Начало » Участници» Успешен български ИКТ продукт/услуга
LEAD Consult | https://www.leadconsult.eu/ |
---|---|
Име на проектаUniversal Loader |
Изпълнител на проектаLEAD Consult |
|
|
Проектът е участвал в предишни издания на конкурсаПосочете с какво е различен проектътДобавихме нови функционалности, базирани на обратната връзка от клиенти и идеи на екипа ни. Отбелязваме значителен напредък в разширяването на клиентското ни портфолио на европейския енергиен пазар. Ключова иновация е подобрената работа с голям обем от данни в реално време, което подпомага оперативната ефективност на клиентите ни. Освен че укрепва позициите си на европейския пазар, UL вече излиза извън рамките на Европа, предоставяйки надеждни и гъвкави решения за глобалния енергиен сектор. |
|
Отличия от изложения или други класации и престижни наградиПрез 2024 г. UL беше представен успешно на международното изложение E-world Energy & Water, проведено в Германия, с над 30 000 посетители. По време на събитието нашият екип успешно представи UL пред повече от 100 мениджъра на водещи енергийни корпорации. Продуктът предизвика значителен интерес и беше високо оценен като решение с огромен потенциал. E-World Energy & Water е събитие, което привлича вниманието на представители не само от самата индустрия, но и на правителствени и неправителствени организации, които играят ключова роля в регулациите и устойчивите политики. Това ни даде възможност да затвърдим приноса на UL към устойчивостта и ефективността в управлението на енергийни ресурси.Ясно изразена българска идентичност на продукта/услугата и компаниятаUniversal Loader e изцяло български продукт, разработен от български специалисти, който утвърждава България като център за технологично развитие с уникален подход към иновациите в Енергийния сектор. През 2024 организирахме LEADers Summit 2024, на който присъстваха мениджърите на над 25 водещи компании от Енергийния сектор. Събитието събра в България експерти и дигитални иноватори от различни държави, като основната му цел бе обмяна на опит и идеи за подкрепа на иновациите в сектора. Това ни даде възможност да представим UL, затвърждавайки ролята и приноса с експертиза на нашата страна в областта на енергетиката.ПопулярностСред клиентите ни вече са най-голямата датска енергийна компания, city utility на Берн, един от най-големите играчи в централна и източна Европа, който търгува в 15+ различни държави, компании в Дубай и множество клиенти в Германия, Швейцария, Естония, Дания, Финландия, Нидерландия, Норвегия и др. Над 50% от интерфейсите на иновативното ЕТРМ решение Previse Coral използват UL. Решението ни автоматизира процесите на enmacc (платформа, награждавана за софтуерни иновации), и е препоръчвано от американски AI стартъп. През последните години UL утвърждава страната ни като създател на авангардни технологии в енергетиката.Иновативност; приложение на авангардни технологии; технологични, процесни и бизнес предизвикателства, които решава; надеждност; гъвкавост; степен на автоматизация; дизайн и потребителско изживяванеКлючов проблем на енергийните компании е липсата на универсален конектор и връзка между множеството системи, с които оперират. Идентифицирайки този проблем, екипът ни разработи UL. Продуктът е създаден да бъде толкова гъвкав, че може да се адаптира към динамични промени в модела на данни и да се интегрира с бази данни като MS SQL и Oracle. UL работи като Low-code/no-code middleware който позволява изграждането на Workflows/потоци за извличане и обработка на данни. UL предоставя висока степен на автоматизация и надеждност, без необходимост от ръчна намеса, намалявайки рисковете от възможни грешки, които биха могли да повлияят на ефективността и непрекъснатостта на бизнес дейностите.Резултат от използването, до каква степен освен автоматизиране на процеса, води до неговото оптимизиране (по-малко ресурси и/или по-високи резултати, цялостен реинженеринг) за разлика от начина на работа преди неговото внедряванеUniversal Loader може да автоматизира и оптимизира процесите, като по този начин намалява разходите за интеграции и миграции до десет пъти. Той предлага готови plug-and-play конфигурации за най-често използваните обекти в ETRM системи и улеснява свързването със системи на трети страни чрез web services. Продуктът е създаден за централизация на интерфейсите, позволявайки трансформация на данни без необходимост от програмисти, и поддържа разнообразие от формати и канали, като XLSX, XML, JSON, Custom file formats и др. Неговата универсалност гарантира гъвкавост и адаптивност, спестявайки ресурси и време, докато значително повишава ефективността.Продажби, пазарен дялUL се затвърждава като универсален и търсен продукт на континента. Водещите платформи в енергийния сектор предпочитат да използват нашия софтуер. Показателно за това е, че над 50% от интерфейсите в световен мащаб на едно от най-иновативните ЕТРМ решения в света Previse Coral вече използват UL.