Начало » Участници» Образователна награда
"Роботикслаб академи" Сдружение | https://roboticslab-academy.com |
---|---|
Име на проектаСъхранение на културно - историческото наследство, през погледа на дигиталните деца |
Изпълнител на проекта"Роботикслаб академи" Сдружение |
Сдружение „РоботиксЛаб Академи – Плевен“ вече трета година успешно си партнира с няколко начални училища в гр. Плевен и едно в гр. Долни Дъбник област Плевен, като организира занимания по интереси за развитие на ключовите компетентности на учениците в областта на информатиката, съгласно ПМС 289 от 12.12.2018 г. Сдружението предоставя обучения, свързани с програмиране и роботика на деца от начален курс. Особено видими са резултатите при учениците от ОУ „Васил Левски“, гр. Плевен, които за трета поредна година са национални победители в различни STEM категории от Национален конкурс за STEM науки в България, представяйки различни проекти, свързани с програмиране и роботика. Плод на съвместното сътрудничество е и изпълнението на проект BG06RDNP001-19.457 „Съхранение на културно-историческото наследство през погледа на дигиталните деца“ финансиран чрез ПРСР 20014-2020 г. Специално за събитието е разработена авторска робопрограма, която по интересен начин ще пресъздаде паметните събития. С помощта на роботи ще се извърши виртуална разходка в Лавровия парк, като децата ще програмират сглобените роботи с различни програми, чрез които всеки робот, приближавайки до отбелязания паметник ще представя кратка информация за него. Такъв тип интерактивно представяне на обект не е представян досега в България и би могъл да послужи, като пример за популяризиране и за други обекти и в крайна сметка да засили практическото приложение на обучението по информационни технологии в училище. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Сдружение „РоботиксЛаб Академи – Плевен“ вече трета година успешно си партнира с няколко начални училища в гр. Плевен и едно в гр. Долни Дъбник област Плевен, като организира занимания по интереси за развитие на ключовите компетентности на учениците в областта на информатиката, съгласно ПМС 289 от 12.12.2018 г. Сдружението предоставя обучения, свързани с програмиране и роботика на деца от начален курс. Особено видими са резултатите при учениците от ОУ „Васил Левски“, гр. Плевен, които за трета поредна година са национални победители в различни STEM категории от Национален конкурс за STEM науки в България, представяйки различни проекти, свързани с програмиране и роботика. Плод на съвместното сътрудничество е и изпълнението на проект BG06RDNP001-19.457 „Съхранение на културно-историческото наследство през погледа на дигиталните деца“ финансиран чрез ПРСР 20014-2020 г. Специално за събитието е разработена авторска робопрограма, която по интересен начин ще пресъздаде паметните събития. С помощта на роботи ще се извърши виртуална разходка в Лавровия парк, като децата ще програмират сглобените роботи с различни програми, чрез които всеки робот, приближавайки до отбелязания паметник ще представя кратка информация за него. Такъв тип интерактивно представяне на обект не е представян досега в България и би могъл да послужи, като пример за популяризиране и за други обекти и в крайна сметка да засили практическото приложение на обучението по информационни технологии в училище. |
|
ERP Academy | https://erpacademy.bg/ |
Име на проектаМагистърска програма |
Изпълнител на проектаERP Academy (СТИМ НЕТ България ООД) и Висше училище по застраховане и финанси |
ERP Academy е единствената по рода си образователна организация в България, която има за цели да развива обучението в областта на бизнес софтуера и да популяризира сектора като перспективен за развитие както за бъдещите професионалисти в областта, така и за компаниите, които се стремят към изграждане на устойчиви и съвременни бизнес модели и дейности. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадри„Бизнес софтуер и ERP платформи“ е единствена и уникална за България магистърска програма, която е изцяло фокусирана върху системите за управление на бизнеса. Студентите получават знания както от експерти в бранша, които притежават богат практически опит и умения, усвоени в реална бизнес среда, така и от утвърдени академици с дългогодишен стаж в образованието. Студентите се запознават с методологията на различните платформи за управление на бизнеса, получават възможност да се докоснат до върхови технологии и ноу-хау за тяхното практическо управление и прилагане в реална среда. Магистърската програма има разработена авторска методология на преподаване, която основно залага на модела „учене чрез правене“. Този начин на обучение развива критичното и аналитичното мислене, дава възможност за откриване на силните страни на студентите и провокира към стремеж за постоянно развитие на знанията. Студентите имат възможност да работят с различни бизнес софтуерни решения, в които решават реални бизнес казуси, като по този начин успешно усвояват важни знания и умения, които могат да бъдат приложени в практиката веднага. |
|
Kinder Coder | https://www.facebook.com/KinderCoder |
Име на проектаKinder Coder - програмиране и роботика за деца |
Изпълнител на проектаТаня Козалиева |
|
