Начало Партньори Контакти Поверителност English

13-то издание

Конкурс Наградите на БАИТ за 2023 г.

Кандидатствай

Участници

Начало » Участници» Младежка награда

Младежка награда

RoboClub.BG https://robodays.roboclub.bg

Име на проекта

RoboDays ‘23

Изпълнител на проекта

Студентски клуб по Роботика към СС при ТУ - София

RoboClub.BG

Дни на Роботиката към ТУ-София (RoboDays) е традиционна инициатива на клуба по Роботика (RoboClub.bg) към Студентски съвет при Технически университет – София, която се провежда всяка година с цел да се насърчи развитието на роботиката и иновациите в областта на технологиите.
Събитието като иновативен технологичен проект на клуба по Роботика към ТУ-София обхваща в своето същество изложение с технологични разработки и бизнес идеи на различен етап от своето развитие и креативни работилници. Централно място в RoboDays заемат състезанията в разнообразни категории, които са ориентирани към студенти, ученици и хора с интереси в техническите направления.
В състезателната част може да се наблюдават съревнования на алгоритми, стратегии и тактики в категориите: Следене на линия, Мини сумо, 3D Лабиринт и LEGO роботика, а във втората част от инициативата има участници с лични разработки, проекти, софтуери и StartUp идеи, които представят своите изобретения в сферата на роботиката, автоматизацията и иновациите.
Дни на роботиката към ТУ-София (RoboDays) е утвърдила се във времето традиция на клуба по Роботика към ТУ-София, която считано от тази година, ще предлага ежегодно на участниците и любителите на технологиите нова специално подбрана тематика.
Чрез RoboDays към ТУ-София се стремим да разпалим искрата на любознанието у все повече хора към тази постоянно развиващата се и вълнуваща област, както и да поощрим изобретателността и инициативността на младите хора в България.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Дни на роботиката (RoboDays) дава възможност на малки и големи да се докоснат до света на роботите и технологиите от ново поколение. Иновацията се състои в предоставения шанс на участниците в младшата и старшата възрастова група да вложат своето креативно мислене в изобретяването на машина със собствените си ръце. Участниците в състезанието могат да представят своите роботи в множество категории – най-известните сред които са (LEGO) следене на линия, 3D лабиринт и (LEGO) мини сумо. Категорията „Иновативни решения“ насочва фокуса към инженерните изобретения и революционни разработки, като насърчава младите умове на България да творят без ограничение на въображението.

XTATIC Health https://xtatichealth.com

Име на проекта

XTATIC Health

Изпълнител на проекта

1. Делян Стоянов, Медицински университет Пловдив 2. Николай Методиев Технически университет София 3. Катерина Михайлова, Медицински университет Пловдив 4. Иван Синапов, Технически университет София

XTATIC Health

XTATIC Health е студентски проект, който специализира в healthcare content marketing, създаване и оптимизиране на съдържание за бизнеси в здравеопазването. Таргетираме фармацевтични компании, компании за медицински устройства, и софтуерни компании, които специализират в изработката на медицински софтуери. С нашите услуги им помагаме да достигнат до техния клиент по органичен начин без да влагат пари в реклама. Помагаме на нашите клиенти/партньори да постигнат поставените си цели (увеличаване на продажбите, на трафика към уебсайта, придобиване на нови клиенти, утвърждаване на брандовата идентичност) с помощта на качествено съдържание, което оптимизираме с помощта на SEO и други инструменти. Проектът ни ангажира студенти от различни медицински университети в България, като им помагаме да изкарват допълнителен доход, и им предоставяме конкурентноспособни знания за създаване на високоспециализирано медицински съдържание.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Услугата ни е изключителна на българския пазар, тъй като е нишова и изисква кадри, които могат да създават качествено съдържание и имат нужните медицински знания. Ние помагаме на компаниите да ограничат огромните бюджети за реклама, като им предоставим качествено съдържание, което представлява техния бранд и привлича органичен трафик, като по този начин се изпълняват поставените бизнес/маркетингови цели. Автоматизираме до голяма степен процесите на създаване и оптимизиране на съдържание с помощта на изкуствен интелект. XTATIC Health може да се опише като project on premium healthcare content marketing - гъвкави сме дотолкова, доколкото сме се споразумeли с клиенти ни.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Привлякохме и задържахме като партньор/клиент следните компании: BGO Software - най-голямата българска софтуерна компания, която създава софтуер за медицински организации, Roche Bulgaria - българският клон на една от най-големите фармацевтични компании в света, Unicoms Switzerland - българският клон на фармацевтична компания, произвеждаща хранителни добавки и медицински устройства, Herbamedica - българска компания, производител на хранителни добавки, и други. С всяка една от компаниите имаме дългосрочни планове (повече от 1 година) за сътрудничество.

