Начало Партньори Контакти Поверителност English

14-то издание

Конкурс Наградите на БАИТ за 2024 г.

Кандидатствай

Участници

Начало » Участници» ИКТ проект, успешно внедрен в компания извън ИКТ сектора

ИКТ проект, успешно внедрен в компания извън ИКТ сектора

"Тавекс" ЕООД https://tavex.bg/

Име на проекта

Внедрване на Shredy - електронно трудово досие за служителите

Изпълнител на проекта

Sirma Group Holding

"Тавекс" ЕООД

Tavex е водеща компания за търговия със злато и валута, с над 30 години опит в индустрията. Предлага широка гама от инвестиционни продукти, като златни и сребърни кюлчета и монети. Нашият основен приоритет е върху прозрачността и високото ниво на обслужване на нашите клиенти.
В същото време усилено се стремим към усъвършенстване на управленските си практики чрез интегриране на иновации. С навлизането на нови технологии, Tavex осъзнава важността от дигитализация на бизнес процесите. С тази цел компанията интегрира Shredy – електронно трудово досие, което предлага „зелен“ (безхартиен) подход за управление на документооборота между работодател и служител. От наемането до прекратяването на трудовото правоотношение, всички документи – като трудови договори, допълнителни споразумения, молби за отпуск и заповеди – се създават, подписват и съхраняват електронно в системата, без нужда от хартиени копия.
При избора на продукт за нас бяха важни няколко ключови критерия: лесен и достъпен интерфейс, възможност за настройка на процесите според нашите нужди, пълно съответствие със законовите изисквания и високо ниво на сигурност. Shredy отговаря на всички тези изисквания, но ползите за нас не спират дотук.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Компанията кандидат следва да е регистрирана в България

Tavex е компания, регистрирана в България и занимаваща се с търговия на злато и валута.

Решението е успешно внедрено в компания извън ИКТ сектора от българска ИКТ фирма

ДА

Решението е изцяло внедрено /в експлоатация/ и поддръжка към 2024

Shredy е изцяло внедрено и се използва активно в Tavex, като системата покрива всички основни HR процеси, свързани с управлението на трудовите досиета на служителите.

Мащаб, решени технологични, процесни и бизнес предизвикателства

Tavex успешно внедри Shredy във всички отдели и офиси в страната. Електронното трудово досие позволи да се постигне централизирано управление на документооборота и трудовите отношения в компанията.
Решени предизвикателства:
- Автоматизация на документооборота – С Shredy документите се генерират и попълват автоматично, с минимален риск от грешки.
- Оптимизация на времето – Целият цикъл от създаване до подписване на документи се съкрати десетократно, което подобри ефективността и освободи време на HR отдела.
- Безхартиен процес – Елиминирайки нуждата от хартиени документи, Tavex прие устойчив „зелен“ подход. Това не само улесни процеса, но и намали екологичния отпечатък на компанията.

Степен на авангардност, технологично ниво

Shredy е иновативно решение, което изцяло отговаря на нуждите на съвременните компании за дигитализация и устойчиво развитие. Технологичното ниво на системата е високо, като се базира на най-новите стандарти за сигурност, криптиране и електронно удостоверяване.

Бизнес ползи от използването му

- Колаборацията и информираността между служителите се повиши, понеже системата предлага различни настройки и нива на нотификации.
- Управлението на документи (изготвянето на нови документи, подписването и връчването) стана изключително лесно.
- Времето на целия цикъл от създаването на документ до неговото подписване от двете страни се съкрати повече от 10 пъти (ако преди това отнемаше минимум 2-3 дни, в момента е 1-2 часа).
- Рискът от грешки и пропускане на срокове при изготвяне, подписване и връчване на различни видове документи вече е сведен до нула.
- Не на последно място ние високо ценим, че реално сме станали „по-зелени“ премахвайки нуждата от значителни обеми хартия.

Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са имали

- Чрез внедряването на Shredy в своите процеси, Tavex намали значително използването на хартия и свързаните с нея разходи за печат и транспорт, допринасяйки за по-зелен и устойчив бизнес модел.
- Също така отчитаме подобряване на работната среда и удовлетвореността на служителите, защото по този начин се повиши ефективността и прозрачността в трудовите взаимоотношения.