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Kinder Coder, в лицето на Таня Козалиева, обучава, вдъхновя, подкрепя и поощрява своите ученици да се интересуват и любопитстват в областта на информационно-комуникационните технологии, програмирането и роботиката. Чрез курсове, работилници, участие в състезания, подготовка и ред други дейности и инициативи Kinder Coder, подкрепя децата в развитието на дигиталните им умения. Какво още може да се каже за Kinder Coder:- популяризиране на програмирането в по-малки населени места; - партньорство с училище по програма "Занимания по интереси"; - разработване на учителски блог с практическа насоченост и споделяне на ресурси; - организатор на безплатни събития по програмиране и роботика (EU Code Week и Meet & Code); - 3 успешни сезона в състезанието ``Роботика за България``; - сертифициран LEGO Education Academy обучител с първите си проведени обучения и на учители; |
|
SAP Labs Българя | https://www.sap.com/bulgaria/about.html |
Име на проектаSAP ITversity |
Изпълнител на проектаSAP Labs България |
Повече от 10 години SAP Labs България успешно развива партньорства с образователни институции в България. SAP ITversity обединява всички образователни инициативи на SAP в България, които са насочени към широк възрастов диапазон от учащи - от деца в 4-ти клас до студенти в 4-ти курс. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.SAP е основен спонсор и един от организаторите заедно с РУО-София-град и СМГ „Паисий Хилендарски“на Открито първенство на София по информатика, което се реализира от 2018 г. в две издания годишно. Турнирът дава възможност на младежите да се изявят и служи като важна тренировка за националните състезания. Реализирани са 9 издания и са достигнати над 1450 ученици. За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадриПрез учебната 2012/2013 г. SAP Labs България стартира партньорство с университети в страната, като предоставя възможност на студентите да запишат курсове с практическа насоченост, създадени в рамките на това партньорство. Съдържанието и програмата им са изцяло подготвени от екипи в компанията. Днес предлагаме 6 курса (Modern Java Technologies, Internet of Things, Managing Innovative Software projects, Software Documentation, Front-End Web Development, User Experience & Design of Software Products) във Факултета по математика и информатика към Софийски университет. Темите на курсовете обхващат целия процес на създаване на софтуер, често изпреварват въвеждането на дадена иновация в индустрията и не се покриват от задължителните учебни предмети. Залага се на иновативни подходи, стимулира се работата в екип, използват се различни дигитални канали. |
|
SoftUni | https://softuni.bg/ |
Име на проектаСофтУни |
|
Програмата по дигитален маркетинг в SoftUni Digital е посрещнала над 50 000 души, 6 000 вече са преминали през цялостната пътека. Други 55 000 души са взели участие в отворените курсове. Над 42 000 творци е посрещнала програмата по дизайн, а над 45 000 души са участвали в отворените курсове. Цялостната програма на SoftUni Creative са преминали 4 000 души. СофтУни отделя внимание и на инициативите за най-малките – в SoftUni Kids са се обучавали над 4 500 деца в 580 обучения, а над 500 ученици вече преследват перспективна професия в частната професионална гимназия по дигитални науки СофтУни Светлина. Образователните инициативи се развиват непрекъснато, като само през 2022 година разкрихме изцяло новата обучителна пътека по QA (без еквивалент в България, а и по света), напълно обновихме програмите в SoftUni Creative, за да отразяват по-добре нуждите на бизнеса и интересите на курсистите, и стартирахме учебната година с три нови (от общо 6) специалности в гимназията. |
|
Проектът е участвал в предишни издания на конкурсаПосочете с какво е различен проектътСофтУни се променя динамично и обновява и актуализира програмите си ежегодно. 2022 година беше рекордна за компанията, както по отношение на новостите, така и във връзка с новозаписалите се курсисти. Изпращаме 2022 година с напълно обновена програма по дизайн, криейтив и визуализация и изцяло нова професия по QA инженерство в SoftUni. |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Все по-голямо значение придобива умението на съвременните преподаватели да се адаптират към развиващата се с бързи темпове дигитална среда. По тази причина, грижливо разработихме специализиран курс „Технологиите и науката в училище“, насочен именно към преподавателите, които искат да развият способностите си и да бъдат в крак с иновациите. Освен теоретична, курсът включва практическа част по създаването на иновативни уроци, с фокус върху най-новите методи на преподаване в училище.По време на курса се разглеждат дигитални инструменти и платформи като Minecraft и GeoGuesser, както и методики тип Escape Room и комикс-тестове, а участниците виждат на практика как се интегрират подобни иновативни практики в учебния процес. От компютърно моделиране до работа със сателитни изображения и LEGO, целта на обучението е да помогне на училите да обновят преподавателската си практика и да открият по-ангажиращи за учениците методи на преподаване, които водят до по-лесното и трайно усвояване на материала. Отделно от това, инициативата SoftUni Kids ежегодно си партнира с различни училища, за да представи науката и технологиите в класните стаи. Преподаватели практици, които водят курсовете в инициативата, преподават на място в училищата партньори, за да открият един нов свят на технологии и иновации пред най-малките ученици. За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадриПрез последните години на предизвикателства, за да дадем увереност на бизнеса и нови възможности за талантите в програмирането създадохме инициативата SoftUni Bootcamp. В нея участниците работят по реални проекти под ръководството на професионалисти от индустрията и компаниите-партньори на СофтУни, в среда, която е максимално близка до реалната работна такава. Програмата цели изграждането на точните кадри, от които бизнесът се нуждае, както откъм техническа подготовка, така и във връзка с необходимите за успех меки умения.