, а процес, който включва много фактори. В него е важно да се съобразим с личните интереси, предпочитания, умения и таланти, както и с възможностите за реализация и изискванията за знания, квалификация, опит, лични качества в различните професии. През последните години фокусираме нашите усилия в обучения на кариерни консултанти и създаване на съдържание за информиране на младите хора чрез различни иновативни инструменти, като онлайн въпросници, геймифицирани обучения за развитие на кариерни умения, онлайн игри и други.
Платформата „ВИЖ ПРОФЕСИИТЕ“ е една от последните ни инициативи, която подпомага професионалното ориентиране на младежите чрез „кариерен лексикон“ за откриване на подходящи възможности и описания на различни професии. Сайтът дава възможност на младите хора да се «срещнат» виртуално с представители на професии, да разгледат техните работни места и да се запознаят с характеристиките и изискванията на професиите им. Посещения на работни места и срещи с представители на професии се организират трудно и рядко, особено в сегашните условия. Повечето младежи вземат решения въз основа на моди и тенденции или под чуждо влияние, без ясна представа за професията, която са избрали и доколко тя е подходяща за тях..
Като част от цялостната ни концепция за подкрепа на младите хора, решихме да възложим изработването на сайта не на професионален екип, а на двама ученици – Валери и Петър-Емил, които имат интереси и опит в създаването на сайтове, на които осигурихме ментори и възможност за консултации с утвърдени програмисти в хода на работата. Момчетата оправдаха напълно нашите очаквания и създадоха една напълно функционална и атрактивна платформа, която отговаря на световните тенденции за самоинформиране посредством формати като video storytelling.
Една от основните иновации в сайта е Кариерният лексикон, специално разработен за него, който служи като мачинг инструмент, свързващ учениците и професионалисти, които имат сходни интереси и предпочитания по отношение на работата. Създадената платформа може да се ползва индивидуално от учениците, както и в училище и в сесии по кариерно ориентиране. Тя дава възможност на младите хора да се «срещнат» виртуално с представители на различни професии и да посетят различни работни места като имитира процеса на «работна сянка», който да ги запознае отблизо с характеристиките и изискванията на професиите. Ползата за участващите професионалисти е повишаване на престижа на работодателската организация, а за учениците – подобрена информираност при професионалния избор.
 

„Лаборатория за иновации и платформи в образованието и квалификацията“ към „Институт за перспективни изследвания на отбраната” /ИПИО/ на Военна академия „Г. С. Раковски“ https://rndc.bg/

„Лаборатория за иновации и платформи в образованието и квалификацията“ към „Институт за перспективни изследвания на отбраната” /ИПИО/ на Военна академия „Г. С. Раковски“

Благодарение на комплексната дейност на „Лабораторията за иновации и платформи в образованието и квалификацията“ към „Института за перспективни изследвания на отбраната” /ИПИО/ на Военна академия „Г. С. Раковски“ и своевременно внедрените от нея ИКТ продукти, Военна академия „Г. С. Раковски“ влезе подготвена в кризата COVID-19 и нямаше нито един ден прекъсване на учебния процес при въвеждане на извънредното положение.
В лабораторията се работи в помощ на преподавателите по научно-приложен проект „Адаптиране на академичния състав на Военна академия към изискванията на дигиталното поколение”, бе разработена и внедрена „Система за академична комуникация“ на базата на “Office 365 Education” състояща се от хора, софтуер и процедури, има части в Интернет, Интранет и Екстранет, в която към настоящият момент има над 1950 потребителски акаунта и се използва активно от целия личен състав и обучаемите на Военна академия „Г. С. Раковски“. Лабораторията разработи нов сайт на Военна академия - https://rndc.bg/ и обучи личния състав за работа с интегрирана вътрешна система за управление на съдържанието.
През настоящата година в лабораторията беше изработена нова учебна програма за работа в онлайн среда с Office 365, по която до настоящият момент са минали обучения над 2000 човека. Освен това в областта на ИКТ бяха организирани и се предлагат още два курса за допълнителна квалификация с нови иновативни учебни програми: „SEO – оптимизация на сайтове за търсещи машини“ и „Анализ на информацията в социалните мрежи“ и една нова учебна програма за бакалаври по дисциплината „Информационна сигурност”.
Издаден е учебник „Работа с Microsoft Office 365 в учебния процес“ , издадена е книга „Фалшивите новини“ с практически инструментариум за разпознаването им в интернет и са издадени 6 броя на „Дигитален бюлетин“ в помощ на преподавателите и обучаемите по време на COVID-19.

Новини

24.02.2021

Победители в конкурса „Наградите на БАИТ“ за 2020 г.

За 10-а поредна година на официална церемония бяха отличени победителите в отделните категории на конкурса „Наградите на БАИТ”. За първи път събитието се проведе във виртуално студио и...

08.02.2021

Известни са номинираните в отделните категории на конкурса Наградите на БАИТ за 2020г.

След гласуването на журито вече са известни номинираните в отделните категории на „Наградите на БАИТ“ за 2020 г. Победителите ще бъдат обявени на официална церемония на 24 февруари 2021...

12.01.2021

93 кандидатури за „Наградите на БАИТ” за 2020 г.

93 регистрации от личности, компании и институции бяха направени до края на срока за участие в 10-то издание на конкурса „Наградите на БАИТ“. Най-много подадени проекти има в...

 

Златен спонсор

АЛСО България

Със специалното участие на bTalks

bTalks

Сребърен спонсор

Datecs Акронис България

Бронзов спонсор

Ciela Norma Ardes Ърнст и Янг България

Партньори

БЪЛГАРСКА ТЕЛЕГРАФНА АГЕНЦИЯ БНР Bloomberg TV Bulgaria Computerworld CIO TechNews Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия Национално сдружение на общините в Република България Eleven ПРЕДПРИЕМАЧ b2b Media Sofia Tech Park JA Bulgaria Pixelmedia.bg Инженер.bg ДигиталнаИндустрия.bg БТПП БСК DevStyler