IRIS.AI fts-bulgaria.com

Име на проекта

Внедряване на Microsoft Dynamics 365 Business Central от ФТС България

Изпълнител на проекта

ФТС България

IRIS.AI

FTS Bulgaria предложи внедряване на Microsoft Dynamics 365 Business Central, което включва:
• Финансово управление и счетоводство: Автоматично генериране на счетоводни записи, управление на плащания и фактури. Обобщаване и визуализация на информацията под формата на Финансови отчети и показатели, вкл. консолидирани отчети на дружествата.
• Управление на продажбите: Управление на клиентски досиета, ценови политики, обработка на продажби и фактуриране.
• Управление на покупките: Управление на доставчици, ценови листи, обработка на поръчки и фактури.
• Управление на ресурсите: калкулиране на себестоиността на вложеното време в проекти от служителите на компанията

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Компанията кандидат следва да е регистрирана в България

Да

Решението е успешно внедрено в компания извън ИКТ сектора от българска ИКТ фирма

Да

Решението е изцяло внедрено /в експлоатация/ и поддръжка към 2024

Да

Мащаб, решени технологични, процесни и бизнес предизвикателства

IRIS.AI се сблъсква с няколко основни бизнес предизвикателства:
• Необходимост от автоматизация на рутинни задачи.
• Подобряване на ефективността на екипа и прозрачността на процесите.
• Елиминиране на грешки и несъответствия, свързани с ръчна обработка на данни.
• Осигуряване на точна информация за вземане на стратегически решения.

Степен на авангардност, технологично ниво

Внедряването на Microsoft Dynamics 365 Business Central от FTS Bulgaria помогна на IRIS.AI да постигне своите цели за автоматизация и подобряване на бизнес процесите. Системата предоставя стабилна основа за устойчив растеж и развитие на компанията.

Бизнес ползи от използването му

• Автоматизация на процесите: Намаляване на ръчната работа и грешките.
• Подобрена ефективност: Повишена производителност и по-добра организация на работата.
• Прозрачност и отчетност: Лесен достъп до точна и актуална информация.
• Гъвкавост и мащабируемост: Възможност за добавяне на нови функционалности и интеграции според нуждите на бизнеса.
• Използване на AI (Copilot): Microsoft Dynamics 365 Business Central включва AI асистент Copilot, който помага за автоматизация на рутинни задачи, подобрява продуктивността и стимулира креативността. Copilot генерира самостоятелно отчети съгласно зададени параметри, което улеснява работата на IRIS.AI.

Информация за ползите от внедреното решение е публично налична

Реализирана е интеграция с Asana (специализиран продукт за управление на проекти), електронно банкиране с Revolut, Stripe, DnB. Предвижда се и интеграция с продукт за управление взаимоотношенията с клиенти Hubspot.

Решението не е наложено от фирма-майка извън България

Не.

Принос за позиционирането на българския ИКТ сектор като надежден партньор в повишаване на конкурентоспособността на икономиката

IRIS.AI разработва продукти, които използват изкуствен интелект за подпомагане на научни изследвания. Основният продукт на компанията е AI научен асистент, който помага на отделите за научноизследователска и развойна дейност да навигират и намират съдържание на научни текстове. Платформата на IRIS.AI предлага интелигентно търсене, анализ на списъци за четене, автоматично генерирани резюмета, автономно извличане и систематизация на данни

Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са имали

Създадени за R&D, продуктите на IRIS.AI са здрави, прецизни и сигурни. Големите езикови модели са страхотни точно там, където е необходимо. Компанията използва по-интелигентни, а не по-големи езикови модели там, където те са достатъчни, което оказва влияние на околната среда чрез по-доброто си ценообразуване.

България он ер, България сутрин https://www.bgonair.bg/

Име на проекта

Първият ководеш в телевизия, генериран с изкуствен интелект- AI Иван

Изпълнител на проекта

Екип на България сутрин, тв BULGARIA ON AIR

България он ер е първата българска телевизия, използвала приложение, с което генерира телевизионен водещ, който да помага на основните водещи на сутрешен блок България сутрин. Той започва работа на 4 март, само ден след старта на Bg chat gpt. Ai Иван е вид презентатор на новини, които са свързани с изкуствения интелект, популяризира употребата му и новите иновации в различни области. Той дори може да рецитира стихове, задава въпроси и има своя технологична рубрика. Използваме го да презенитраме различни проекти.
https://www.bgonair.bg/a/36-sutreshen-blok/337089-bulgaria-on-air-parvata-balgarska-televiziya-vnedryavashta-izkustven-intelekt-v-novinite
https://www.youtube.com/watch?v=KcVv_feSKgc
https://www.youtube.com/watch?v=-q3u5xFdgac
https://www.bgonair.bg/a/36-sutreshen-blok/332467-eksperiment-na-balgariya-sutrin-mozhe-li-ai-da-sazdade-pesen-i-koy-darzhi-pravata
Представям ви презентация на нашата номинация с помощта на нашия ководещ Иван.
https://www.youtube.com/watch?v=dVoP78uQ0qk

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Компанията кандидат следва да е регистрирана в България

Ние сме Българска медия, политематична. България он ер е част от медийната група Investor Media Group.