Инициативата има за цел да подпомогне хора с умения, но без опит да станат по-конкурентноспособни, да се сдобият с реален опит и да се докоснат до същността на реалната работна среда, така че да се превърнат в ефикасни и ценни допълнения за всеки екип. Благодарение на над 200 партньорства с ключови за индустриите партньори, имаме възможност да следим от близо нуждите на работодателите и динамиката на пазара. Това спомага за по-доброто разбиране какви кадри се търсят и от каква подготовка се нуждаят, от една страна. От друга, имаме възможност да актуализираме обученията в различните инициативи на СофтУни, така че да предлагат най-актуалното образование и да осигуряват най-търсените способности, които да послужат като ключ за вратите на бизнеса. Стремежът ни е да бъдем стълб за бизнеса в България и мост между него и кадрите, за да продължаваме да допринасяме максимално за развитието на технологичната екосистема в страната и растежа на сектора. |
|
Висше училище по телекомуникации и пощи | https://www.utp.bg/ |
Име на проектаИнтердисциплинарни бакалавърски програми |
Изпълнител на проектаВисше училище по телекомуникации и пощи в партньорство с МУ-Плевен, МУ-Пловдив и ВВВУ Георги Бенковски |
За първи път в България от 2022 г. се обучават студенти по интердисциплинарни бакалавърски програми. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.В трите бакалавърски програми 20% от преподавателския състав са експерти от практиката от Сименс, DXS Technology, Хуауей, Фибрант. Те привнасят корпоративната практика на компаниите в обучителния процес и надграждат конкретните практически умения на студентите, релевантно на изискванията на пазара на труда. На експертите от практиката са поверени дисциплини като Програмиране, Облачни технологии, Линукс, Защита на облачни инфраструктури, Блокчейн технологии, Python, Weblogic 1 и Weblogic 2, Сървър за приложение Web Sw, Софтуерни решения за предаване на съобщения (MQ), Практикум по администриране на сървъри, Каталожни сървъри за автентификация (LDAP), Мрежи за съхраняване на информация (SAN), Управление на ИТ проекти. За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадриСъществен дял в обучението заемат дисциплините Weblogic 1 и Weblogic 2, Сървър за приложение Web Sw, Софтуерни решения за предаване на съобщения (MQ), Практикум по администриране на сървъри, Каталожни сървъри за автентификация (LDAP), Мрежи за съхраняване на информация (SAN), Управление на ИТ проекти, разработени с компанията DXS Technology. Компанията и нейните експерти от практиката допринасят за надграждането на теоретичната база и за изграждането на конкретни практически умения и компетенции у студентите. Преподавателите - експерти от DXS Technology залагат в обучението на студентите реалните изисквания на компаниите от ИТ сектора към инженерните кадри и създават подготвени и конкурентоспособни инженери, адекватни на потребностите на пазара на труда. За иновативни интегрирани програми между висши училища с различен профил – технически и хуманитарни за обучение на студентитеСдвояването на усилията на Висше училище по телекомуникации и пощи с Медицински университет–Плевен, с Медицински университет-Пловдив и с ВВВУ Георги Бенковски, дава за първи път в историята на българското висше образование опцията да се интегрира в една специалност интердисциплинарна подготовка в областта на инженерството и медицината и в областта на инженерството и авиацията. За иновативни интегрирани програми между български и чуждестранни висши училища с различен профил – технически и хуманитарни за обучение на студентитеОбучението по "Телемедицина" и "Софтуерно проектиране в медицината" се осъществява с помощта и на Тракийски университет - Одрин, Република Турция, който осигурява стажовете на студентите в болницата на университета. За висши училища, подкрепящи средното образование чрез специално разработени програми за тях и предоставянето на университетски преподаватели за воденето на отделните дисциплиниВисшето училище по телекомуникации и пощи споделя своя преподавателски ресурс в областта на ИТ с две средни училища - ППМГ "Акад.проф.д-р Асен Златаров" - Ботевград и ПГТ "Н.Й.Вапцаров" - Сливница, с които има сключени договори за партньорство, осигуряване на преподаватели от висшето училище за конкретни дисциплини в тези гимназии, участие на преподаватели от висшето училище в държавни зрелостни изпити по специалността в гимназиите-партньори. Целта е изграждането на средни специалисти с умения, релевантни на изискванията на пазара на труда. |
|
Георгиевско Творческо Ателие | https://gta1960.com/ |
Име на проектаДигитализиране на българската история от учащите се и визуализиранео и като холограма чрез платформата |
Изпълнител на проектаГЕОРГИЕВСКО ТВОРЧЕСКО АТЕЛИЕ |