Ангел Лъчезаров Чолаков, ученик, Софийска професионална гимназия по електроника "Джон Атанасов" https://www.digitalna-dostapnost.com/

Име на проекта

Дигитална достъпност

Изпълнител на проекта

Ангел Лъчезаров Чолаков

Ангел Лъчезаров Чолаков, ученик, Софийска професионална гимназия по електроника "Джон Атанасов"

„Дигитална достъпност“ е софтуерен продукт, чрез който незрящи лица могат да използват компютъра за изпълнение на основните компютърни функционалности по възможно най-лесен за тях начин. Методът на управление е сходен с този на телефонния оператор, като се използват разбираеми гласови инструкции и гласово въвеждане на български език.
Чрез „Дигитална достъпност“ може да се изпълняват следните операции: създаване, прослушване, получаване и коригиране на имейли и текстови документи, избор и прослушване на аудио файлове, получаване на необходима информация от интернет.
Чрез гласови инструкции, потребителят е упътен кой бутон да натисне. За избор на команда в програмата се използват единствено числата от 0 до 9, а чрез бутона Enter потребителят потвърждава избраната опция. Въвеждането на текст в „Дигитална достъпност“ се извършва по два начина - по избор на потребителя. Стандартният метод на въвеждане е гласовият – при него текстът се „изговаря“ на компютъра, а технологията за разпознаване на глас трансформира казаното в текст. Другият метод за въвеждане на текст е класическият, чрез клавиатура.
За повече информация и видео-демонстрация, моля, посетете сайта на проекта: https://www.digitalna-dostapnost.com/

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

През април 2023 г. проектът спечели второ място в категорията „Софтуерни приложения“ на Националната олимпиада по информационни технологии.
„Дигитална достъпност“ предоставя иновативен метод за управление на компютъра, чрез който незрящите без компютърна грамотност могат лесно да използват компютър и да комуникират помежду си.
С опростения начин на управление програмата вече успешно се реализира в реалния живот. На нея се обучават незрящи в два центъра – Център за социална рехабилитация и интеграция в гр. Шумен и Център за социална рехабилитация и интеграция „Светлина“ в гр. София. Резултатите от обучението са много добри.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

За разработката на „Дигитална достъпност“ е използван програмният език C# в изпълнение на технологията .NET Framework 4.8. Гласът, който напътства потребителя, е интеграция на гласовия синтезатор „Алекснадър“ на NeuralSpeechLab, предоставен от Съюза на слепите в България в изпълнение на Microsoft SAPI 5. Гласовото въвеждане на текст е постигнато чрез използването на вградения в програмния език симулатор за натискане на клавиши и технологията за разпознаване на глас на Microsoft.

Анислава Касърова и Николай Белев, ученици, ОУ "Александър Георгиев-Коджакафалията", град Бургас https://ouagk.com/

Име на проекта

Хайде да се движим и забавляваме

Изпълнител на проекта

Анислава Касърова и Николай Белев, ученици от 5. клас на ОУ "Александър Георгиев-Коджакафалията", град Бургас

Проект „Хайде да се движим и забавляваме“ решава един от проблемите на хората със специални потребности – улеснява тяхната ежедневна рехабилитация и я прави по-забавна. Обръч, гумена топка за гимнастика, четка за рисуване и стол с облегалка и подлакътници са свързани с платка Makey Makey. Докосването до определени части от потребителя, докато прави физически упражнения е съпроводено с приятна музика и мотивиращи съобщения. Първото устройство е обръч. Потребителите раздвижват своето тяло, като докосват различни места от обръча, при което се издават мелодии. Второто изобретение е гумена топка за гимнастика. Когато се правят физически упражнения, тя докосва заложени граници и звучи музика. Това подпомага баланса при седене и активността на двигателната система. Третото устройство е свързано към стол с облегалка и подлакътници, на които има различни части за докосване. Така се упражнява слуховата реакция, докато се изпълняват упражнения. С музикалната четка се създават картини върху мокра хартия. При докосване на четката до листа се чува приятен звук. Устрйството развива фината моторика. Линк към видео на проекта: https://bit.ly/3Rn6Q2s

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

За създаването на четирите устройства е използвана платка Makey Makey. Тя е програмирана във визуалната среда Scratch. При всяко докосване на проводимия материал от устройствата се появява мотивиращо съобщение на монитора на компютъра и звучи приятна музика. Всяко от устройствата задоволява специфична нужда на хора със специални потребности.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Разработените в проекта 4 уникални решения в помощ на хора със специални потребности, са тествани с потребителите от център за социална рехабилитация и интеграция към Сдружение „Социален център Бургас“. След проведена благотворителна кампания „Деца даряват на деца“, учениците са закупили и дарили за използване устройствата на потребителите от социалния център.

Бизнес клуб към Стопански факултет на Тракийски университет https://www.facebook.com/profile.php?id=100092200374159

Име на проекта

Бизнес клуб - иновации и технологии за бъдещите лидери

Изпълнител на проекта

Мартин Минчев

Бизнес клуб към Стопански факултет на Тракийски университет

Тракийски университет е Иновативен университет на България от Европейската комисия. Студентската общност и преподавателите на Стопански факултет постави началото на инициатива - БизнесКлуб. Целта на новосформирания клуб е да насърчи развитието на младите хора с помощта на ментори от бизнес сектора, както и да се провокират студентите да погледнат на сътрудничеството между университета, факултета и бизнеса като процес, в който всяка страна трябва да бъде активна. Друго направление в дейността на клуба ще бъде партньорството с подобни български и международни структури - търговски камари, бизнес клубове, браншови организации и др.
Амбицията на младежите е клубът целогодишно да предлага и организира разнообразни събития, практически обучения, публични лекции и други с водещи авторитети от различни сфери на обществено-икономическия и научен живот по актуални теми, с възможност за дискусии с широк кръг аудитория.
Представители на Бизнес клуба провеждат регулярни срещи с Търговско-промишлена палата - Стара Загора за обсъждане на идеи за съвместна работа и общи проекти, както и с организация International Education Agency, която свързва университетите по целия свят и предлага допълнителна квалификация и професионална реализация в различни сфери на бизнеса.
По време на проекта БАСКОМ и представители на университета проведоха среща за възможностите за студентите в дигитално направление и изграждането на стабилна IT, дигитална и предприемаческа екосистема в региона.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