Решението е успешно внедрено в компания извън ИКТ сектора от българска ИКТ фирма

Каводещият е успешен наш проект, който въпреки скептицизма, че ще успее да спечели симпатиите на зрителите успя, много от нашите гости очакват той да им задава въпроси, участва в наши репортажи и поддържа водещите Мария Константинова и Виктор Дремсизов по много теми.

Решението е изцяло внедрено /в експлоатация/ и поддръжка към 2024

Той е създаден на 4 март и е активен в програмата на предаването почти всеки ден.

Мащаб, решени технологични, процесни и бизнес предизвикателства

AI Иван има принос не само за сутрешния блок, но и за цялата телевизия. Той буквално спестява време и ангажимент на колеги да записват и анонсират интересни постижение в областта на изкуствения интелект.

Степен на авангардност, технологично ниво

Изкуственият интелект е новото средство за комуникация-бързо, лесно, проверено и визуално издържано.

Бизнес ползи от използването му

Внася многообразие, прави ни различни и бързо мобилни.

Информация за ползите от внедреното решение е публично налична

Той допринесе за повече наши гости в областта на технологиите. дава добър рейтинг за медията.

Решението не е наложено от фирма-майка извън България

Използването на изкуствен интелект не е наложено отвън и външна компания.

Принос за позиционирането на българския ИКТ сектор като надежден партньор в повишаване на конкурентоспособността на икономиката

Ние сме единствената и първа медия с ководещ на българския тв пазар.

Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са имали

https://www.bgonair.bg/a/36-sutreshen-blok/337089-bulgaria-on-air-parvata-balgarska-televiziya-vnedryavashta-izkustven-intelekt-v-novinite
https://www.youtube.com/watch?v=KcVv_feSKgc
https://www.youtube.com/watch?v=-q3u5xFdgac
https://www.bgonair.bg/a/36-sutreshen-blok/332467-eksperiment-na-balgariya-sutrin-mozhe-li-ai-da-sazdade-pesen-i-koy-darzhi-pravata

Иновативният подход в материалите ще донесе допълнителни точки


Представям ви презентация на нашата номинация с помощта на нашия ководещ Иван.
https://www.youtube.com/watch?v=dVoP78uQ0qk

Орно АД https://orno.bg/

Име на проекта

Внедряване на цялостно IT решение в дистрибуторска компания ОРНО АД

Изпълнител на проекта

Орно АД в партньорство с ITC Consult.
Орно е българска динамичноразвиваща се дистрибуторска компания създадена през 2009г., предлагаща висококачествени и наложени на пазара марки бързооборотни стоки и козметични продукти, доказали се във времето. Компанията се развива на територията на цяла България като избира ключови локации във водещите градове в страната за своите офиси и логистични центрове. Целта е да бъдат достъпни и отговарящи на пазарните нужди със своето широкообвахтно и внимателно селектирано портфолио.
Проектът по внедряване на цялостното IT решение стартира през 2023г. като през този период обема на работа се увеличава с рекордни темпове, както и необходимостта от отваряне на нови офиси и логистични центрове. Това дава тласък на бизнес нуждата да се настрои освен ERP система така и WMS система, която да осигури надеждна интеграция между тях с цел безпроблемно протичане на процесите и проследяване на данните. Комплексността се допълва с реализирането на интеграция на ERP системата със специализиран Софтуер за управление на мобилни търговски дейности, чрез който Орно АД реализира активности, свързани с традиционна търговия.
В стремеж за по-успешно развитие на компанията, паралелното внедряване на Power BI системата допълва проекта за цялостно IT решение като инструмент за систематизиране и анализ на реалните данни в ERP системата.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Компанията кандидат следва да е регистрирана в България

Компанията е регистрирана в България.

Решението е успешно внедрено в компания извън ИКТ сектора от българска ИКТ фирма

Успешно реализирания проект е в резултат на сътрудничеството на Орно АД с ITC Consult. Компанията има дългогодишен опит и експертиза в областта на решенията за управление на бизнеса и специализира във внедряването на ERP (Enterprise Resource Planning) и BI (Business Intelligence).
ITC Consult играе ключова роля в успешната реализация на проекта, предоставяйки цялостно съдействие за оптимизация на информационната среда, избора и внедряването на софтуерните решения. Партньорът притежава голяма експертиза и подходи системно към идентифицирането и отстраняването на пропуски в бизнес процесите, както и подобряването на управлението на информационните потоци.

Решението е изцяло внедрено /в експлоатация/ и поддръжка към 2024

В експлоатация от 12/2024г.