Брой и степен на удовлетвореност на клиентите (организациите) и потребителитеUL се използва от бизнес потребители от над 20 енергийни компании, които автоматизират своите интерфейси и/или миграции от и към различни системи чрез лесни drag-and-drop операции.Клиентите ни високо ценят факта, че UL спестява време и усилия чрез бързото и лесно свързване на различни системи. Това им позволява да избегнат необходимостта от наемане на големи екипи със специализирани технически умения, тъй като един потребител с основни познания за енергийните системи и ИТ може лесно и ефективно да интегрира нови процеси и системи. Дял на добавената стойност (нисък дял на стойността на вложените чужди продукти и лицензни права в продажната цена)Universal Loader е продукт, разработен изцяло от LEAD Consult, без вложени чужди продукти или лицензи от трети страни. Това означава, че всяка функционалност и всяка технология в него са създадени от нашия екип, което ни дава контрол върху качеството, иновациите и поддръжката. Този подход гарант ира нисък процент на чужди компоненти в продажната цена, осигурявайки независимост и добавена стойност.Продажби на чужди пазариUL се ползва от клиенти и партньори в Германия, Швейцария, Естония, Финландия, Норвегия. Клиенти, които ни се довериха и са интегрирали UL в процесите си, са: IWB, Gelsenwasser AG, UPM, VNG AG, Syneco Inc., Eesti Gaas AS, Enmacc GmbH, Orstead, Previse GmbH. и др. UL затвърждава позициите си на европейския енергиен пазар и активно се подготвя за навлизане на международни пазари извън Европа, като вече са налице първите клиенти от близкия Изток. Разширеното портфолио от клиенти и партньори е доказателство за доверието и добавената стойност, която Universal Loader и екипа ни от експерти предоставят, както и за значителния потенциал за растеж и развитие на глобалния енергиен сектор.Устойчиво развитиеПродуктът ни е така изграден, че клиентите да споделят обща хардуерна инфраструктура, намалявайки значително енергийния си отпечатък. Насърчаваме рециклирането и намаляването на енергийното потребление; използваме гъвкав модел на работа, който редуцира разходите за гориво и въглеродния отпечатък. UL подпомага енергийните компании в търговията със зелена енергия и въглеродни сертификати в съответствие с европейската стратегия за намаляване на емисиите на CO2. Благодарение на облачната си архитектура, продуктът намалява нуждата от физически сървъри и оптимизира енергопотреблението, минимизирайки ресурсите за работа на приложенията.Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са ималиLEAD Consult активно предприема инициативи, които имат положителен ефект върху околната среда, обществото и икономиката. UL допринася за устойчивото управление на енергийните ресурси чрез дигитализация и интеграция на десетки енергийни компании, които ни се довериха. Подкрепяме равенството и разнообразието, осигурявайки равни възможности за развитие на всички. През последните години внедрихме специална програма за обучения и безплатно лично консултиране, насочени към благосъстоянието на служителите, с теми като mindfulness, предотвратяване на бърнаут и психично здраве. Данни на проучванията ни за удовлетвореност отчитат подобряване на работната среда и мотивацията на колегите ни. |
|
Sirma | https://shredy.bg/ |
Име на проектаShredy |
Изпълнител на проектаSirma |
Shredy (https://shredy.bg) е иновативен продукт, който предлага изцяло „зелен“ (безхартиен) начин за управление на документи, свързани с отношенията между работодател и работник. Платформата позволява дигитално уреждане на трудовите взаимоотношения (дори, ако се налага, без необходимост от физически срещи). От наемането до прекратяването на трудовото правоотношение, всички документи – като трудови договори, допълнителни споразумения, молби за отпуск и заповеди – се създават, подписват и съхраняват електронно, без нужда от хартиени копия. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Ясно изразена българска идентичност на продукта/услугата и компаниятаЕкипът зад Shredy – първоначално от Ти Би Ай Инфо, по-късно придобити и сега част от Сирма – е изцяло локализиран в България и е със 100% българска собственост. ПопулярностShredy набира популярност сред бизнеса, особено сред компании, които искат да оптимизират своите процеси и да преминат към изцяло електронно управление на документи. Платформата е предпочитана заради лесния интерфейс, възможност за настройка на процесите спрямо нуждите, автоматизация на процеси и пълното съответствие със закона за електронно трудово досие. Иновативност; приложение на авангардни технологии; технологични, процесни и бизнес предизвикателства, които решава; надеждност; гъвкавост; степен на автоматизация; дизайн и потребителско изживяванеShredy предлага иновативни решения, като интегрира външни платформи за електронно подписване, което позволява целият процес да се извършва вътре в системата, без необходимост от допълнителни приложения. Платформата поддържа пълна автоматизация на процесите чрез автоматично генериране на документи по зададен