Начало Партньори Контакти Поверителност English

10-то издание

Конкурс Наградите на БАИТ за 2020 г.

Кандидатствай

Участници

Начало » Участници» Успешен български ИКТ продукт/услуга

Успешен български ИКТ продукт/услуга

"Алтерко Роботикс" ЕООД https://arobotics.io/

"Алтерко Роботикс" ЕООД

Shelly 1L
Shelly 1L е разработка на българската IoT компания „Алтерко Роботикс“ ЕООД - една от най-бързо развиващите се IoT компании в Европа и част от технологичния холдинг „Алтерко“ АД с офиси в България, САЩ, Сингапур, Малайзия и Тайланд. Основният предмет на дейност на „Алтерко Роботикс“ ЕООД включва разработка, производство и дистрибуция на продукти и услуги в сферата на Интернет на нещата (IoT). Свидетелство за успеха на компанията в тази посока е фактът, че IoT продуктите за автоматизация на дома с бранд Shelly само за няколко години се превърнаха в пазарен лидер, който присъства в над 500 000 домакинства по света. Продуктите предлагат достъпна оптимизация на ежедневието и разходите, както на бита, така и на бизнеса.
Смарт релето Shelly 1L е една от най-иновативните разработки на бранда. Устройството бързо и лесно се инсталира зад обикновен ключ за лампа, като по този начин го превръща в смарт ключ. Веднъж инсталирано, то позволява на потребителите да контролират осветлението през мобилния си телефон или чрез гласови команди. Благодарение на малките си размери, Shelly 1L се побира в конзолата зад ключа, а монтажът му отнема не повече от 10 минути. Устройството може да бъде вградено дори в инсталации без неутрален проводник, каквито са над 70% от ключовете за осветление в Европа. Това го прави изключително удобно за използване във вече изградени електрически инсталации.
Една от отличителните му възможности е настройването на автоматични действия в определени моменти от деня – например спрямо изгрева/залеза.
Сред водещите характеристика на устройството са:
• Работи с всички видове крушки и така спестява допълнителни разходи на потребителите;
• Разполага с модерни функции за автоматично настройване и управление на осветлението;
• Позволява обединяването на отделни уреди в групи, които да бъдат контролирани заедно;
• Свързва се директно с Wi-Fi мрежата, без нужда от хъб;
• Изцяло съвместимо е със системите на Android, iOS, Alexa и Google Home;
• Предлага се на достъпна конкурентна цена – за по-малко от 10 евро всеки един ключ за осветление може да се превърне в смарт ключ;
Shelly 1L е едно от най-популярните устройства на компанията – само 3 месеца след пускането му на пазара през октомври 2020 г., бяха продадени над 50 000 устройства. Продуктът получи висока оценка за своите технически качества и практическо приложение от потребителите на бранда Shelly в социалните мрежи, където последователите на продуктовата линия са над 25 000. Ключово за успеха му е, че той е създаден с мисъл за потребителите и това как да улесни живота им, правейки IoT света достъпен за всеки. Shelly 1L предлага иновация, технология и дизайн от световен клас на достъпна цена, което позволява на всеки да направи още една крачка напред към мечтания умен дом.
Повече за Shelly 1L може да бъде открито на уебсайта на Shelly - http://bit.ly/3rW4Q3D. Функционалността и лесната работа с него пък са представени в редица продуктови и потребителски видеа, както и в канала на бранда - https://bit.ly/35j23rl
„Алтерко Роботикс“ ЕООД многократно е отличавано за своята иновативност, като едно от най-големите признания е престижната награда Best of IFA 2019, спечелена именно зa мyлтифyнкциoнaлнитe Shelly пpoдyкти.
 