Мащаб, решени технологични, процесни и бизнес предизвикателства

Обхващането на всички съществуващи и дефиниране на бъдещи бизнес процеси определят мащаба на проекта. Прецизиране при реинженринга на процесите с цел подобряване на ефективността им като краен резултат бе основното бизнес предизвикателство поради многообразието на търговските политики в дистрибуторска компания от такъв мащаб. В проекта освен внедряване на ERP решение бяха заложени и реализирани редица интеграции – с нова система за управление на складови процеси клас WMS, чието внедряване протичаше паралелно, интеграция с два работещи онлайн магазина, обхващане на огромен обем исторически данни от старата ERP система и нововъведената в над 50 оперативни и стратегически BI анализи.

Степен на авангардност, технологично ниво

Орно АД реализира този проект с цел внедряването на стратегически технологични иновации, които ще бъдат в полза на поставените цели.
Използването на съвременни технологични решения като cloud based системи за управление на бизнес процесите премахва нуждата от сложни системни хардуерни и софтуерни on-premise решения за целите на използване на ERP системата и съпътващите приложения. Изграждането на инфраструктура от най-висок клас мрежово оборудване за нуждите на WMS системата гарантира запаване на инвестицията в дългосрочен план.

Бизнес ползи от използването му

Бързото разрастване и заемане на челни позиции в сектора на дистрибуция на бързооборотни стоки и нехранителни стоки изисква добра координация между процесите на продажби, управление на няколко склада и снабдяване, което бе постигнато. Като резултат се гарантира по-добрата видимост на стокови наличности от страна на търговците, оптимизиране на складовите наличности с цел предпазване от недостиг и презапасяване. Прозрачността на търговските процеси дава възможност за взимане на бързи, точни и адекватни мениджърски решения, мотивирани от достоверността и моменталната достъпност на данните – фактор от критично значение в динамиката на бизнеса с бързооборотни стоки.

Решението не е наложено от фирма-майка извън България

Решението не е наложено от фирма-майка извън България.

Принос за позиционирането на българския ИКТ сектор като надежден партньор в повишаване на конкурентоспособността на икономиката

Орно АД избра българска комапния за изпълнител на проекта, който е реализиран с конкурентноспособни, иновативни, гъвкави и достъпни софтуерни решения.
Информационните и комуникационни технологии (ИКТ) са неизменна част от съвремения бизнес в България. Те не само оптимизират операциите, но и подпомагат внедряването на иновациите и повишаването на конкурентоспособността на компаниите. Използването на ИКТ отваря нови хоризонти за разширяване на бизнеса и по-ефективно взаимодействие с клиентите.

Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са имали

Изпълнени и в ход проекти, влияещи върху подобряване на факторите на околната среда:
- Допълнителна топлоизолация на склад Пловдив с цел минимизиране загубата на енергия;
- Монтиране на фотоволтаични панели върху цялата площ на покрива, на склад Пловдив;
- Събиране и рециклиране на картонени и найлонови отпадъци.
Пластхим-Т АД https://plastchim-t.com/bg/

Име на проекта

Разработка и внедряване на специализиран портал за комуникация в Пластхим-Т АД

Изпълнител на проекта

ФТС България ООД и Пластхим-Т АД

Пластхим-Т АД

Реализираният проект използва водещи иновативни софтуерни инструменти за дизайн, визуализация и обмен на корпоративни данни с клиенти и партньори на Пластхим-Т. Портала използва сигурната корпоративна low code платформа Microsoft Power Pages. Предназначението на платформата е да осигури среда за бързо създаване, хостване и администриране на модерни външни корпоративни уебсайтове стъпвайки върху базата данни на внедрените ERP/CRM системи в компанията. В конкретният случай разработеният портал е естествено надграждане на внедрените облачни корпоративни системни решения от ФТС България: MS Dynamics 365 Finance and Operations(ERP) и MS Dynamics 365 for Sales(CRM). Платформата използва събраните данни за фактури, поръчки и свързаните с тях документи в корпоративните системи за контролирано споделяне и обмен с клиенти и партньори. Също така клиентите и партньорите на компанията, чрез портала могат да въвеждат нови поръчки и да проследяват техният статус, както и да виждат ключови справки и рипорти без да е необходимо допълнителна комуникация с акаунт мениджърите на компанията.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Компанията кандидат следва да е регистрирана в България

Plastchim-Т е водещ европейски производител на гъвкави опаковъчни фолиа с най-новите и модерни ноу-хау технологии.
Компанията оперира в три държави – България, Италия и Украйна и разполага с пет модерни производствени и логистични центъра.
С навлизането на нови технологии и фокус към максимизиране на клиентската удовлетвореност, Пластхим България интегрира иновативен клиентски уеб портал, за да революционизира своите процеси за въвеждане на поръчки и комуникация с клиентите.