шаблон и чрез настройки за нива на одобрение и подписване документите. Това дава възможност за гъвкавост според конкретните нужди на компанията. Резултат от използването, до каква степен освен автоматизиране на процеса, води до неговото оптимизиране (по-малко ресурси и/или по-високи резултати, цялостен реинженеринг) за разлика от начина на работа преди неговото внедряванеПолзи: Продажби, пазарен дялКлиенти: EUROBG Software, Tavex, SportingTech, Tide, EOS, Playtech, SOITRON, Software Group, Telus International и други. Брой и степен на удовлетвореност на клиентите (организациите) и потребителитеKлиенти ни споделят, че чрез Shredy значително се улеснява управлението на документи и се автоматизират трудовите процеси. Това им помага да са по-ефективни и организирани. Особено много ценят спестеното време и ресурси и насърчаването на по-екологични практики в компаниите. Обратната връзка за интерфейса на Shredy е, че е лесен и достъпен и хората бързо се ориентират как да използват платформата. Дял на добавената стойност (нисък дял на стойността на вложените чужди продукти и лицензни права в продажната цена)Shredy е изцяло собствена разработка, като използваните чужди продукти и услуги са основно в областта на сигурността, за да осигурим максимална защита на данните. Интегрираме също така външни услуги за електронно подписване на документи (Evrotust), което допълва функционалностите на платформата, за да гарантира съответствие с нормативните изисквания. Продажби на чужди пазариЗасега Shredy се продава и използва единствено на българския пазар, тъй като внедряването му в дадена компания е тясно обвързано със законодателството в съответната държава. Получаваме запитвания от компании, които оперират в Сърбия, и водим активни преговори по темата, но към момента тези инициативи са на етап обсъждане. Устойчиво развитиеShredy помага на компаниите да работят по-устойчиво, като премахва нуждата от хартиени документи. С платформата всички документи от трудовото досие са дигитални – от трудовите договори до молбите за отпуск, което спестява хартия и ресурси. Също така, Shredy индиректно помага за намаляване на въглеродните емисии, като пести от куриерски услуги и елиминира необходимостта от физическо придвижване на хората за подписване на документи. Така компаниите, които използват Shredy, стават по-екологични и намаляват влиянието си върху околната среда, за да допринесат за едно устойчиво бъдеще. |
|
Softproneo | https://youraielevation.com/ |
Име на проектаYourAIElevation |
Изпълнител на проектаSoftproneo - част от "Тракия Енерджи - 75" ЕООД |
AIBEgea е специално разработен и обучен да се фокусира върху бизнес процеси и проблеми, като предоставя интелигентни решения, които отговарят на конкретни нужди в различни сектори. Той е проектиран така, че да подпомага предприятията в вземането на важни решения и разрешаването на комплексни бизнес ситуации. Целта на нашата платформа е да направи използването на новите технологии лесно и достъпно за бизнеса, като помага за интеграцията на иновативни решения и оптимизация на процесите по удобен и ефективен начин. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Отличия от изложения или други класации и престижни наградиЗа сега нямаме отличия с YourAIElevationЯсно изразена българска идентичност на продукта/услугата и компаниятаYourAIElevation е българска платформа, вдъхновена от дългогодишния предприемачески дух и иновации на България. Със собствен модел за изкуствен интелект, AIBEgea, който е разработен и обучен от български екип, ние предлагаме решения, адаптирани към специфичните нужди на бизнеса. Платформата цели да издигне бизнес процесите на клиентите си, като комбинира локалната експертиза и глобалните технологични тенденции. Нашата цел е да направим иновациите достъпни и полезни за предприятията, като същевременно носим гордост от българското качество и устойчивост.ПопулярностYourAIElevation се утвърждава като платформа за изкуствен интелект, която привлича вниманието на бизнеса в България и чужбина. С активен уебсайт и присъствие в социалните мрежи – Facebook, Instagram и X (Twitter) – ние се стремим да изградим силна и ангажирана общност около иновациите в бизнеса и технологиите. Чрез тези канали споделяме актуални новини, успешни примери и практични съвети, които вдъхновяват бизнесите да прегърнат потенциала на изкуствения интелект за устойчив растеж и модерни решения.Иновативност; приложение на авангардни технологии; технологични, процесни и бизнес предизвикателства, които решава; надеждност; гъвкавост; степен на автоматизация; дизайн и потребителско изживяванеYourAIElevation е иновативна платформа, базирана на авангардни технологии и собствен AI модел – AIBEgea, който адресира ключови технологични, процесни и бизнес предизвикателства. С висока степен на автоматизация и гъвкавост, AIBEgea анализира данни, оптимизира процеси и подпомага вземането на информирани решения. Дизайнът на платформата е създаден с мисъл за удобно и интуитивно потребителско изживяване, осигурявайки лесен достъп до функционалности и надеждност при изпълнението на сложни задачи. YourAIElevation предлага на бизнеса стабилно решение за ефективност и устойчиво развитие.