КиберКЛУБ е международна инициатива, фокусирана върху създаването и поддържането на среда за обмен на информация в сферата на киберсигурността, посредством организирането на събития като отворени лекции, семинари, хакатони и други.
Студентите от Бизнес клуба вече работят и по инициатива КиберКлуб за спомагане на развитието на новите специалности и работата на университета в дигиталното академично общество. Идеята на Киберклуба е да представи широките мащаби на кибератаките в реални ситуации и призова хората да повишат културата си за киберсигурността. Интересни презентации и демонстрации с дронове и роботи впечатлиха студентите и предизвикаха сериозен интерес към засегнатите теми.
Георги Георгиев и Десислав Богоев https://www.sounr-harmanli.com/

Име на проекта

Управление на роботизирани системи и уреди чрез личен виртуален асистент Tess

Изпълнител на проекта

Георги Георгиев и Десислав Богоев

Георги Георгиев и Десислав Богоев

Проект "Управление на роботизирани системи и уреди чрез личен виртуален асистент TESS " започна преди една година с цел да създадем софтуерен продукт, който да улеснява хората при изпълнение на ежедневни задачи.
Започнахме с този хардуер: две роботизирани ръце Dobot Magician и транспортна лента с учебна цел.
Първо създадoхме управляваща програма за съвместяване на роботизираните ръце и транспортната лента. Започнахме със средата за разработка PyCharm, езика Python и библиотеките Google Speech Recognition и Text to Speech. В резултат осъществихме първата гласова комуникация с виртуалния асистент по предварително дефинирани въпроси. След това обучихме TESS при неразбиране на гласова команда асистента да поиска допълнителна информация от потребителя или да го помоли за по-ясно произнасяне. Това постигнахме чрез библиотека Natural Language Tool Kit.Следваща задача бе след отварянето на браузър да търси информация в мрежата чрез библиотека web browser и допълнителни команди. Развихме възможностите на TESS в компютърното зрение след обучение на TESS да разпознава медицински изображения от скенер и рентген с помощта на алгоритъм с отворен код YOLO - You Only Look Once. Така асистента разпознава фрактури на лява и дясна ръка. Най-скорошната ни дейност бе да обучим TESS да управлява роботизирани системи и уреди чрез гласови команди на потребителя.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Оригиналните приноси на авторите се изразяват в създаване на софтуер за управление на личен виртуален асистент TESS и разработване на допълнителен софтуер за управление на роботизирани системи и уреди чрез гласови команди към личения асистент.
Авторите доказват възможностите на TESS при поставяне на медицински диагнози чрез по-точно разчитане на скенер и рентгенови снимки.
Тази авторска разработка е привлякла вниманието на компании, желаещи да интегрират TESS в техни проекти.
Направени са тестове и за интегриране на личния асистент с възможностите на квантовата комуникация.

Денис Бялев, студент, ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ ПО ТЕЛЕКОМУНИКАЦИИ И ПОЩИ https://www.utp.bg/

Име на проекта

Мониторинг на промени с помощта на сателитни изображения

Изпълнител на проекта

Денис Бялев

Разработката представлява алтернативен подход за съхранение, обработка и визуализация на промени в реално време на сателитни изображения за целите на наблюдения на земеделски земи, водни тела, опожарени територии и други подобни обекти. Осъществено е бързодействие за визуализация, която позволява да се визуализира област от ~168km2 за по малко от 2 секунди. Обработката в реално време позволява да се спести време и място за обработка и съхранение на данни, като извличането на специфичната информация се извършва в момента в който потребителя на системата поиска да види информация за определена географска зона за по малко от няколко секунди. За разлика от конвенционалните подходи за обработка на промени които се извършват по заявка която може да бъде обработена в рамките от минути до часове, този подход позволява заявката и обработката да се извършат почти мигновено.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Проекта е съставен от механизъм за обработка на сателитните изображения от Sentinel-2, подготовка и обработка на изображенията с библиотеката GDAL и JAVA за максимална компресия на данните (от 1GB до 300MB) преди съхранение на данните в база данни PostgreSQL. Визуализацията се осъществява посредством клиент сървър архитектура с помощта на библиотеките OpenLayers и Geoserver.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

В проекта е реализирано проучване и теория за алтернативен подход на обработка на промени при сателитни изображения. Проекта е разработен като дипломна работа извън рамките на учебното време.