Проектът „Център за обучение с холограмна видео инсталация за ученици, преподаватели и всички желаещи – Училище за цял живот““ е предназначен за изграждане на единствения в България център за обучение, дигитализация на историческите личности от нашата история като холограми, достъпни за всички и съхраняването им за идните поколения. В него ще се обучават преподаватели, учащи се и желаещи от всички възрасти – Училище за цял живот. Това е интерактивен, занимателен начин да се разчупи досегашния модел на обучение от традиционната класно- урочна система в креативна изследователска среда. Така участниците ще дигитализират историята на България и учащите ще получат по -пълноценни и качествени слушатели учениците стават креативни създатели на знайни и незнайни герои чрез програми с изкуствен интелект и невронни мрежи и визуализират образите като холограми. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Лъчезар Томов | https://ecatalog.nbu.bg/default.asp?V_Year=2021&PageShow=teacherpresent&P_Menu=teachers&Fac_ID=3&P_ID=832&T_ID=6599&l=0 |
Име на проектаМатематика и култура |
Изпълнител на проектаЛъчезар Томов |
Иновативна образователна практика, съчетаваща високи технологии, изкуства, творчество и публикационна дейност с ученици - учебни материали, преводи, нови статии. Подробностите са в прикачения файл (архив) |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
За висши училища, подкрепящи средното образование чрез специално разработени програми за тях и предоставянето на университетски преподаватели за воденето на отделните дисциплиниЛъчезар Томов от НБУ в изпълнение на проекта, в НГДЕК и ЧОУ Томас Едисън |
|
Методия АД | https://www.methodia.com/ |
Име на проектаОбразователни програми с ESG насоченост за млади таланти |
Изпълнител на проектаМетодия АД |
Методия е технологичен доставчик на персонализирани бизнес решения от типа BaaS и SaaS, насочени към енергийната и ютилити индустрии. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадриИнтересът към участие в организирания от Методия(под шапката на Exceedia) хакатон беше огромен, като до участие стигнаха 5 отбора, чиито идеи бяха структурирани и участниците реализираха в рамките на събитието в 2 присъствени дни – 19 и 20 ноември 2022г. |
|
Млад Изобретател | https://mladizobretatel.bg |
Име на проектаМлад Изобретател |
|
Сферата на приложение на проекта е образованието, като целевата група, която пряко може да се възползва от благотворното му въздействие, са деца на възраст от 9 до 15 години. „Млад Изобретател“ е насочен към подпомагане на тяхното развитие, така че да се подготвят за професиите на бъдещето и да отключат творческия си потенциал в ИТ сферата. Целта на „Млад Изобретател“ е да се адресира факта, че математиката и инженерните науки не само не са привлекателни за голям процент от децата, но и са възприемани от тях като трудни и ненужни науки. От друга страна, 63% от организациите в ИТ сферата срещат трудности при намирането на квалифицирани кадри. Проектът цели от една страна да подпомогне подготовката на професионалисти, които да бъдат квалифицирани за бъдещите нужди на пазара на труда, докато в същото време благоприятства изграждането на контакти сред младото поколение, насочени към сътрудничество и иновации. През 2020 проектът спечели наградата и доверието на фондация Стробъл, основана от Jb Straubel, съосновател и дългогодишен главен технически директор на автомобилният гигант Тесла. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Млад Изобретател“ е сбор от хардуер, софтуер и образователна методика, създадени така, че да се допълват и да стимулират креативното и логическото мислене у децата, да ги провокират да търсят оригинални решения на лични, социални и световни проблеми, на които да намерят зелени технически решения с придобитите знания и умения. Всичко това се осъществява посредством авторска хардуерна платформа. Тя представлява развойна платка (миникомпютър) в комплект с допълнителни платки с елементи. С помощта на уеб-базирана платформа и собствена софтуерна рамка „Млад изобретател“ цели да развие при децата логическо и креативно мислене, да изградим умения, които да им позволят да боравят лесно и по забавен начин със софтуер и хардуер. Образователната методика е базирана на учебна програма за пилоти на изтребители и алгоритми за изкуствен интелект, като на фокус е поставено детето и уменията, които то ще придобие по време на обучението си, а не учебното съдържание. Материалът и задачите се променят в зависимост от индивидуалните потребности на всяко едно дете.През 2022г. проектът e сред големите победители от конкурсите „Най-добър младежки стартъп за 2022г.“, Founders Today и XL Radar. През октомври Млад Изобретател спечели президентската награда „Джон Атанасов – проект с висок обществен принос“, а през ноември националния финал на Световната купа по предприемачество и ще представлява България в международен инкубатор за влизане в топ 100 на стартиращите компании в света. |
|
Национална финансово-стопанска гимназия | https://www.nfsg-sofia.net/ |
Име на проектаБизнес ученици |
|
|