"Алтерко Роботикс" ЕООД https://arobotics.io/

"Алтерко Роботикс" ЕООД

Shelly i3
Shelly i3 е разработка на българската IoT компания „Алтерко Роботикс“ ЕООД - една от най-бързо развиващите се IoT компании в Европа и част от технологичния холдинг „Алтерко“ АД с офиси в България, САЩ, Сингапур, Малайзия и Тайланд. Основният предмет на дейност на „Алтерко Роботикс“ ЕООД включва разработка, производство и дистрибуция на продукти и услуги в сферата на Интернет на нещата (IoT). Свидетелство за успеха на компанията в тази посока е фактът, че IoT продуктите за автоматизация на дома с бранд Shelly само за няколко години се превърнаха в пазарен лидер, който присъства в над 500 000 домакинства по света. Продуктите предлагат достъпна оптимизация на ежедневието и разходите, както на бита, така и на бизнеса.
Shelly i3 е най-малкото Wi-Fi устройство за домашна автоматизация в света. To може да задава извършването на до 24 различни действия и е достатъчно малко, за да бъде инсталирано в конзолата зад всеки ключ за осветление в дома. Монтирано зад ключа за осветление, устройството може да командва други свързани релета Shelly, сензори или устройства, контролирани от HTTP, MQTT или CoAP. Функциите на устройството могат да бъдат предварително зададени в мобилната апликация и контролирани или променяни по всяко време според нуждите на потребителя.
Основните предимства на Shelly i3 са:
• Бързи команди – лесно управление на всички Shelly устройства чрез предваритело зададени сценарии и действия в мобилната апликация;
• Удобна оптимизация – инсталира се зад единичен, двоен или троен ключ за осветление и по този начин позволява задаването на до 8 различни действия към други Shelly устройства в дома за всеки отделен ключ. Например – две натискания на ключа включват/изключват светлините в спалнята, три натискания на ключа спускат/вдигат щорите, едно продължително натискане на ключа включва/изключва светлините в коридора и т.н;
• Множество приложения – едно единствено устройство Shelly i3 може да управлява действията на до три ключа за осветление, което означава възможности за задаване на до 24 различни действия;
• Свързване директно с Wi-Fi мрежата – без нужда от допълнителен хъб;
• Висока съвместимост - изцяло съвместимо е със системите на Android, iOS, Alexa и Google Home;
• Международни стандарти – отговаря на всички основни международни стандарти за електричество.
Shelly i3 може да бъде свързано и с други Shelly устройства, като така предлага на потребителите висок набор от възможности за управление на умния им дом. Чрез мобилното приложение Shelly Cloud потребителите могат да бъдат информирани за случващото се в дома им, независимо къде се намират.
Неоспоримо доказателство за успеха на продукта и неговите предимства е фактът, че само за 6 месеца след пускането му на пазара през юни 2020 г. са продадени над 60 000 Shelly i3 устройства.
Повече за Shelly i3 може да бъде открито на официалния уебсайт на Shelly - http://bit.ly/3nnh3Lc. Функционалността и лесната му употреба пък са представени в редица продуктови и потребителски видеа в YouTube.
„Алтерко Роботикс“ ЕООД многократно е отличавано за своята иновативност, като едно от най-големите признания е престижната награда Best of IFA 2019, която компанията спечели нa тexнoлoгичнoто излoжeниe в Eвpoпa именно зa мyлтифyнкциoнaлнитe Shelly пpoдyкти.

"Ондо Солюшънс" ООД https://ondo.io/

"Ондо Солюшънс" ООД

"Ондо Солюшънс" ООД е българска компания, основана през 2020 г., предоставяща ИТ услуги и решения в земеделието. Компанията разработва продукта Ondo - високотехнологична система за автоматизирано управление на напоителния процес, прецизно торовнасяне, климат контрол и мониторинг за всички култури. Използването на Ondo осигурява на земеделските производители устойчив растеж с оптимални ресурси, води до автоматизация на процесите и прецизиране на производството, увеличавайки добивите и маржа на печалбата. Ondo е подходящ за внедряване в оранжерии, лозя, овощни градини, царевица, зеленчукови, полски и маслодайни култури, като разполага с решения за малки, средни и големи производители.