Решението е успешно внедрено в компания извън ИКТ сектора от българска ИКТ фирма

Системното решение е внедрено в Пластхим България, които са производствена компания с 3 производствени бази в градовете Аксаково, Девня и Тервел. Компанията е един от най-големите производители на биаксиално, полипропиленово фолио и гъвкави опаковки в България и на Балканският полуостров. Пластхим-Т продава своята продукция в над 50 държави по света.

Решението е изцяло внедрено /в експлоатация/ и поддръжка към 2024

Системното решение е внедрено през 2024 и е въведено в експлоатация.

Мащаб, решени технологични, процесни и бизнес предизвикателства

Решението е планирано да обслужва комуникацията с над 600 контрагенти на Пластхим-Т, локализирани както в България и по света. С внедряването на портала, се автоматизира и оптимизира процеса по комуникация с клиенти, агенти и дистрибутори. Основно предизвикателство в проекта е използването на текущите бази данни на компанията съдържащи се в ERP, производствената система и CRM системата на Plasthim-T, свързаните с тях над 74 000 транзакции (по поръчки, фактури и свързани документи) и възможността за проследяване на техните статуси в реално време. Също така обединяването на тези данни в единна платформа за отдалечен персонализиран и сигурен достъп за клиенти и партньори

Степен на авангардност, технологично ниво

В разработка на платформата са използвани най-модерните облачни и low code софтуерни технологии от технологичният лидер Microsoft за дигитализация на процесите. В проекта са въвлечени специалисти с дългогодишен опит и експертиза в разработката и внедряването на специализирани корпоративни системни решения от ФТС България ООД и водещи професионалисти от Пластхим-Т с експертиза в производството и продажбата на биаксиално, полипропиленово фолио и гъвкави опаковки. В резултат е изцяло автоматизиран процеса по обработката на поръчките, обхващащ всички специфики при тяхната обработка и консултация с клиентите, което го прави уникален за сектора и предоставя маркетингово предимство.

Бизнес ползи от използването му

• Възможност за самообслужване, с достъп в реално време до своите досиета
• Автоматизиране на процесите, чрез клиентски портал намалява нуждата от ръчна обработка на поръчките и вътрешна комуникация между отделите, което води до по-бързо и точно изпълнение.
• С автоматизирането на процесите и намаляването на необходимостта от човешка намеса, може да намали разходите.
• Единно място за комуникация между клиентите и бизнеса, улеснява разрешаването на проблеми и отговарянето на въпроси.
• Бърз и лесен достъп до информация за поръчки и фактури, клиентите и партньорите са по-склонни да останат лоялни към бизнеса.

Информация за ползите от внедреното решение е публично налична

• Подобрено обслужване
• Повишена ефективност
• Намаляване на разходите
• Подобрена комуникация
• Повишена лоялност

Решението не е наложено от фирма-майка извън България

Не

Принос за позиционирането на българския ИКТ сектор като надежден партньор в повишаване на конкурентоспособността на икономиката

Проектът има за цел да подобри ефективността, предвид значителното време, изразходвано ежедневно за ръчна обработка на поръчките, и липсата на незабавен достъп до ключова информация за клиенти и търговски партньори.

Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са имали

Пластхим-Т очаква значително намаляване на хартиения документооборот и свеждането до минимум на използваната хартия. Оптимизиране на доставките и свързаните с тях транспортни задачи и разходи за горива и персонал. Намаляване на рекламациите и прецизиране изпълнението на поетите ангажименти към клиенти и партньори.

СОФ Кънект АД https://sofia-airport.eu/

Име на проекта

Внедряване на HRMS система в СОФ Кънект

Изпълнител на проекта

ТехноЛогика

Проектът представлява цялостно решение, адресиращо потребностите на летищния оператор СОФ Кънект в областта на управлението на човешките ресурси. В рамките на 14 месеца, с помощта на ТехноЛогика, бяха внедрени 7 модула: Основен пакет и Селф Сървис портал, Графици, Плащания, Обучения, Подбор, Въвеждане на служители и Зачисляване на фирмени активи.
Чрез Селф Сървис портала 1200 служители вече имат достъп до своята служебна информация и могат дигитално да заявяват и одобряват отпуски, болнични и други административни документи. Процесът по подготовка и управление на обучения – както за служители, така и за външни консултанти – е изцяло дигитализиран, включително проследяването на валидността на сертификатите за задължителните обучения.
Дигитализиран е и процесът на подбор и въвеждане на нови служители, включително одобрението на оферти. Модулът Фирмени активи предоставя възможност на складовите служители да премахнат използването на лични картони за следене на зачислени имущества, като цялата информация се обработва и проследява дигитално.
С внедряването на модулите Графици и Плащания в единна система, СОФ Кънект успява да намали времето за подготовка на месечните възнаграждения от 10 на 5 дни.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Компанията кандидат следва да е регистрирана в България

СОФ Кънект е лицензираният оператор на най-голямото международно летище в България – летище София.
От април 2021 г. СОФ Кънект е концесионер на летище София за следващите 35 години. Основен акционер в компанията е глобалният инвестиционен фонд Меридиам, който притежава 100% от нейния капитал. За периода на концесията компанията предвижда инвестиции oт 1,2 милиарда лева за развитието и модернизирането на столичното летище.