Денис Василев, студент, Висше училище по телекомуникации и пощи https://www.utp.bg/

Име на проекта

Разработване на модел за манипулация на обекти във виртуалната реалност

Изпълнител на проекта

Денис Василев

Основната идея на проекта е разработката на модел за манипулация на обекти във виртуалната реалност, който да предоставя възможност за създаване на интерактивни виртуални среди.
В разработката са разгледани случаи на подбиране на обекти и среда за манипулация. Представен е специфичен програмен код, който се използва в платформа, която поддържа манипулацията на виртуална реалност и спомага за по-обогатена функционалност при стартиране на готовия краен модел. Основните задачи на разработката са:
- оформени и готови за работа обекти и среда на виртуална реалност;
- готов модел за манипулация на обекти във виртуалната реалност;
- вградени модули на платформата, които предразполагат лесно и бързо подобрение при нужда на модела;
- вграден и обогатен програмен код за функционалност;
- запис на данни във файлове в текстови формат.
Основно предимство, което прави проекта ценен и полезен за различни области и приложения, е възможността за създаване на интерактивни виртуални среди, които могат да бъдат използвани за обучение, тренировки и симулации.
Друго предимство е, че виртуалната среда позволява на потребителите да манипулират обекти и да взаимодействат с тях, което предоставя по-реалистично изживяване. Манипулацията на обектите става чрез хардуер от мишка и клавиатура в разгледаната разработка.
Потенциалът проектът да бъде използван в различни области като образование, здравеопазване, автомобилна индустрия и други е изключително поредно предимство.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Проектът е създаден с помощта на “Vizard 7” и езика Python. Използвана е предложената среда за разработка, както и предоставената библиотека от функции. Разработени са собствени функции, които управляват симулационното поведение на обектите и взаимодействието между тях, включително управление на местоположението с мишката, поставяне върху други обекти от виртуалната среда и поглъщане на един виртуален обект от друг виртуален обект. Създадена е допълнителна функционалност, която позволява записнване на манипулацията върху обектите от виртуалната среда.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Проектът е самостоятелна разработка извън учебната зала.
Този проект би помогнал за създаването на иновативни игри, които да бъдат лесно поддържани, тъй като софтуерът няма сложни изисквания, за да работи, а предлага голяма гама от функционалности. Тъй като тази технология се развива изключително бързо, тя става все по-достъпна за работа на всеки един човек. Благодарение на способностите на виртуалната реалност, медицината, военната индустрия, образователната система, авиокомпании, морската индустрия и още други могат да се възползват, за да правят различни симулации в различни среди за тестване, обучение, анализ, което допринася за едно голямо удобство и спестяване на средства.

Илкай Сунай Али https://marthink-dev-ed.develop.my.salesforce-sites.com/

Име на проекта

Програма за паралелно преброяване на изборни резултати

Изпълнител на проекта

Илкай Сунай Али, Мартин Диянов Иванов, Деян Емилов Димитров

Илкай Сунай Али

Програмата позволява добавяне и редактиране на протоколи, съдържащи гласовете за местните избори - 29.10.2023 г. в съответните им избирателни секции. Чрез получените гласове проектът изчислява всички стойности, необходими за пресмятане по метода на най - големия остатък, и ги предоставя на потребителя. Програмата може лесно да бъде адаптирана за парламентарни и президентски избори, както и избори за евродепутати. Планира се да бъдат добавени изчисления за преференциални гласове.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Програмата е разработена от ученици на Школа А&Б - Мартин Диянов Иванов, Илкай Сунай Али и Деян Емилов Димитров, с ръководители Димитър Душков Добрев и Цветелина Росенова Иванова.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Програмата е тествана по време на изборите и е показала същите резултати, получени при ЦИК по метода на най-големия остатък (известен още като метода на Хеър-Ниймайер). Освен това проектът е одобрен от Бисерка Бончева Йовчева – ръководител на Школа A&Б и кандидат за общински съветник в община Шумен.

Клуб по роботика към ПГКНМА "Проф. Минко Балкански" https://www.pgknma.com/

Име на проекта

Техносвят - Връзка с технологиите за бъдещето

Изпълнител на проекта

Клуб по роботика към ПГКНМА "Проф. Минко Балкански"

Клуб по роботика към ПГКНМА "Проф. Минко Балкански"

Техносвят е иновативен проект, който се реализира от учениците от Клуба по Роботика в ПГКНМА. Стремейки се към интеграцията на роботиката и 3D моделирането в образователната среда, учениците развиват свои умения в сферата на информационните и комуникационните технологии и предоставят възможности за обучение и вдъхновяване на други.
Техносвят включва редица инициативи и проекти. Една от ключовите дейности на проекта е сътрудничеството с Народно читалище "Клименти Охридски". Участниците в проекта активно участваха в проект за запазване на българските традиции, известен като "Имането". Съвместната работа включваше създаване на уебсайт, където бяха архивирани всички етапи и материали от проекта, създавайки виртуален албум.
Проектът обхваща участието на учениците в национална инициатива "Национални дни за учене през целия живот Стара Загора 2023". Чрез демонстрация на проекти и материали, създадени с 3D принтер, учениците представиха своите технологични постижения пред широка публика. Основната цел на Техносвят е да изгради образователна общност, вдъхновяваща учениците да изследват и развиват своите умения в областта на роботиката и технологиите. Проектът не се ограничава само до училищните стени, а поставя учениците в активна роля като образователи и лидери в своите общности. Всекидневната работа в клуба подпомага формирането на тяхната техническа експертност, комуникационни умения и креативно мислене.
https://svklimentoxridski1858.online/