Резултат от използването, до каква степен освен автоматизиране на процеса, води до неговото оптимизиране (по-малко ресурси и/или по-високи резултати, цялостен реинженеринг) за разлика от начина на работа преди неговото внедряванеYourAIElevation трансформира бизнес процесите, като не само ги автоматизира, но и ги оптимизира в дълбочина. AIBEgea анализира и реинженерира съществуващите процеси, което води до значително намаляване на разходите и по-висока ефективност. Платформата осигурява по-бързо изпълнение на задачите и редуцира нуждата от ресурси, като подобрява прецизността и скоростта на вземане на решения. Внедряването на YourAIElevation позволява на бизнеса да се фокусира върху стратегическите цели, вместо върху рутинни задачи, като по този начин значително повишава конкурентоспособността му.Продажби, пазарен дялYourAIElevation се утвърждава на пазара като предпочитана SaaS платформа за бизнеси, които искат да използват силата на изкуствения интелект за оптимизация и иновации. Благодарение на нашия модел AIBEgea и персонализираните решения, продажбите ни бележат стабилен растеж, а интересът към услугите ни нараства както в България, така и в международен план. Успехът на платформата се дължи на гъвкавостта и ефективността на предлаганите решения, което ни позволява да завоюваме доверие и да разширяваме пазарния си дял в различни сектори, включително търговия, логистика и услуги.Брой и степен на удовлетвореност на клиентите (организациите) и потребителитеYourAIElevation ежедневно обслужва десетки клиенти от разнообразни индустрии, които разчитат на платформата за оптимизация на своите бизнес процеси. Степента на удовлетвореност е висока, тъй като AIBEgea предоставя персонализирани решения, съобразени с конкретните нужди на всяка организация. Нашите клиенти ценят гъвкавостта, надеждността и видимите резултати, водещи до повишена ефективност и конкурентно предимство. С фокус върху отлично потребителско изживяване, YourAIElevation печели дългосрочно доверие и положителна обратна връзка от своите потребители.Дял на добавената стойност (нисък дял на стойността на вложените чужди продукти и лицензни права в продажната цена)YourAIElevation предлага висок дял на добавената стойност, тъй като разработената от нас платформа и AI моделът AIBEgea са собственост на компанията и са изцяло създадени от нашия екип. Това намалява зависимостта ни от външни лицензи и продукти и осигурява конкурентно предимство при ценообразуването. С минимално участие на външни компоненти, ние можем да предложим по-достъпни решения за клиентите, без компромиси в качеството и ефективността. Този модел позволява на бизнесите да получат максимална стойност от нашите услуги при оптимална цена.Продажби на чужди пазариYourAIElevation успешно разширява присъствието си на чужди пазари, предлагайки решения за автоматизация и оптимизация чрез AI моделa AIBEgea на международни клиенти. Платформата ни се адаптира лесно към нуждите на бизнеси в различни сектори, което ни позволява да привличаме интерес и извън България. Благодарение на персонализирания подход и гъвкавостта на решенията ни, YourAIElevation изгражда доверие и увеличава продажбите си на ключови пазари в Европа и извън нея, утвърждавайки се като надежден партньор в бизнес технологиите.Устойчиво развитиеYourAIElevation е ангажирана към устойчивото развитие, като интегрира иновации в бизнеса с отговорност към околната среда и обществото. Нашата платформа оптимизира процесите на клиентите, намалявайки разходите за ресурси и енергия, което допринася за по-малко екологично въздействие. Също така, насърчаваме практики на устойчиво управление, включително минимизиране на отпадъците и насочване на усилията ни към социално отговорни проекти. Чрез тези инициативи YourAIElevation не само подобрява бизнес резултатите, но и играе активна роля в създаването на положително влияние върху обществото и околната среда. |
|
Еволинк АД | https://www.evolink.com |
Име на проектаВидео платформа за общински заседания и комисии |
Изпълнител на проектаЕволинк АД |
Еволинк АД създаде видео платформа за онлайн излъчване на общински заседания и комисии. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Отличия от изложения или други класации и престижни наградиНяма Ясно изразена българска идентичност на продукта/услугата и компаниятаПлатформата е изцяло разработка на Еволинк АД и стъпва върху нейната облачна и стрийминг инфраструктура. ПопулярностОт момента на стартиране на видео платформата като услуга, тя вече се използва от над 50 общини в страната. Сред тях са: Иновативност; приложение на авангардни технологии; технологични, процесни и бизнес предизвикателства, които решава; надеждност; гъвкавост; степен на автоматизация; дизайн и потребителско изживяванеНай-силната страна на видео платформата са нейната иновативност, автоматизация и лекота за ползване. Резултат от използването, до каква степен освен автоматизиране на процеса, води до неговото оптимизиране (по-малко ресурси и/или по-високи резултати, цялостен реинженеринг) за разлика от начина на работа преди неговото внедряванеВнедряването на комплексното решение на Еволинк, включващо абонамент за видео платформата плюс наем на видео комплекти за излъчване и управление, води до пълна автоматизация на процеса и елиминиране на нуждата от ангажиране на компетентен експертен персонал. Продажби, пазарен дялСамо в първите 5 месеца на предлагане на платформата като услуга тя вече има 20% пазарен дял сред общините в България, като предпочитано решение за реализация на онлайн излъчване на общински заседания. Брой и степен на удовлетвореност на клиентите (организациите) и потребителитеНад 50 общини са вече потребители на видео платформата само в първите 5 месеца от въвеждането и на пазара, като всички изказват изключителна удовлетвореност от ефективността и удобството на решението, предложено от Еволинк АД. Дял на добавената стойност (нисък дял на стойността на вложените чужди продукти и лицензни права в продажната цена)Делът на добавена стойност от Еволинк в специализираната видео платформа за общините е близо 100%, което я прави изключително рентабилен продукт за компанията въпреки много ниските си абонаментни месечни такси. Продажби на чужди пазариПонастоящем услуги през платформата се предоставят само на българския пазар, но компанията вече има заявен интерес от партньори извън страната, които желаят да я дистрибутират на местно ниво. Първи очаквани реализации на чужди пазари се очакват в Словения и Италия. Устойчиво развитиеЕволинк АД активно интегрира принципите на устойчивото развитие в своята дейност, като се стреми да минимизира екологичния си отпечатък и да допринася за социалната отговорност. Компанията оптимизира енергийната ефективност на своите дейта центрове, използвайки съвременни технологии за охлаждане и управление на енергопотреблението. Това води до значително намаляване на консумацията на енергия и емисиите на парникови газове. Освен това, Еволинк насърчава дигитализацията и използването на облачни услуги, което спомага за намаляване на хартиените документи и оптимизиране на ресурсите. Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са ималиПрез 2023 г. компанията стартира практика за ежегоден одит на своите ESG практики използвайки услугите на Synesgy, Италия. Synesgy е глобалната цифрова платформа за оценка на устойчивостта на ESG в рамките на веригата за доставки. |
|
Логисофт ЕООД | https://www.logisoft.bg |
Име на проектаВисокоскоростни конвейерни сортиращи решения за куриерския и онлайн търговски бизнес |
Изпълнител на проектаЛогисофт ЕООД |
Продуктът представлява едноетажни или многоетажни конвейерни пътища с кръгова или линейна структура. Неговото предназначение е автоматично да транспортира товарите от точките, в които те се подават до точките, в които трябва да достигнат. Всичко това става напълно автоматично. Чрез предварително разработени софтуерни модули, базирани на техника за автоматизация на фирма Сименс се, конфигурира всяка конкретна система, гъвкаво и бързо. Бързо се инсталира и уникалното е, че много лесно се поддържа след това от самите клиенти. Динамиката на куриерския и онлайн търгоивски бизнес през последните години е голяма и нашата система успява в максимална степен да отговори на тази динамика, независимо от естеството на товарите, тяхната форма и тежест – от пощенски пликове, през малки колети до големи кашони и касетки. Всичко трябва да се транспортира бързо и качествено без повреди и счупвания. |
|
Проектът е участвал в предишни издания на конкурсаПосочете с какво е различен проектътКъм днешна дата продуктът ни е вече усъвършенстван, много по-мащабен, бърз, гъвкав и лесен за конфигуриране и обслужване е той вече. Възможността за идентификация, която преди се базираше на лазерни баркод скенери, сега е заменена с камерно базирано решение. Това се налага и поради замяната на баркод етикетите за идентификация със задължителен QR код. Самата конструкция на системата е оптизимирана и е в процес на патентоване. |
|
Отличия от изложения или други класации и престижни наградиГорди сме, че получихме голямата награда на германската икономика в България за 2023г , като признание за особени постижения и принос за развитието на германо-българските отношения. 