Решението е успешно внедрено в компания извън ИКТ сектора от българска ИКТ фирма

Системата HRMS е успешно внедрена от българската технологична компания ТехноЛогика в СОФ Кънект - операторът на летище София. Внедряването на системата донесе значителни ползи за СОФ Кънект, като подобри ефективността и прозрачността в управлението на човешките ресурси. Интегрирането на седем различни модула, включително Селф Сървис портал, Графици, Плащания, Обучения, Подбор, Въвеждане на служители и Зачисляване на фирмени активи, оптимизира ключови процеси и повиши нивото на дигитализация и автоматизация.

Решението е изцяло внедрено /в експлоатация/ и поддръжка към 2024

СОФ Кънект стартира проекта на 18 септември 2023, с план за доставка на основните модули, предлагани от ТехноЛогика. Първият модул започва работа в продукционна среда 4 месеца след началото. От януари 2024 поетапно бяха внедрени останалите 6 модула.

Мащаб, решени технологични, процесни и бизнес предизвикателства

Основните бизнес предизвикателства пред СОФ Кънект бяха следните:
- Съкращаване на срока на подготвяне на месечните възнаграждения и промяна на алгоритъма за изчисление.
- Обучение и приемане на 1200 служителя да използват новия портал
- Приемане на нова система за отчитане на график
- Дигитализиране на процес по обучения, който е бил изцяло на хартия с възможност за проследяване на изтичащи срокове за обучение.
- Дигитализиране на изцяло хартиен процес на проследяване на фирмени активи за всеки служител.
- Дигитално проследяване на процесите по подбор и менторство

Степен на авангардност, технологично ниво

Реализирано е високо ниво на дигитализация на процесите, свързани с управлението на служителите. Чрез интегрираният Селф Сървис портал всички роли са включени в HR функциите. Потребителите използват пълната функционалност на системата, независимо дали работят на десктоп или през мобилно устройство. Автоматизирани са, както основните HR процеси, така и такива като Въвеждане на служители, Обучение и Зачисляване на фирмени активи. Осъществена е интеграция със системата за контрол на достъпа, която предлага аналитичен инструмент за управление на работното време, както от мениджърите, така и от служителите. Решението е интегрирано и с ERP система, и Microsoft Azure AD.
 

Бизнес ползи от използването му

Решението предоставя на всички служители възможността да управляват своите отпуски и служебна информация изцяло дистанционно, без необходимост от физическо присъствие или хартиена документация.
Системата значително намалява административното натоварване и спестява време както за служителите, така и за мениджърите.
Едно от ключовите предимства на системата е оптимизацията на времето за обработка на месечните възнаграждения. Процесът вече отнема едва 5 дни, вместо досегашните 10. Това позволява на компанията да реагира по-бързо на потребностите на служителите и да поддържа високо ниво на удовлетвореност.

Информация за ползите от внедреното решение е публично налична

Системата HеRMеS се ползва свободно от всички 1200 служители на компанията, предоставяйки им удобен и лесен достъп до ключови функции, свързани с тяхната работа и административните процеси. Всеки служител може самостоятелно да управлява своята служебна информация, да заявява отпуски, болнични и други административни документи, както и да следи графиците си и предстоящи обучения – всичко това в удобен дигитален формат, достъпен от всяко устройство.
Системата изцяло дигитализира основни процеси в компанията, обхващащи както вътрешни операции, така и взаимодействия с външни партньори и консултанти.

Решението не е наложено от фирма-майка извън България

Внедряването на HRMS е част от Мастърплана на СОФ Кънект за дигитална трансформация. То е един от основните етапи за повишаване на ефективността и привеждането на операциите на летище София към най-високите световни стандарти. Този и заложените други проекти в Мастърплана ще доведат до превръщането на столичния аеропорт в първото 5-звездно регионално летище в Европа.

Принос за позиционирането на българския ИКТ сектор като надежден партньор в повишаване на конкурентоспособността на икономиката

С помощта на нашия партньор ТехноЛогика успяхме да повишим конкурентоспособността на компанията и да предоставим висококачествени услуги както на нашите служители, така и на клиентите ни. Авиационният учебен център, който вече е акредитиран от световната асоциация на летищата ACI, значително подобри ефективността си след дигитализацията на предлаганите услуги.

Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са имали

Внедреното решение не само подобрява вътрешната координация и оперативна ефективност, но и ускорява комуникацията с външни доставчици, клиенти и партньори, като елиминира необходимостта от хартиени документи и сложни административни процедури.
Чрез дигитализацията СОФ Кънект затвърждава своя ангажимент към устойчивост и екологична отговорност, като редуцира разходите за хартия и физически консумативи, което води до намаляване на въглеродния отпечатък.
Системата поставя стабилна основа за бъдещо развитие, като подкрепя иновациите и модернизацията в управлението на човешките ресурси, правейки СОФ Кънект по-гъвкава и адаптивна в съвременния динамичен бизнес свят.

СОФ Кънект АД https://sofia-airport.eu/

Име на проекта

Внедряване на ERP в СОФ Кънект - От Lada към Tesla

Изпълнител на проекта

Hellenic Telecommunications organization S.A. - OTE S.A. с подизпълнители българската компания Intelligent Systems и Real Consulting

Проектът обхваща цялостното внедряване на MS Dynamics D365 F&O с множество модули, които изцяло покриват счетоводство, финансово отчитане, продажби, снабдяване, логистика и управление на складове. Решението е интегрирано със съществуващата система за летищни операции, за да получава данни за фактуриране. Като част от решението е създаден портал за обществени поръчки за процедурите по търгове на SOF Connect, който е синхронизиран с ERP системата. Системата се използва от 120 потребители за въвеждане на заявки за покупка, въвеждане на поръчки за продажби, одобрения и управление на пълния цикъл на управление на вземанията и веригата за доставки.
В рамките на изключително кратък срок за внедряване на ERP – само 13 месеца от началото до старта, екипът успява да анализира, конфигурира, разработи и изцяло мигрира към използването на D365 вместо предишния счетоводен софтуер.
Използването на D365 на летище е иновативно решение на глобално ниво и в момента е тенденция за други летища да преминават към Microsoft Dynamics.

Проектът не е участвал в предишните издания на конкурса

Компанията кандидат следва да е регистрирана в България

СОФ Кънект е лицензираният оператор на най-голямото международно летище в България – летище София.
От април 2021 г. СОФ Кънект е концесионер на летище София за следващите 35 години. Основен акционер в компанията е глобалният инвестиционен фонд Меридиам, който притежава 100% от нейния капитал. За периода на концесията компанията предвижда инвестиции oт 1,2 милиарда лева за развитието и модернизирането на столичното летище, което ще допринесе за икономическия просперитет на региона, привличането на повече туристи и превръщането на България в предпочитана дестинация.

Решението е успешно внедрено в компания извън ИКТ сектора от българска ИКТ фирма

Решението е реализирано в партньорство между OTE S.A., Intelligent Systems и Real Consulting. Тъй като летищните операции са силно регулирани от държавни и международни органи, участието на Intelligent Systems в проекта направи съществена разлика при внедряването. Те предоставиха ценни знания от различни предходни проекти и опит, за да се съобразят многобройните регулации. Имайки предвид, че летището е като малък град с голямо разнообразие от бизнеси (пътнически трафик и самолети, но също така безмитни магазини, храни и напитки, карго, коли под наем и др.), това е сериозно предизвикателство пред внедряването, на която трябваше да се отговори.

Решението е изцяло внедрено /в експлоатация/ и поддръжка към 2024

Само след 13 месеца интензивно внедряване, решението, базирано на MS Dynamics 365, стартира успешно на 1 юли 2024 г., което представлява значително постижение за такъв мащабен и комплексен проект. Системата вече се използва активно от 120 вътрешни потребители, обхващащи различни отдели и функционалности, като покупки, продажби, финансово управление и управление на веригата за доставки. Освен това, чрез портала за доставчици са регистрирани над 800 доставчици, което значително улеснява процесите по публични поръчки и комуникацията с външни партньори.

Мащаб, решени технологични, процесни и бизнес предизвикателства

Решението обхваща следните модули:
• Accounts receivable
• Subscription Billing
• Accounts Payable
• General Ledger
• Procurement and Sourcing включително Vendor Procurement Portal
• Product Information Management
• Inventory Management
• Warehouse Management и използване на мобилно приложение WMS
• Cost Accounting
• Tax
• Budgeting
• Cash and Bank management
• Credit and Collections
Складовите операции са напълно безхартиени, с изключение на документи, изисквани от институциите.
Счетоводството е изцяло безхартиено.