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Проектът, по който се работи в рамките на НП “Бизнесът преподава в Национална финансово-стопанска гимназия се фокусира върху представяне на добри практически приложими професии пред учениците, обучавани в рамките на направление “Администрация и управление”. Дейностите, в колаборация с ред гост лектори, една от които е госпожа Гена Събева, председател на Асоциацията на интериорните дизайнери в България, полагат основата на кариерното ориентиране още в първи гимназиален етап. Фокусът е в две посоки - представяне на възможностите за реализация в съвременните предприемачески и бизнес среди, както и на пазара на ресурси, от една страна, и визията на учениците за кариерното им развитие, след 10 години, от друга. По този начин целевата група от деветокласници и десетокласници описва себе си като независими успешни предприемачи със собствен бизнес; като реализирали се специалисти в йерархичната структура на успешни бизнес организации; инвеститори с нюх към подходящото време и начин за пренасочване на паричните потоци. Тази визия участниците от целевата група трябва да изградят със знанията, опита, преживяванията, придобити както по време на учебните часове, така и по време на срещите с лекторите. Срещите се провеждат както в часовете по икономика, КСО, креативност и иновации, така и в извънучебно време в електронна среда.Пример за резултатност на проекта е екип от ученици, които ще стартират собствен бизнес с помощта на своите родители, учители и менторството на гост лекторите. |
|
ПГЕЕ "Апостол Арнаудов" - гр. Русе | https://www.electroschool.com/ |
Име на проектаСПОРАЗУМЕНИЕ ЗА СЪТРУДНИЧЕСТВО |
Изпълнител на проектаПГЕЕ "Апостол Арнаудов" - гр. Русе |
Професионална гимназия по електротехника и електроника "Апостол Арнаудов" - гр. Русе сключи Споразумение за сътрудничество с Русенски университет "Ангел Кънчев" за извършване на съвместна учебна и методологична дейност по учебни предмети за придобиване на професионална подготовка във втори гимназиален етап и получаване на висококачествени знания и умения. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
За висши училища, подкрепящи средното образование чрез специално разработени програми за тях и предоставянето на университетски преподаватели за воденето на отделните дисциплиниПГЕЕ "Апостол Арнаудов" и РУ "Ангел Кънчев " - гр. Русе през учебните 2021-2022 г. и 2022-2023г. извършват съвместна учебна дейност по разработените програми за учебни дисциплини по утвърдените учебни планове за професионална подготовка- Интернет прогамиране и Софтуерно инженерство. Обучението на учениците се провежда в съвременно оборудвани компютърни зали на територията на Русенски университет „Ангел Кънчев“. Осигурен е достъп до библиотечния фонд на университета. Преподавателите запознават учениците с възможностите и перспективите на различни STEM професии в подкрепа на тяхното кариерно ориентиране и насочване към обучение в инженерни специалности. |
|
ПГКНМА "Проф. Минко Балкански" | https://www.pgknma.com/ |
Име на проектаУчилище на бъдещето - time for change |
Изпълнител на проектаТеодора Нончева, инж. Людмил Бонев |
Проектът „Училище на бъдещето – time for change“ е разработен да осигурява качествено образование и възможности за развитие в IT сферата в област Стара Загора. Макар и млада, ПГКНМА е едно от най-предпочитаните училища в града и подготвя специалисти за професиите на бъдещето, съвместно с другите образователни институции в града. Преподавателите в гимназията насочват учениците към науките и технологиите, като осигуряват учебна среда и методи, близки до бизнеса и реалния живот. Насърчават ученето посредством непрекъснато взаимодействие с IT бизнеса. В IT гимназията надграждаме основния курс на обучение с редица допълнителни занимания, уоркшопи, семинари с ролеви модели от IT сферата, участие в общоградски и национални IT събития, работа по национални и международни проекти. Досегът до практиката, срещите с представители на различни IT длъжности и мотивацията, която получават от тях, вдъхновява учениците да усвояват поднесените знания и да развиват себе си по време на процеса на обучение в училище за едно по-добро бъдеще. В гимназията се организират IT събития като Хакатон, изложение на роботи, Е-sports турнири, безплатни курсове по програмиране и други. Работата по проекта рационализира обучението по компютърни науки е гимназията и осигурява необходимата среда и мотивация на учениците за тяхното развитие. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Ранното кариерно ориентиране и запознаването на учениците с възможностите, които дават различните професии за бъдеща реализация, както и информирането им за най-новите тенденции в развитието на техниката и технологиите, е ключов фактор за подготовката на младите хора за живот и работа. Осъвременяването на квалификацията на учителите в партньорство с бизнеса е от съществено значение за развиването у младите хора на компетентностите, необходими за успешна реализация. За висши училища, подкрепящи средното образование чрез специално разработени програми за тях и предоставянето на университетски преподаватели за воденето на отделните дисциплиниДинамично променящата се реалност налага необходимост от ефективно управление на взаимодействието между образователните институции, предлагащи средно и висше образование. Обединяването на усилията на училище и университет може да доведе до постигане на максимални резултати по отношение на личностносто развитие и академичния напредък на младите хора, затова осигуряваме на учениците връзка с представители на висшето учебно заведение в гр. Стара Загора – Тракийски университет, както и срещи с кадри от чуждестранни университети. |