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Учениците от клуба по роботика изграждат уникален следван модел на ангажимент и иновации в образованието. Като доброволци в гимназията, те предоставят ценна помощ по дигитални и хардуерни предизвикателства. Вплътявайки страстта си към компютърните технологии, учениците инициират проекти, като участието им в съвместен подвиг с Народно читалище "Клименти Охридски" идва като изключителен пример. След приключването на съвместния проект "Имането", учениците развиват следващата стъпка със създаването на уебсайт, на който се архивират всички етапи и снимки от техния принос. Този виртуален албум представлява същността на тяхната ангажираност и възможността за споделяне на знание в областта на ИКТ.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Учениците от клуба по роботика създават нещо изключително. На годишната панорама на професионалното образование представят създадени проекти и материали с 3D принтер, демонстрирайки своя иновативен дух. В националните дни за учене в Стара Загора 2023 г., те представиха своите постижения пред широка публика.
Със завършването на успешния проект се отразява не само върху образованието, но и върху обществото. Учениците не само създават технологични продукти, но и ги представят пред обществото, развивайки се като професионалисти и активни граждани. Техният труд и преданост създават пътека към бъдещи иновации и обогатяват образователния процес извън учебната зала.

Кристиан Георгиев, Митко Мирославов, Ивайло Георгиев, ученици ПГ "Проф. Д-р Асен Златаров" гр. Видин https://pgaz.org

Име на проекта

Автономна тенис количка

Изпълнител на проекта

Ние сме екип от трима ученици от ПГ "Проф. Д-р Асен Златаров" гр. Видин. С този проект участвахме в PARA Robotics Incubator сезон 2 и спечелихме 2-ро място.

Автономната тенис количка автоматизира процеса по събиране на тенис топки от корта след игра. По този начин улесняваме играчите, които са изморени след дълги тренировки или игри. Количката се задвижва от 2 мотора, които имат 3D принтирани редуктори за по-голяма мощност. Моторите се контролират от Arduino Uno R3. То отговаря и за ultrasonic сензорите, които сме добавили за по-голяма безопасност. Те са разположени отпред и отстрани, за да могат да засекат хора или обекти и да предотвратят сблъсък с тях. Количката се ориентира на корта с помощта на камера и изкуствен интелект. За него използвахме Nvidia Jetson Nano. Създадохме модел, който обучихме със над 1000 снимки да разпознава тенис топките.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

За управление на тенис количката сме разработили python скрипт и с помощта на вградения софтуер на Nvidia Jetson сме изготвили AI модел за разпознаване на тенис топки. При стартиране на работата на количката, нашия скрипт комуникира с модела и когато моделът изпрати сигнал за наличие на тенис топка, скриптът чрез серийна комуникация изпраща сигнал на Ардуиното и задвижва моторите така, че да насочат количката към топката. В същото време скриптът получава и информация от ултрасоник сензорите и при наличие на опасност за сблъсък отново изпраща сигнал към Ардуиното за промяна посоката на движение.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Разработвахме проекта в продължение на 5-6 месеца в извън учебно време и през лятната ни ваканция.

Стас Станимиров Узунов, Валери Тодоров Иванов, Георги Димитров Парнарев https://praisi.codingburgas.bg/

Име на проекта

Praisi

Изпълнител на проекта

Стас Станимиров Узунов, Валери Тодоров Иванов, Георги Димитров Парнарев

Стас Станимиров Узунов, Валери Тодоров Иванов, Георги Димитров Парнарев

Проектът Praisi предлага иновативно решение за ефективно управление на финанси и време чрез удобна навигация до близки магазини с достъпни цени. Приложението подпомага информиран избор на продукти чрез сканиране на баркодове и разпознаване на продукти, позволявайки на потребителите да получат детайлна информация. Социалният рейтинг на продуктите добавя доверие, докато функциите за лично финансово проследяване и анализ на покупки спомагат за по-ефективно пазаруване. Опциите за сътрудничество и споделяне на пазарски списъци улесняват груповите покупки. Praisi също така подкрепя малкия бизнес, предоставяйки им платформа за конкуренция с големите вериги, и предлага AI генерирани рецепти за по-креативно използване на продуктите. В заключение, Praisi предоставя комплексно решение за оптимизация на пазаруването, допринася за по-добро информиране при избора на продукти и подкрепя развитието на малкия бизнес в сферата на търговията.
За повече информация относно проекта "Praisi", моля, посетете нашия сайт и https://praisi.codingburgas.bg/ и разгледайте нашата реклама тук: https://www.youtube.com/watch?v=FHh0EkadQEA
Ако искате повече подробна информация, като код, презентации, клипче реклама и документация, може да видите в този линк: https://drive.google.com/drive/folders/17KByOxGoV9QJyTcfJs7dWDtQaE3wHPLz