1-во място в категория „Малко и средно предприятие“. Ясно изразена българска идентичност на продукта/услугата и компаниятаПродуктът е 100% концептуално замислен и произведен от Логисофт. Вместо множество подсистеми за идентификация, измерване на тегло и габарити по време на движение, без спиране и плавно, бързо и сигурно управление на материалния поток. Има само 1 система, която извършва всичко това. ПопулярностВ България продуктът се използва от най-големите и най-известни онлайн търговски и куриерски фирми ( DPD/ Speedy, Ozone, eBAG, EU Shipments и др.) и работи успешно и без никакви проблеми вече от няколко години. Иновативност; приложение на авангардни технологии; технологични, процесни и бизнес предизвикателства, които решава; надеждност; гъвкавост; степен на автоматизация; дизайн и потребителско изживяванеСамо 1 управляваща система реализира пълната функционалност на комплексите, вместо множество самостоятелни. Най-добрите в света лазерно и камерно базирани решения за идентификация, изкуствен интелект; най-мощните и гъвкави моторни ролки и серво управления, също българско производство. Резултат от използването, до каква степен освен автоматизиране на процеса, води до неговото оптимизиране (по-малко ресурси и/или по-високи резултати, цялостен реинженеринг) за разлика от начина на работа преди неговото внедряванеПочти 100 млн. пратки минават през всички наши системи, с обща дължина на конвейерните пътища – над 10 км. Можете ли да си представите този тежък труд, ако трябва да бъде изпълнен само от хора? Горди сме, че променихме тотално характера на целия куриерски и онлайн търговски бизнес в България. Горди сме, че почти всичко което е умно, работещо и автоматизирано е наше дело. Горди сме, че почти цяла Западна Европа и Близкия Изток са покрити с нашия софтуер. Продажби, пазарен дялСтава въпрос общо за около 10 млн. евро, за последните 4 години. Тотална доминация на вътрешния пазар за същото това време. Не казваме, че всички пратки в България сортираме ние, но казваме, че почти всички автоматизирано сортирани пратки са наше дело. Брой и степен на удовлетвореност на клиентите (организациите) и потребителитеВ България имаме пет големи клиента, ползващи нашите сортиращи решения за последните четири години, откакто започнахме този бизнес. Всичките работят безпроблемно и клиентите не са имали някакви сериозни оплаквания до момента. Самият факт, че в Спиди имаме над 20 внедрени големи системи от този тип е достатъчно красноречив, затова колко са доволни клиентите. Винаги може да попитате и самите тях. В Европа и Близкия Изток крайните ни клиенти са над 50 фирми и броят им непрекъснато расте, в партньорство с Gebahrdt Foerdertechnik. Дял на добавената стойност (нисък дял на стойността на вложените чужди продукти и лицензни права в продажната цена)Висока добавена стойност. Софтуерът е 100% наша българска разработка от Логисофт. Всяка следваща система не се програмира наново, а се конфигурира. Този процес е усъвършенстван почти 40 години. Някои от чуждите компоненти в системата са всъщност произведени също в България. Изключителна конкурентност имаме и благодарение на ниските цени, които сме договорили за влаганите компоненти от чуждите доставчици. По този начин нашата продажна цена се отличава от западната не в проценти, а в пъти. Продажби на чужди пазариДо момента цялостната комплексна система – от механиката до софтуера е инсталирана за български и чужди клиенти , но само в България. Целта ни за следващата година е да стъпим и на международния пазар. Но от дълги години, многократно реализираме управляващи системи и за други мащабни проекти. Парадоксът е, че години наред ние работехме само на международния пазар. А след това се борихме да влезем и да се върнем на нашия пазар. И успяхме по време на коронакризата. Ние продаваме както наши цялостни системи на крайни клиенти, така и само софтуера, като самостоятелна подсистема на западни системи интегратори, като Gebhardt Foerdertechnik, Dematic Устойчиво развитиеВъпреки коронакризата и тоталната стагнация в множество индустриални браншове, ние можем да се похавлим с възходящо и устойчиво развитие по-силно от когато и да е в историята на фирмата. Кризата не ни повали, а ни направи по-силни, въпреки че измести фокуса на нашия бизнес в цялостните системи за интралогистика. Пред нас са крайните клиенти, а зад нас доставчици на най-добрите технически средства в света. Работата ни за немските ни партньори се възобнови и сега изпълняваме както самостоятелни проекти, така и проекти като подизпълнители. Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са ималиВсеки реализиран наш проект помага на хората, като облекчава техния труд и го прави по-приятен. Енергийната ефективност на системите ни е на върхово световно ниво. В сравнение със стандартната ефективност на конвейерни системи , изградени по стари концепции, тази е над 70% в наша полза. Това е директно сравнение, без да се отчита фактът, че не е нужно да се отопляват помещенията, в които безлюдните ни технологии работят. Минимално е и замърсяването на атомсферата с изгорели газове, заради отпадането на необходимостта хората да се придвижват до физически магазини. Пример в тази връзка е най-голямата ни и бърза система за клиент eBAG. |
|
Методия АД | https://www.methodia.com/ |
Име на проектаСофтуерно решение за Енергийна общност (ЕО) Габрово |
Изпълнител на проектаМетодия АД |