|
Професионална асоциация по роботика и автоматизация | https://www.para.expert/ |
Име на проектаПодкрепа за изграждането на нова специалност |
Изпълнител на проектаПрофесионална асоциация по роботика и автоматизация |
"Програмиране на роботи" е най-новата специалност одобрена за план прием в България за учебната 2022 -2023 година заедно с "Програмиране на изкуствен интелект". Общо 24 гимназии изявиха желание към специалностите. Това означава, че в следващите 5 години над 600 ученици ще излязат с професия насочена към роботика и автоматизация. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.В програмата са застъпени знания, като: |
|
Страйпс ЕООД | https://strypes.eu/ |
Име на проектаStrypes Lab и подпомагане на бъдещите ИКТ професионалисти в България |
Изпълнител на проектаСтрайпс ЕООД |
Страйпс ЕООД активно развива и подпомага бъдещите таланти на Блгария. Една от инициативите е безплатната академия, спонсорирана и организирана от Страйпс ЕООД съвместно с Български университети, даваща знания и умения на бъдещи ИКТ професионалисти посредством онлайн обучения и семинари наживо. Служителите на компанията често участват в лекции и семинари на редица университети в София, Пловдив, Варна и Бургас. Страйпс спонсорира и подпомага и частни академии като Телерик, dev.bg и IT Step. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Страйпс активно участва в образователния процес на редица технически университети в София, Пловдив, Варна и Бургас чрез допринасяне към програмата и предоставяне на лектори и материална база. |
|
Студентски клуб “Роботика” към Технически университет - София | https://roboclub.bg/ |
Име на проектаRoboClub.BG |
Изпълнител на проектаСтудентски клуб “Роботика” към Технически университет - София |
Студентски клуб по „Роботика“ към Студентски съвет на Технически Университет - София е организация създадена през 2001 г. към катедра "Автоматизация на електрозадвижванията„ при факултета по Автоматика към Технически Университет - София. През години клубът преминава през различни етапи, като към днешна дата в него членуват студенти от различни университети от България. Клубът е създаден и управляван изцяло от студенти, като основната му функция е да дава възможност на всеки занимаващ се с програмиране, електроника, роботика, 3D моделиране и други - да развиват своят потенциал в практическа среда, чрез различни технологични проекти, в които студентите придобиват много знания и умения! Успешни инициативи на клуба са: Националното състезание по роботика - Дни на Роботиката към ТУ-София, Инициативата “RoboTalks”, в която гост лектори от бизнеса и научните среди изнасят лекции пред студенти и ученици. А от 2022 год. бе стартирано и Националното състезание по 3D моделиране и проектиране за ученици от 5 до 12 клас - 3D TECH MODELING. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадриОрганизацията е с над 20 годишна история, 65+ алумни члена, 75+ участия в инициативи и дейности и около 25+ активни члена към днешна дата. Нашата основна мисия е фокусирана върху работата по различни проекти и инициативи, в които основен сегмент заема инженерството. С това ние развиваме светът около нас и се стремим да създаваме, подобряваме или развиваме средата, в която живеем чрез съвременни технологии. Дни на Роботиката е традиционна инициатива на клуба по Роботика към ТУ - София, която се провежда всяка година с цел да се насърчи и мотивира развитието на роботиката и иновациите в областта на технологиите. Инициативата включва лекции, работилници и състезания, които са ориентирани към студенти, ученици и хора с интереси в техническите сфери. Основни направления са: Следене на линия, Мини сумо, 3D Лабиринт, LEGO роботика и Софтуерни и Хардуерни проекти. (www.robodays.roboclub.bg) Инициативата “RoboTalks” се изразява в провеждане на ежемесечни срещи с представители на бизнеса и научните среди с опит в областите на автоматизацията, роботиката, електрониката, софтуера и изкуственият интелект, които обхващат направленията на обучение в Техническия университет - София. (www.robotalks.roboclub.bg) |
|
ТЕХНОЛОГИЧНО УЧИЛИЩЕ „ЕЛЕКТРОННИ СИСТЕМИ“ КЪМ ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ СОФИЯ | https://www.elsys-bg.org/ |
Име на проектаТЕХНОЛОГИЧНО УЧИЛИЩЕ „ЕЛЕКТРОННИ СИСТЕМИ“ КЪМ ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ СОФИЯ |
Изпълнител на проектаТЕХНОЛОГИЧНО УЧИЛИЩЕ „ЕЛЕКТРОННИ СИСТЕМИ“ КЪМ ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ СОФИЯ |
Технологично училище „Електронни системи“ към Технически университет - София вече 34 години подготвя лидерите, които изграждат гръбнака на ИКТ сектора. Възпитаниците му преминават през задълбочена 5-годишна подготовка, която им дава широка представа за възможностите на ИКТ сектора и им позволява да се позиционират максимално бързо на пазара. Процесът на обучение е интегриран с много меки умения и често чрез практически насочени задания възпитаниците симулират реалната работна среда в технологичните компании. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Технически университет - Варна | https://www1.tu-varna.bg |
Име на проектаILIAD - INTEGRATED Digital Framework FOR Comprehensive MARITIME DATA AND INFORMATION SERVICES |
Изпълнител на проектаТехнически университет – Варна в консорциум с 55 партньори |