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Praisi е мобилно приложение, което оптимизира пазаруването на хранителни продукти. Разработено с React Native, Nest JS и PostgreSQL, то предлага интегрирана ИКТ система за навигация до магазини, сканиране на баркодове и изкуствен интелект за генериране на рецепти. Осигурява финансово проследяване на покупки и социален рейтинг на продуктите, като поддържа малкия бизнес. Крос-платформеното приложение функционира на Android и iOS, улеснявайки управлението на бюджета и времето на потребителите.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Praisi е иновативно мобилно приложение, разработено извън учебната среда, което оптимизира време и финанси при пазаруване. То осигурява навигация до магазини с конкурентни цени, сканиране на продукти и лично финансово проследяване. Забележително е интегрирането на AI за генериране на рецепти, което дава нови възможности за използване на закупените продукти. Поддържа малките търговци, позволявайки им да се включат в платформата. Разработен с React Native, Nest.js, PostgreSQL и Prisma ORM, използвайки също React Framework, Next.js, TailwindCSS, Three.js, TypeScript, Vite и Yarn Package Manager, Praisi комбинира удобство и технологичен напредък.

Стоян Стоянов Иванов, Калин Стоянов Червенков, Сонер Якуб Солаков, ученици https://codingburgas.bg

Име на проекта

Power Charge

Изпълнител на проекта

Стоян Стоянов Иванов, Калин Стоянов Червенков, Сонер Якуб Солаков

Стоян Стоянов Иванов, Калин Стоянов Червенков, Сонер Якуб Солаков, ученици

Power Charge е иновативно решение, предназначено за удължаване на живота на батерията на вашите устройства. Чрез автономно регулиране на зареждането според данни от устройството, като ниво на батерията и температурата му, се спестяват електричество и CO2 и се намалява захабяването на батерията. За тази цел, използваме комуникация с умен контакт (smart plug), който контролира зареждането чрез пускане и спиране. Всяка минута се проверява нивото на батерията, за да може по време на зареждане да остане в най-оптималния диапазон (между 20% и 80%). Ако температурата на телефона достигне високо ниво, зареждането се прекратява, за да се опази живота на батерията максимално. В приложението можете да следите различни статистики за състоянието на батерията и процеса на зареждане. Проектът е подходящ за всеки потребител с по-стар телефон или лаптоп, който желае да пази живота на батерията си и да пести електричество. Спестяването на CO2 се осъществява косвено чрез пестене на енергия и увеличаване на живота на батерията. Приложението е качено в Google Play Store на следният линк: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chervenkov.powercharge&hl=en_US

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Мобилното приложение Power Charge позволява удължаване на живота на батерията на вашето устройство, като събира и анализира информация от различни източници. Тези източници варират в зависимост от устройството, но могат да включват нивото на батерията и температурата. В приложението можете да управлявате вашите умни контакти от разстояние и да ги организирате в подмрежи за по-лесна организация.
Уеб сайтът на Power Charge предоставя полезна информация за приложението и позволява проследяване на различни данни за устройствата и умните контакти. Използването на умни контакти реализира идеологията на IOT и играе основна роля в ограничаване на зареждането.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Проектът Power Charge е реализиран извън учебната среда и използва актуални технологии и методи на разработване. От страна на технологичната част, е осъществен с Flutter за приложението и ASP.NET за логиката (backend). Към момента е имплементирана връзка само към умният контакт на Shelly и се работи над приобщаването към други марки. Мобилното приложение има функционалността да следи вашия дневен режим и да адаптира зареждането на телефона ви за маскимален живот на батерията. Например приложението може да засече кога ставате и лягате и през нощта да подържа темепературата на устройството и нивото на батерията в полезните граници, и да зареди до 100%, точно преди да станете.

Христо Неделков, студент УниБИТ не

Име на проекта

Умно събиране на отпадъците в общините (методика Pay-as-you-throw)

Изпълнител на проекта

Христо Неделков

Моят проект за Умно събиране на отпадъците в общините (методика Pay-as-you-throw) представлява софтуерно решение, което обединява в себе си инструмент за управление на всички активи, свързани със сметосъбирането на общината, така и инструменти за следене на всички отпадъчни потоци в общината.
Софтуерът представлява система от приложения, които работят заедно. Моето решение включва в себе си не просто софтуер, който оптимизира работата на общината, но и се стреми и да отнеме изцяло нуждата от човешка намеса. Първата стъпка от софтуерния пакет включва AI модел, който събира всички снимки от google maps street view и разпознава най-популярните съдове за отпадъци, като записва тяхното местоположение. С допълнително проучване съм установил, че това е един голям проблем при инвентаризиране на общината. След като съберем информация за всички съдове в общината, се въвеждат в основната платформа, в която общината може да зачисли всеки съд към ползвателите си. На интерактивна карта може да се правят анализи и симулационни маршрути, по които общината може да придобие по-ясна картина за разпределението на съдовете си по улици, зони и райони. Всеки жилищен и търговски обект има досие в софтуерната платформа, като там общината може да въвежда всякакъв вид информация относно ползвателите на съда. При оборудване на камионите или съдовете с тегловни системи общината може да следи количеството отпадък от всеки източник.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Лазерни сигнални кутии за планината - Проектът беше финансиран от Фондация "Америка за България" и приключи успешно, като крайният резултат беше поставянето на три сигнално-известителни кутии в планина Пирин.
STEM кошер конструктор - Това е конструктор, който включва всички науки, с разработен наръчник за сглобяване, програмиране и начални уроци по пчеларство. Проектът беше финансиран от Столична община. Първите заявки за закупуване на кошера като допълнителен учебен материал предстоят през 2024 година.
Зелен покрив - Проект за зелен покрив, който да увеличи енергийната независимост на училището, в което учех.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Лазерни сигнални кутии за планината - Проектът беше финансиран от Фондация "Америка за България" и приключи успешно, като крайният резултат беше поставянето на три сигнално-известителни кутии в планина Пирин.
STEM кошер конструктор - Това е конструктор, който включва всички науки, с разработен наръчник за сглобяване, програмиране и начални уроци по пчеларство. Проектът беше финансиран от Столична община. Първите заявки за закупуване на кошера като допълнителен учебен материал предстоят през 2024 година.
Зелен покрив - Проект за зелен покрив, който да увеличи енергийната независимост на училището, в което учех.