Methodia е технологичен доставчик на персонализирани бизнес решения от типа „бизнес като услуга“ (BaaS) и „софтуер като услуга“ (SaaS), насочени към енергийната и ютилити индустрии. Компанията е фокусирана върху разработката на дигитални продукти и на цялостен софтуер за управление на комплексни оперативни дейности на доставчици на електричество, газ, вода, отопление, енергийни общности и др. Софтуерните продукти на Methodia са внедрени и се използват от всички правителствени и обществени институции в Обединеното Кралство. Проектът за ЕО Габрово е продължение на този успешен опит, адаптиран за нуждите на местната общност. Той е съвместна инициатива между общината, физически и юридически лица, МСП, обединени в създаването на устойчив енергиен модел. За нуждите на общността е изградена ВЕИ инсталация на Регионалното депо за неопасни отпадъци, от която могат да се захранват обектите в общността. Methodia предоставя цялостно софтуерно решение, което оптимизира управлението на енергийните ресурси и подобрява координацията между участниците. Системата обединява всички данни в единна платформа с удобен и интуитивен интерфейс, адаптиран към различните роли в общността. Интегрираният BI модул осигурява детайлни отчети и визуализации за анализ на енергийното производство и разпределение. Платформата позволява сравнение на произведената и прогнозирана енергия, идентифициране на отклонения и оптимизиране на процесите, осигурявайки прозрачност и ефективност за всички участници. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Ясно изразена българска идентичност на продукта/услугата и компаниятаСъздадена през 2008 г. с основен R&D център в България, Methodia е пример за успешна технологична компания, която доказва, че иновациите и експертизата могат да се развиват и да намират международно признание. Оригиналните IT решения и консултантски услуги на компанията, разработени изцяло от български екип, съчетават висок стандарт на качество и иновативност, които намират приложение както у нас, така и на световните пазари. С екип от близо 70 души и офиси в няколко държави, Methodia носи българска идентичност, утвърждавайки се като доверен партньор в глобален мащаб.ПопулярностПрез последните години енергийните общности (ЕО) придобиват все по-голяма популярност, особено в Европа, като модел за устойчиво и децентрализирано управление на енергийните ресурси. Тяхната основна цел е насърчаване на енергийната независимост чрез интегриране на възобновяеми енергийни източници, което намалява разходите, повишава екологичната устойчивост и допринася за балансиране на енергийната мрежа. За ефективно управление на процесите в ЕО е необходима модерна и интегрирана платформа, която да осигурява автоматизация, прозрачност и координация между членовете на общността и външни източници.Иновативност; приложение на авангардни технологии; технологични, процесни и бизнес предизвикателства, които решава; надеждност; гъвкавост; степен на автоматизация; дизайн и потребителско изживяванеЧрез автоматизация на ключови дейности, платформата на Methodia помага за значителна оптимизация на използваните ресурси. Софтуерното решение ефективно адресира бизнес предизвикателства, като липсата на ясна видимост върху разпределението на енергията в общността. С помощта на BI технологии платформата предоставя детайлни справки и точни данни, позволяващи в реално време проследяване на енергийното производство, дистрибуция и потребление, както и анализ на разпределението на енергията в общността. Интуитивният интерфейс улеснява достъпа до информация, а надеждността и иновативният дизайн я правят незаменим инструмент за ефективно управление и устойчивост.Резултат от използването, до каква степен освен автоматизиране на процеса, води до неговото оптимизиране (по-малко ресурси и/или по-високи резултати, цялостен реинженеринг) за разлика от начина на работа преди неговото внедряванеСистемата на Methodia трансформира управлението на ЕО Габрово чрез премахване на ръчното събиране и анализ на данни, което води до значително спестяване на ресурси и елиминиране на риска от грешки. След автоматизацията цялата информация се консолидира в единна система, което улеснява достъпа до данни и ускорява процесите. Вградените визуализации позволяват лесно проследяване на енергийното потребление и производство, както и откриване на разминавания и грешки в измерванията. Това подобрява точността на отчетите и подпомага вземането на информирани решения, осигурявайки ефективност, по-високи резултати и по-добро използване на наличните ресурси.Брой и степен на удовлетвореност на клиентите (организациите) и потребителитеЕО Габрово изразяват изключително висока степен на удовлетвореност от предоставената платформа и услугите на екипа. Те оценяват не само качеството и надеждността на решението, но и професионализма и гъвкавостта на Methodia, които гарантират бърза реакция и иновативен подход. ЕО Габрово оценяват високо възможността за надграждане на платформата, включително предстоящата интеграция със смарт измервателни уреди, което ще подобри прецизността на данните и автоматизацията. Клиентите изразяват увереност, че бъдещите актуализации ще продължат да доставят иновации и стойност, подкрепяйки устойчивостта и интелигентното управление на енергийни ресурси в дългосрочен план.