Дизайнът на системата е на база на облачни структури от последно поколение технологии, позволяващи усъвършенстван мониторинг и контрол на производството, последващи високи добиви и икономически ползи.

Ondo спестява разходи за време и труд, дава пълна информация посредством множество сензори за влажност, температура, поливни цикли и история на поливния сезон, алармира при поява на авария /теч, запушване, късо съединение и др./, може да бъде управляван от разстояние.

Ondo предлага:
- Усъвършенствано управление, базирано на индустриална автоматизация
- Мониторинг и контрол в реално време
- Прогноза за времето
- Управление посредством облачна структура от всяко мобилно устройство с Internet
- Точка за достъп до функционалността на контролера през WI-FI и Bluetooth
- Лесен за употреба софтуер, вкл. и на български език
- Софтуерни ъпдейти веднъж месечно
- Лесна интеграция със съществуващи вече изградени напоителни системи
- Множество изходни данни от сензори с три приоритетни нива на аларми
- Исторически данни и справки
- Обмен на данни с метеорологични станции и сензори

Ondo може да контролира различни модули и компоненти в оранжерия, включително: напояване; торосмесване; микродъждуване; мъглуване - контрол чрез температура и влажност, RH и VPD тригери; проветрители – горни и странични; термо екрани - засенчващи и енергоспестяващи; отопление - включване / изключване на отопление и до 5 отоплителни зони; вентилатор с водна подложка – управление на до 8 вентилатора за зона, контролирани от температура и влажност (интегриран контрол на входа на въздуха); циркулация на въздуха - контролирана по времето и / или температура и RH.

Компания "Ондо Солюшънс" ООД участва активно и в процеса след закупуване на софтуера. Това включва анализ на изискванията, анализ на обхвата, персонални настройки, интеграция на системата, политики на потребителя, обучение и доставка. Компанията предлага на своите клиенти надеждна 24/7 поддръжка чрез мониторинг система. Благодарение на нея се правят анализи на функционирането на системата и се идентифицират потенциални проблеми в изключително ранен етап.

Екипът на Ондо Солюшънс се състои от 12 специалисти: програмисти с над 15-годишен опит в разработването на web и mobile приложения в сферата на интернет на нещата (IoT), мениджърски екип, който се представлява от експерт с над 20-годишен професионален опит в сферата на IoT, съчетан с 11-годишен професионален опит в областта на автоматизираното напояване и агроном с над 20-годишен опит в сферата на напояването и прецизното хранене на растенията. Научна консултация екипът получава от основателя на Центъра за интегрирана растителна защита.

В края на 2020 година компания “Ондо Солюшънс” ООД получи статуетка за Иновативно новостартирало предприятие от Националния конкурс "Иновативно предприятие на годината".

Balkantel Ltd. https://balkantel.net

Balkantel Ltd.

Със своята 30-годишна история, „Балкантел“ се е утвърдила като основен производител, доставчик, системен интегратор и изпълнител на проекти в критични сектори като Отбрана, Управление на въздушното движение, ЖП транспорт и Телеком.

RADIS Voice Communication and Control System (VCCS) е ново поколение система за гласова комуникация и управление, предназначена за критични сектори като авиацията, отбраната и ЖП транспорта.

Системата е от национално значение, тъй като осигурява пълна съвместимост на България с ЕС и НАТО в комуникациите по две направления – ЖП транспорт и Отбрана.
• Отбрана – Изградена по международни стандарти, системата позволява участието ни в десетки международни мисии на година, като координира стотици бойни единици, обучения и координация с НАТО сили.
• ЖП транспорт – Системата е напълно съвместима с международни и европейски комуникационни стандарти, което позволява управлението на международни ЖП превози.

RADIS е единствената система, произведена в България, която отговаря на международните стандарти на НАТО и ИКАО (ED-137) за авиация, както и за ЖП транспорт (EIRENE, ТСОС).