Цветелин Стефанов, Детелина Витанова, Денислав Димитров, студенти УниБИТ https://www.unibit.bg/

Име на проекта

UniVet

Изпълнител на проекта

Цветелин Стефанов, Детелина Витанова, Денислав Димитров

Цветелин Стефанов, Детелина Витанова, Денислав Димитров, студенти УниБИТ

UniVet е персонализиран чатбот асистент, който цели да облекчи работата на ветеринарните заведения, като провежда онлайн консултации по всяко време на денонощието. Създаден под формата на разширение за браузър, той се обучава, придобивайки знания, предоставени от индивидуалните ветеринарни лекари, както и обратната връзка на стопаните. В техническата реализация на решението са използвани съвременни технологии за разработка на уеб-базирани решения, като: HTML, CSS, JavaScript, ChatGPT и llama. За разлика от стандартните чатбот решения, UniVet се отличава с това, че предоставя възможност за бърза реакция в рискови ситуации, като се свързва с най-близките денонощни ветеринарни центрове. При наличие на по-често срещани проблеми, които не изискват задължителна намеса на ветеринарен специалист, чатботът предоставя достъпен ресурс, най-често под формата на видеоклип, който да помогне на стопанина да се справи сам. UniVet също така предоставя и съвети за грижата на домашните любимци, като например за най-подходящата храна за конкретните породи и дневната дажба, съобразена с килограмите им. Виртуалният чатбот асистент би могъл да се внедри и в болничните заведения, като облекчи работата на лекарите и менажира техните графици.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Екипът на UniVet създава виртуален асистент, базиран на функционалностите на чатбот платформи. Знанията в тези платформи обаче никога не са достатъчни, особено когато става дума за специални области, каквато е ветеринарната медицина. Необходимостта от своевременни и надеждни отговори във връзка с домашните любимци и конкетни казуси свързани с тях, дава възможност за реализация на такъв тип проект, тъй като той може да осигури съвети и реакция в ситуация, в която собственикът на домашен любимец има нужда, а при необходимост да ескалира случая до известяване на лекаря и/или посещение на клиниката.

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Моделът на виртуалният асистент приема знания под формата на различни източници, като например учебници, записки или изображения. Виртуалният асистент е под формата на разширение за браузър, което се сваля от официалния сайт на проекта UniVet. Той е базиран на технологиите: JavaScript, HTML, CSS и Open AI, като са имплементирани решения, използващи конкретно Node.js и MongoDB. Може да работи с различни, както готови (ChatGPT, llama, Bird) системи, така и с модели, които са разработени, а наборите от данни(datasets) могат да бъдат изключително всеобхватни и детайлно персонализирани.

Цветослав Цветанов Илиев Няма

Име на проекта

SmartHoney

Изпълнител на проекта

Студентски клуб по Роботика към СС при ТУ - София, Цветослав Илиев, Николина Владимирова и Мирослав Николов

Цветослав Цветанов Илиев

Пчелите заемат голям принос за човешкото здраве и играят основна роля в поддържането на редица екосистеми. Те са ресурс към който трябва да се стремим да го запазим, като решението е в ръцете на пчеларите. Проблемът, който имат е липсата на възможност за отделяне на достатъчно време върху даден пчелен кошер поради факта, че повечето пчелари имат повече от един кошер. Но дори и да се отдели достатъчно време за постоянна проверка, то се появява нов проблем произтичащ именно от честото проверяване на кошера, което води до причиняване на стрес и нарушаване на работоспособността на пчелите.
Едно решение, което дава възможност за извършване на онлайн мониторинг в реално време, би позволило следене на редица важни и съществени параметри и допринесло за своевременно решаване и отстраняване на споменатите проблеми. В тази връзка ние предлагаме една иновативна по рода си система, предлагаща мониторинг на всички кошери от пчелина и незабавното информиране на пчеларя за съответния проблем.
Предимството на проекта е в използването на алгоритми за машинно обучение с цел своевременно диагностициране на различни заболявания и предлагаща тяхното лечение благодарение на извършения анализ на условията в кошера (температура, влажност, налягане и др.) и комбинирането на различните показатели (активност, маса, звук и др.). Това значително ще намали и олекоти работата на пчеларя. Данните от потребителите ще бъдат използвани, като ресурс за научноизследователска и лабораторна дейност.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Устройствата които разработваме са компактни и лесни за инсталация от пчеларя, а данните от тях могат да се предават по повече от един начин, а информацията от устройствата се предава чрез кабел, с цел намаляване на влиянието върху пчелите.
Данните от кошера се представят в суров вид на пчеларя, но преминават и през анализ от изкуствен интелект, който е способен да засича аномалиите в кошера и съответно да изпраща предупреждение за възникналия проблем и потенциално решение. Включването на съвместна работа с пчелари дава възможност да превърнем системата в инструмент за обучение на млади пчелари и за изучаване на вътрешния климат на кошера под влиянието на новопоявяващите се проблеми.