Дял на добавената стойност (нисък дял на стойността на вложените чужди продукти и лицензни права в продажната цена)Methodia предоставя висок дял на добавената стойност, благодарение на напълно собствената си разработка на софтуерната платформа и решенията, които предлага. Всички ключови компоненти, включително иновативните функционалности и интеграции, са създадени от нашия екип, което свежда до минимум използването на външни лицензи и продукти. Това ни позволява да предлагаме конкурентни цени и да осигуряваме максимална стойност за клиентите, като същевременно гарантираме качество и ефективност.Продажби на чужди пазариMethodia успешно разширява присъствието си на международните пазари, като предоставя софтуерни решения за енергийния сектор в различни държави. С иновативната си платформа, която предлага висока гъвкавост и възможност за локализация, компанията адаптира продуктите си към специфичните регулации и изисквания на чуждите пазари. Ключов фактор за успеха е способността да се отговаря на нуждите на клиенти в различни страни чрез персонализирани решения, които оптимизират енергийните процеси и подобряват ефективността. Международният опит на Methodia утвърждава компанията като надежден партньор в глобалния преход към устойчиви енергийни модели.Устойчиво развитиеЕнергийна общност Габрово активно работи в рамките на мисията на ЕС за 100 климатично неутрални и интелигентни града до 2030 г., като успешно реализира проекти за възобновяема енергия, които значително намаляват въглеродните емисии и подпомагат екологичното развитие на региона. Софтуерното решение на Methodia играе ключова роля в този процес, осигурявайки прозрачност и ефективно управление на производството и потреблението на енергия. Системата не е просто инструмент, а катализатор за устойчиво развитие, който обединява технология и екология, за да насърчи не само намаляването на въглеродните емисии, но и по-доброто сътрудничество между членовете на общността. |
|
СмарТест-БГ ЕООД | https://www.smartest.bg/ |
Име на проектаСмарТест |
Изпълнител на проектаСмарТест-БГ ЕООД |
СмарТест е иновативна българска платформа, която автоматизира процеса на създаване, решаване и оценяване на тестове, като подпомага образователния процес в училищата. Нашата мисия е да улесним работата на учителите, като им предоставим съвременни инструменти за бързо и ефективно създаване на дидактични материали, както и за оптимизация на процеса на оценяване. |
|
Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса |
|
Отличия от изложения или други класации и престижни наградиНяма Ясно изразена българска идентичност на продукта/услугата и компаниятаПлатформата е изцяло създадена и разработвана в България и на български език. ПопулярностСмарТест се използва от над 10,000 учители и близо 200 училища в цялата страна. Били сме гости в 5 различни медии, една от които Нова телевизия органично и Министерство на образованието и науката ни потърсиха активно, за да ни проведем в партньорство най-мащабното тестово изследване, провеждано онлайн в България. Иновативност; приложение на авангардни технологии; технологични, процесни и бизнес предизвикателства, които решава; надеждност; гъвкавост; степен на автоматизация; дизайн и потребителско изживяванеФункционалностите, които СмарТест предоставя са: Резултат от използването, до каква степен освен автоматизиране на процеса, води до неговото оптимизиране (по-малко ресурси и/или по-високи резултати, цялостен реинженеринг) за разлика от начина на работа преди неговото внедряванеРешенията ни са насочени към оптимизиране на времето, което учителите отделят за административни задачи, и увеличаване на ефективността при оценяване на знанията на учениците. Платформата спестява на всеки учител до 100 часа годишно от административна работа. Продажби, пазарен дялПазарен дял: 130 абонирани училище от около 2500 в страната. Плюс още около 50 училища с учители, които имат индивидуални абонаменти. Брой и степен на удовлетвореност на клиентите (организациите) и потребителите74% Дял на добавената стойност (нисък дял на стойността на вложените чужди продукти и лицензни права в продажната цена)Няма Продажби на чужди пазариНяма Устойчиво развитиеНамалява използването на хартия в училищата като вече има над 2 тона спестена хартия благодарение на използваемостта на услугата. |
На официална церемония снощи бяха отличени победителите в конкурса Наградите на БАИТ за 2024 г. Владимир Койлазов, съосновател на Chaos и лидер на Chaos Innovation Lab и Моис Мошев,...
След гласуването на журито вече са известни номинираните в отделните категории на Наградите на БАИТ за 2024 г. Имената и проектите на селектираните могат да бъдат намерени в секция...
60 регистрации от личности, институции и компании бяха направени до крайния срок за участие в „Наградите на БАИТ“ за 2024 г. С 12 кандидатури най-оспорвана в това издание е...