Технически университет - Варна в консорциум с 55 партньори в Европа, Близкия Изток и Северна Африка разработва проекта ILIAD. Целта му е да създаде цифров близнак на Световния океан. ILIAD изгражда виртуални модели на морета, цифрова инфраструктура и изчислителни съоръжения, които да предоставят точни прогнози за екологични, метеорологични и икономически процеси. Освен за екологичното равновесия, проектът ще допринесе и за корабоплаването. Обхваща Северния атлантически океан и 5 морета– Норвежко, Балтийско, Черно, Средиземно и Северно море. Стойността на ILIAD е 19 млн. евро и се очаква да приключи в началото на 2025 г. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадриИнвестицията в обучението на кадри и оборудването на високотехнологични лаборатории в университета от SAMSUNG, VIVACOM, SIEMENS, iCard, Mitsubishi, KBC, Ardes и др., създава възможност IT фирмите да участват директно при формирането на качествени специалисти. Съвместно със SmartSoft, Adastra, DXC, KBC, Infineon, Renesas, Methodia се изготвят учебни планове, интегрирани дисциплини, стипендиантски програми, хакатони, кариерни борси, практики и стажове. Най-мащабно е взаимодействието в специалностите „Изкуствен интелект“, „Киберсигурност“, Софтуерни и интернет технологии“, „Компютърни системи и технологии“, „Информационни и комуникационни технологии“, „Автомобилна електроника“, „Роботика и мехатроника“. За иновативни интегрирани програми между висши училища с различен профил – технически и хуманитарни за обучение на студентитеВ рамките на три проекта по програма НОИР „Модернизация на висшите училища“ : За иновативни интегрирани програми между български и чуждестранни висши училища с различен профил – технически и хуманитарни за обучение на студентитеПрез изминалата година Технически университет-Варна сътрудничи най-активно с UiT The Arctic University of Norway, The University of Applied Sciences Burgenland, The University of Edinburgh , University of Alicante. ТУ-Варна провежда курсове, свързани с развитие на знания и умения в областта на изкуствения интелект (AI, Big Data), устойчивост и кръгова икономика на студенти от четирите университета. Осъществява партньорство с тях по проект CloudEARTHi - Build innovation capacity using big data in Environmental - Sciences, Sustainability and Circular Economy, HEI Initiative – Innovation Capacity Building for Higher Education към Европейския Институт за иновации и технологии (2021-2023г.) За висши училища, подкрепящи средното образование чрез специално разработени програми за тях и предоставянето на университетски преподаватели за воденето на отделните дисциплиниДоговор с Професионалната гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи-Варна за обучение на ученици в лабораториите на ТУ. Участват 12 преподаватели. Разработена е учебна програма за специфична професионална подготовка по „Компютърно моделиране на ВЕИ“ за учениците от специалност ВЕИ в 11 клас. |
|
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ | https://www.uniburgas.bg/index.php/bg/ |
Име на проектаУниверситет „Проф. д-р Асен Златаров“ |
Изпълнител на проектаУниверситет „Проф. д-р Асен Златаров“ |
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ активно се включва в иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадри и подкрепя средното образование чрез специално разработени програми за тях и предоставянето на университетски преподаватели за воденето на отделните дисциплини. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадриУниверситет „Проф. д-р Асен Златаров“ и „СофтСърв България“ създадоха съвместен курс по „Софтуерно тестване“. Той има за цел да изгради знания и да създаде умения в студентите по тестването на софтуер. Изучават се най-новите стандарти за тестване (ISO, CEN, ISTQB, IEEE и др.), както и обвързаните с тях тестови практики. Основни модули от курса на обучение са: Въведение в софтуерното тестване; Анализ на изискванията; Изпълнение на тестове; Регистриране на дефект; Типове тестване; Тестови техники; Тестова документация; Методологии за разработка на софтуер. В програмата са включени лекции, практически упражнения и решаване на индивидуални задачи и тестове. За висши училища, подкрепящи средното образование чрез специално разработени програми за тях и предоставянето на университетски преподаватели за воденето на отделните дисциплиниУниверситет „Проф. д-р Асен Златаров“ и „Професионална гимназия по компютърно програмиране и иновации“ в Бургас активно подпомогнаха създаването на новата професия „Програмист на изкуствен интелект“. Тя е в професионално направление Компютърни науки и вече е утвърдена от НАПО. |
|
Училищна Телерик Академия | https://www.telerikacademy.com/school |
Име на проектаУчилищна Телерик Академия |
Изпълнител на проектаУчилищна Телерик Академия |