Проекти:
• НКЖИ “Централна гара София” – Системата се използва за координация на международни влакови превози. Използвана е за координация на хиляди операции без нито един отказ на системата за повече от 5 години.
• Българските Военновъздушни сили – RADIS се използва за управление на въздушното движение на три авиобази на ВВС на Република България, където се използва за управление на въздушното движение, противовъздушна отбрана и координация на НАТО мисии.

Иновации и предимства:
• Обединява VoIP, аналогови и цифрови комуникации в децентрализиранa диспечерска система;
• Пълна надеждност на комуникацията на софтуерно и хардуерно ниво, чрез двойно резервирана конфигурация и елиминиране единичните точки на отказ;
• Поддръжка на най-новите и Legacy протоколи позволява интеграция на всички критични комуникации;
• Автономно управление на всички модули и подсистеми в RADIS без зависимости към централизирани сървъри и софтуери за конфигуриране и управление;
• Децентрализирана архитектура, която осигурява директни комуникации между крайните устройства в режим „Peer-to-peer“, или „Peer to MultiPeer“, което повишава недеждността на системата и елиминира единичните точки на отказ.
• Двойно резервирана IP базирана записваща система отговаряща на стандартите за запис на Eurocae ED-137C, осигуряваща запис на всички проведени разговори и анализ на историята на всеки процес във времето;.
• Вградена система за наблюдение на компонентите и отстраняване на повреди;
• Гъвкав и интуитивен интерфейс, позволяващ конфигурация спрямо нуждите на клиента;
• Лесно и бързо разширение и скалиране чрез добавяне на допълнителни модули и устройства;
• Интерфейсен гейтуей, позволяващ обединяване на различни типове технологии за глас и данни в хомогенна и управляема IP среда.

Системата RADIS беше представена на изложението „ХЕМУС 2020“, където всички посетители имаха възможност да се запознаят с начина, по който работи.

RADIS се предлага като цялостно решение за нуждите на клиента, като фирмата е разработила и собствен хардуер за интеграция с аналогови комуникационни интерфейси, периферна техника и операторски позиции.
Balkantel Ltd. https://www.balkantel.net/

Balkantel Ltd.

Системата UMBRELLA NMS е интегрирана система за централизирано наблюдение на критични комуникационни и информационни инфраструктурни системи. Системата е напълно иновативна и е двойно подсигурена – както софтуерно , така и хардуерно.
Системата предоставя интуитивен интерфейс, който изобразява състоянието на всички критични устройства в мрежата, включително комуникации, навигационни системи, захранващи системи и др.

При повреда или грешка в оборудването, системата известява оператора и извършва диагностика на засегнатите компоненти, за да се предприемат мерки по отстраняването на повредата. UMBRELLA също спомага за контрол на достъпа до оборудването и водене на пълна история на всеки компонент, включтелно поддръжка, повреди и извършени дейности по системата.

Целта ни е да предоставим система за мониторинг, която да гарантира работа без откази и да дава пълноценна и актуална информация, като същевременно да спестява време и средства.

UMBRELLA наблюдава и подсигурява надеждността на всички критични комуникационни и информационни системи за операциите на Военновъздушните Сили, както и за радарните и навигационните съоръжения на Ръководство Въздушно Движение на международните летища в страната.