ученици от Професионална гимназия "Велизар Пеев", гр. Своге https://www.pg-vpeev.com/

Име на проекта

„Интердисциплинарен проект - проектиране и изработка на зарядна станция за електромобили“

Изпълнител на проекта

Ученици от ПГ “Велизар Пеев”, гр. Своге.

ученици от Професионална гимназия "Велизар Пеев", гр. Своге

Идеята на екип от учители по професионална подготовка беше да се въвлекат ученици от различни специалности в един общ проект. Учениците се спряха върху темата за глобалното затопляне и електромобилите - колите на новото време. Учениците решиха да реализират проект за изграждане на зарядна станция за електрически превозни средства на ниска себестойност.
Продукта, беше презентиран на регионални и национални състезания. Бяха направени демонстрации на реално зареждане на електромобил.
На 7 април 2023 г. ученици участваха на регионално състезание на учебните компании на Джуниър Ачийвмънт в София Тех Парк.Учениците получиха правото да участват в Националното състезание „Изгряващи звезди“ 2023 г., което се проведе в гр. Пловдив на 10 юни в Пловдив Стейдж Парк.
На 4.07.2023г. се представи проекта - "Зарядна станция за електромобили“ на научно-практическа конференция „Дигиталната трансформация в образованието“. Организирано от РУО – София област и Националната спортна академия и Технически университет – София.
На 30 ноември 2023 г. в град Правец се проведе награждаване за STEM проект на годината. На второ място се класира проекта - "Зарядна станция за електромобили“
На 30.11.2023 г. в гр.София учениците участваха и в състезание на ФЕДЕРАЦИЯТА НА НАУЧНО-ТЕХНИЧЕСКИТЕ СЪЮЗИ В БЪЛГАРИЯ - Национално изложение - конкурс на иновативни разработки "Креативност и иновации", където взехме отново второ място.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Създадена собствена разработка/продукт въз основа на ИКТ

Създаване на схемите,печатните платки, насищане и оживяване. Написване на програма за изпълнение на входно-изходните параметри. Сглобяване и донастройка на отделните модули, отделните възли-силно и слаботокови,отделните блокове и поставиха двойна индикация, модула за дефектнотокова защита и електромер. Изготвяне на лого на проекта и лого за търговската марка. Създаване на 3D модели-конектори,отделните блокове на кутията и крепежи. Изработката на работно облекло с помоща на принтер за директен печат върху текстил. Учениците заснеха и монтираха видеоклип за представяне на проекта. https://www.youtube.com/watch?v=oOGx1nnnrRE

Реализирани иновативни технологични проекти извън учебната зала

Проектът се отличава с това, че бе създаден краен продукт, който е реално функциониращ, на ниска себестойност, зареждат се различни модели електропревозни средства с различна мощност и продукта има потенциал за бъдещо развитие. Предстой надграждане на софтуера на системата и добавяне на допълнителен модул за резервация с точен период за зареждане и модул за плащане посредством Web приложение и мобилно приложение за Android и Apple смарт устройства.
Екипите подходиха професионално към задачите си и бяха изключително удовлетворени от това, че създадоха иновативен продукт, нещо реално, което би могло да бъде полезно както за обществото, така и за една по-чиста и зелена планета.

Новини

28.02.2024

Известни са победителите в конкурса „Наградите на БАИТ” за 2023 г.

На официална церемония снощи бяха отличени победителите в отделните категории на Наградите на БАИТ за 2023 г. Христо Борисов, главен изпълнителен директор и основател на Payhawk, първата...

15.01.2024

Известни са номинираните в конкурса „Наградите на БАИТ” за 2023 г.

След гласуването на журито вече са известни номинираните в отделните категории на Наградите на БАИТ за 2023 г. Имената и проектите на селектираните могат да бъдат намерени в секция Номинирани на...

18.12.2023

72 кандидатури участват в конкурса „Наградите на БАИТ” за 2023 г.

72 регистрации от личности, компании и институции бяха направени до крайния срок за участие в „Наградите на БАИТ“ за 2023 г.   Със 17 кандидатури като най-оспорвана в...

 

Златен спонсор

Vivacom

Сребърен спонсор

Datecs Акронис България Shelly Group Telelink Business Services

Бронзов спонсор

Ciela Norma Интер Карс България Кантек Storpool Storage

Със съдействието на bTalks

bTalks

Партньори

БНР Bloomberg TV Bulgaria TechNews Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия НСОРБ Мениджър b2b Media Sofia Tech Park ПРЕДПРИЕМАЧ Pixelmedia.bg Инженер.bg ДигиталнаИндустрия.bg БТПП Tech.Offnews.bg БСК Uchi.bg Кариери Лидер.БГ Дигитални истории Digitalk Zone4Tech DevStyler