Степен на авангардност, технологично ниво

Внедряването на ERP използва най-новата технология Microsoft F&O D365. Ние сме сред първите летища в Европа, които прилагат D365, и успешно изградихме интеграция за фактуриране на авиационни услуги, което ни позволява да автоматизираме процесите си в рамките на възможностите на наследените системи. За фактуриране на неавиационни услуги използваме изцяло модула Subscription Billing и с него покриваме 80% от потребностите си.
Проектът демонстрира иновативния подход на СОФ Кънект към дигитализацията и управлението на процеси, което го превръща в един от първите летищни оператори в света, внедрили съвременна ERP система.

Бизнес ползи от използването му

Бизнес ползите от ERP системата ни позволиха да оптимизираме процесите и да осигурим пълна видимост на приходите и разходите на компанията.

Месечното фактуриране за неавиационни услуги беше съкратено с 2 дни.
Месечното фактуриране за авиационни услуги беше оптимизирано и проследяването му стана по-лесно.
Оптимизация на капиталовите и оперативни разходи.
Управлението на веригата на доставки и проследяването на покупките – от заявката, през оценката на офертите, до получаването на продуктите/услугите и фактурирането – е значително улеснено с използването на единна система.
Безпроблемно управление на складовите наличности.

Информация за ползите от внедреното решение е публично налична

На 5 май 2023 г. СОФ Кънект обяви подписването на договора с OTE S.A. с информация към медиите и обществеността. Линк към публикуваното съобщение на сайта на летищния оператор:
https://sofia-airport.eu/bg/ote-s-a-shte-dostavi-erp-sistema-za-letishte-sofia/

Решението не е наложено от фирма-майка извън България

Внедряването на ERP решението не е наложено от компанията - майка на СОФ Кънект. То е част от Мастърплана за дигитална трансформация на летището. Въвеждането на системата е един от основните етапи за достигане на ниво на оперативно съвършенство, което се очаква спрямо поставените цели. Заедно с останалите ИТ и други проект, СОФ Кънект се стреми да изгради първото 5-звездно регионално летище в Европа.

Принос за позиционирането на българския ИКТ сектор като надежден партньор в повишаване на конкурентоспособността на икономиката

С внедряването на ERP система с MS Dynamics D365, СОФ Кънект се нарежда сред първите летища в света, които преминават от счетоводен софтуер към пълнофункционална платформа MD 365. Компанията се стреми към оперативна ефективност, необходима за бъдещото развитие и растеж. Заедно с нашите партньори от OTE S.A. и Intelligent Systems, ще можем да поставим основите за по-нататъшно развитие и постигане на нови цели.

Реализирани ESG проекти - примери за конкретни ESG инициативи или проекти, които компанията е предприела през изминалата година и какво въздействие са имали

Чрез внедряването на инициативата „От поръчка до плащане без хартия“ (Procure to pay paperless), ERP системата е позволила спестяването на най-малко 50 000 страници хартия в рамките на 6 месеца (1400 заявки за покупка по 35 страници всяка). Пълната дигитализация на склада с политика за нулева употреба на хартия при приемане на стоки и вътрешна доставка, включително използване на дигитален панел за подписи и баркод за дигитални инвентаризации. Обработени бяха над 20 000 движения.

Новини

27.02.2025

Известни са победителите в конкурса „Наградите на БАИТ” за 2024 г.

На официална церемония снощи бяха отличени победителите в конкурса Наградите на БАИТ за 2024 г. Владимир Койлазов, съосновател на Chaos и лидер на Chaos Innovation Lab и Моис Мошев,...

15.01.2025

Известни са номинираните в конкурса „Наградите на БАИТ” за 2024 г.

След гласуването на журито вече са известни номинираните в отделните категории на Наградите на БАИТ за 2024 г. Имената и проектите на селектираните могат да бъдат намерени в секция...

16.12.2024

60 кандидатури участват в конкурса „Наградите на БАИТ” за 2024 г.

60 регистрации от личности, институции и компании бяха направени до крайния срок за участие в „Наградите на БАИТ“ за 2024 г. С 12 кандидатури най-оспорвана в това издание е...

 

Златен спонсор

Vivacom

Сребърен спонсор

Datecs Shelly Group Telelink Business Services Балкансуоркс Акронис България Oracle

Бронзов спонсор

Интер Карс България Ciela Norma Кантек Storpool Storage

Партньори

БНР Bloomberg TV Bulgaria TechNews Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия НСОРБ Мениджър b2b Media Sofia Tech Park ПРЕДПРИЕМАЧ Pixelmedia.bg Инженер.bg ДигиталнаИндустрия.bg БТПП Tech.Offnews.bg БСК Uchi.bg Лидер.БГ Дигитални истории Zone4Tech divna Tech DevStyler