Иновации и предимства:
• Мониторинг на всякакъв вид цифрови и аналогови устройства – от захранващи блокове до специализирани устройства, като летищни радари, комуникации и др;
• Модулна архитектура, която позволява добавянето на нови протоколи и функционалности лесно и бързо;
• Наблюдение на неограничен брой устройства и обекти на национално ниво;
• Поддръжка за всички стандартни съвременни IP протоколи за комуникация и наблюдение, като се поддържат и протоколи за комуникация към промишлени устройства;
• Обединяване на наблюдението на всички системи от една точка като се интегрира с цифрови устройства по IP, а с аналогови през специализирани конвертори.
• UMBRELLA e изцяло уеб-базирана и позволява в реално време да се следи състоянието на всички устройства в отделните обекти. Интерфейсът на софтуера е разделен на нива, което позволява наблюдение на устройство, група от устройства или обекти. Нивата са разделени както следва:
o Първо ниво – в него се визуализират всички географски обекти (сайтове) и състоянието на устройствата в тях;
o Второ ниво – в него се визуализират всички устройства в дадения сайт;
o Трето ниво – в него се визуализира състоянието на единично устройство.
• Състоянията на наблюдаваните устройства се визуализират със съответния цвят на всяко от нивата на софтуера. Възможните състояния са три и индикират за това дали в системата се е появил проблем, в какъв момент и откъде е дошъл. При възникнал проблем, той може да бъде отстранен своевременно, дори и от разстояние, което спестява много средства и време. В случай, че клиентът желае, нашата система може да работи безпроблемно и други системи за мониторинг, които вече се използват в дадените обекти.
• UMBRELLA предоставя гъвкава система за управление на потребителските акаунти контролираща достъпа до информацията за наблюдаваните устройства и системи.
• UMBRELLA предоставя възможност за добавяне и визуализиране на документи, което улеснява работата и съкращава времето за диагностика и реакция при установяване на проблем с наблюдаваните устройства.
През изминалата година, UMBRELLA беше представена на международното изложение „ХЕМУС 2020“, където много български и чуждестранни клиенти се запознаха с новата версия на системата.
Бъдещите функции на системата включват автоматично класифициране на устройствата в мрежата и превантивно идентифициране на грешки с Machine Learning алгоритми.
Contipso Learning https://contipso.com

Contipso Learning

В екипа на Контипсо имаме визия за свят, в който хората свободно споделят знания и умения, даващи възможности за творчество и развитие по забавен и щадящ времето начин.
Виждаме нашата мисия в създаването, поддръжката и развитието на гъвкава среда и широк набор от интуитивни инструменти, чрез които хората изграждат, разпространяват и печелят от споделените знания и умения.
За да реализираме визията и да изпълним мисията създадохме комплексната уеб базирана Software as a Service (SAAS) платформа CONTIPSO LEARNING. https://contipso.com осигурява среда за взаимодействие между обучители и обучаеми. Пълната функционалност на система старирта през октомври 2020.
Основната цел е създаване, предоставяне, потребяване и възприемане на учебно съдържание по възможно най-щадящия времето на потребителите начин.

Hyperscience https://www.hyperscience.com

Hyperscience

Hyperscience е основана през 2014 г. в България от трима специалисти в областта на машинното самообучение, насочили усилията си в посока идентифициране на предизвикателствата при ръчното въвеждане на данни и как това се случва в индустриите, работещи с големи обеми от данни, които често са в неструктурирани формати - PDF, имейли и изображения. Въпреки технологичния напредък много организации все още разчитат на остарели модели на въвеждане и обработка на данни, които са неефективни, скъпи и рисковани, струващи на бизнеса над 60 млрд долара годишно.

Нашето решение Intelligent Document Processing използва патентовани техники за машинно самообучение, за автоматична подредба и извличане на данни от различни документи (например формуляри, приложения, фактури, чекове). Hyperscience предлага решения за справяне с проблемни документи, включително нечетим почерк, тъмен фон, изображения с ниска разделителна способност и други дефекти.

Hyperscience предлага два пъти по-добра ефективност и продължава да подобрява продуктите си на база „учене“ на AI. Нашият вграден механизъм за осигуряване на качеството гарантира, че клиентите ще получат необходимото ниво на обслужване (SLAs), като работи във фонов режим, за да намали честотата на грешки и да увеличи нивото на автоматизация.

Клиентите, които избират Hyperscience, споделят за 67% по-висока точност при обработката на данни, съкращаване на времето за обработка на данни с 10 пъти и редуциране на цената с 90 %.