Училищна Телерик Академия е най-мащабната безплатна ИТ инициатива за ученици в България. Обученията на организацията изграждат сред учениците ключови умения и познания, които да ги превърнат в дигитални лидери, търсени специалисти и активни граждани. Ефектът от академията върху учениците, регионалното развитие и националната икономика е значителен. Досега организацията е предоставила напълно безплатно обучение по дигитални технологии на над 17000 ученици. През тази учебна година ще бъдат обучени близо 3000 деца и младежи в 140 школи в 47 населени места. Освен подобрението в уменията на учениците, организацията има преподавателска мрежа от 100 учители в страната, които усвояват нови методологии и умения, които прилагат и в училище. Каузата е подкрепена от десетки бизнеси, фондации, общини, индивидуални дарители и образователни институции. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Академията успява да окаже силно влияние както върху подобряването на уменията на децата, интересуващи се от информационни технологии и програмиране, така и върху подобряването на уменията на учителите. Според получените данни, въздействието на програмата върху преподавателските подходи на анкетираните учители е силно. Те дават оценка 9.10 по скалата от 1 до 10 за степента в която са съгласни, че в следствие на програмата са развили нови умения. Учителите смятат участието си в програмите за полезно както за приноса им в развитието на децата в IT сферата, така и за развитието на собствените им умения като учители. 94% от респондентите споделят, че прилагат наученото в ежедневната си практика в училище. Училищна Телерик Академия постига много високи нива на удовлетвореност от обучението и подкрепата, предоставена на учителите. Над 90% от учителите са съгласни, че програмата е допринесла за подобряване и усъвършенстване на преподавателските методи, които използват. За иновативни интегрирани програми между висши училища и компании за подготовка на ИКТ кадри83% от възпитаниците на академията, които в момента са пълнолетни, споделят, че програмата им е помогнала да осъзнаят интереса си към IT и го е засилила и подпомогнала за останалите 17%. Те посочват, че са използвали уменията и знанията, придобити по време на школите в средното (60%) и университетското образование (54%). За учениците от 4-12 кл. - програмата е помогнала на 58% от тях да осъзнаят интересите си в сферата на IT и за други 38% е задълбочила интереса. 85% от участниците в 4-7 кл. и 67% от възпитаниците в 8-12 кл. твърдят, че участието в школите им е помогнало да се представят по-добре на състезания. От навършилите пълнолетие, 65% работят и 58% учат, което показва много силно професионално развитие за групата. 78% от работещите се занимават с дейности, които са свързани с компютърни технологии и програмиране. 68% от работещите пълнолетни възпитаници на академията са наети на експертна позиция или като младши експерти. Повечето възпитаници на академията скоро са завършили гимназия и тепърва навлизат на пазара на труда, а също и техните умения предполагат експертна работа. Няколко са достигнали старши експертни позиции или са в ролята на ръководител на екип, мениджър или директор. Видовете позиции, които заемат, са разнообразни, но можем да обобщим най-често срещаните професии: разработчик на уеб приложения, разработчик на настолни приложения, фронтенд разработчик, уеб дизайнер, преподавател, разработчик на мобилни приложения, системен администратор и предприемач. За иновативни интегрирани програми между висши училища с различен профил – технически и хуманитарни за обучение на студентитеЦелта на Училищна Телерик Академия не е да направи от всяко дете програмист, а подготви следващите поколения за професиите на бъдещето, да засили интереса им към ученето и да ги превърне в следващите дигитални лидери, търсени специалисти и активни граждани. |
|
Фондация "Яника" | https://yanikabg.com/bg |
Име на проекта100 думи на жестов език с добавена реалност |
Изпълнител на проектаФондация "Яника" |
По проекта са нарисувани и отпечатани 100 думи на жестов език, които децата със слухов дефицит често употребяват в ежедневието. На картите има QR код, който води до приложение за телефон. С приложението ристунките ще се превръщат в анимация и децата ще виждат как се изпълнява жеста. Предстои да се изпълни този последен етап, за да бъдат официално пуснати за употреба комплектите с карти. Картите са подходящи за деца със слухов дефицит, деца със СОП, техните родители, съученици и учители, както и за всички, които искат да обогатят своята реалност с тази на глухите си приятели. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Присъжда се на компании, които активно се включват в НП „Бизнесът преподава“ чрез свои служители като помощник учители в училища и/или създали своя методика, учебна програма, курс за учители за практическо обучение в компаниите.Фондация "Яника" управлява Център за развитие на слуха и говора "Яника". Помогнали сме на над 200 деца със слухови апарати и кохлеарни импланти да развият слуха и говора си и да учат в масови училища и детски градини. Програмите ни за ранна слухово-речева рехабилитация са наша собствена разработка. В процеса на рехабилитация се налага да се употребява жестовия език. Съществуват няколко речника и видеоречник, но те не могат да се използват от деца, не са подходящи и интересни за тях. Други помагала от този вид няма. |
На официална церемония снощи бяха отличени победилите в отделните категории от конкурса "Наградите на БАИТ" за 2022 г. Президентът на Република България Румен Радев връчи...
Приключи работата на журито и вече са известни номинираните в отделните категории на „Наградите на БАИТ“ за 2022 г. Имената и проектите на номинираните могат да бъдат намерени в...
78 регистрации от личности, компании и институции бяха направени до крайния срок за участие в „Наградите на БАИТ“ за 2022 г. Най-много са подадените проекти в категорията...