За няколко години Hyperscience се превърна от стартъп в глобална компания с над 200 служители, които обслужват Global 2000 организации и правителствени агенции, с което подобряват живота на милиони потребители по света. Благодарение на нашата технология, клиентите ни могат да одобряват по-бързо застрахователни искове и да плащат фактурите към трети страни навреме. Служителите, ангажирани с въвеждането на данни, вече може да разчитат на Hyperscience, а постоянното ползване на платформата ни, улеснява процеса, защото системата става по-интуитивна. С нашата технология бизнес процесите на клиентите ни стават по-ефективни с времето, което води до по-доброто изживяване за крайния потребител.

Hyperscience регистрира рекорден ръст. От 2014 г. привлякохме над 190 млн долара от инвеститори като Tiger Global, BOND и Bessemer Venture Partners. Разширихме мрежата си от офиси в София, Ню Йорк и Лондон. Само през 2020 г. привлякохме 140 млн долара инвестиция, удвоихме броя на служителите си и утроихме ръста на приходите си. Наблюдаваме повишена нужда от автоматизация в компаниите, в следствие на икономическия спад, домашните условия на работа и разделението на екипите. COVID-19 10-кратно увеличи използването на Hyperscience Platform.

Автоматизацията на данните е първа стъпка във всеки бизнес процес, това е и нашето конкурентно предимство. В съчетание с модерни модели за машинно самообучение, които сме тествали и разработвали през годините, нашата технология изпреварва тази на конкурентите ни. Hyperscience механизира 95% от данните, въвеждани на ръка с над 99,5% точност, надминавайки средния процент за точност в тази индустрията, който е около 55%.

Kiwi TCMS https://kiwitcms.eu

Kiwi TCMS

Kiwi TCMS е проект с отворен код, които се разработва активно от български екип от 2017 година. Представлява система за управление и менажиране на софтуерното тестване, т.нар. test case management system. Използва се от QA инженери за целите на тестването на техните собствени продукти и им позволява по-лесно да вземат решение дали са говори за пускане следващата версия на пазара.

Нашата мисия е да трансформираме процеса на софтуерно тестване като го направим по-организиран, по-прозрачен и с повече отчетност за всеки в екипа. Преследвайки тази мисия ние превърнахме Kiwi TCMS от изоставено парче код във водещата такава система с отворен код в света! Към момента на кандидатурата по Kiwi TCMS са работили над 50 различни души и системата е преведена на повече от 20 езика. Всичко това се случва по модел на работа open source, при който всичко е напълно прозрачно. Мечтата ние е да се превърнем в най-добрия open source екип в България.

Към момента на кандидатурата Kiwi TCMS има над 270 000 изтегляния през платформата Docker Hub и над 8000 регистрирани потребителя в нашата Software as a Service платформа https://public.tenant.kiwitcms.org, която едновременно хоства както безплатни демо сметки така и активни сметки на нашите клиенти.

Отличия и награди:
- 2019: Open Awards winner, категория Best Tech Community от OpenExpo Мадрид;
- 2019: Kiwi TCMS става първата система за управление на тестването, с отворен код, регистрирана в платформата GitHub Marketplace и втората въобще система в категория "Testing";
- 2020: Kiwi TCMS става домакин на поток "Testing and Automation" на най-голямата ИТ конференция в Европа - FOSDEM Брюксел в партньорство с Linaro и SUSE. Продължаваме това партньорство и през 2021 година, онлайн;
- 2020: Mozilla Open Source Award winner - 10 хил. долара безвъзмезден грант от фондация Мозила, който екипът на Kiwi TCMS допълва до размер 10 хил. евро, за да стартира т.нар. open source bounty програма;
- 2020: Kiwi TCMS подписва партньорски договор с Microsoft за предоставяне на платен Software as a Service в платформата GitHub Marketplace;
- 2020: Финалист на .eu Web Awards 2020 организиран от EURId;
- 2020: Носител на марката "Високи постижения в иновациите" от конкурса "Иновативно предприятие на годината" на фондация "Приложни изследвания и комуникации";

Референтни клиенти:
- Мусала Софт, България
- Better Care, Словения
- BookingLive, Великобритания
- phpList, Великобритания
- Minds.com, САЩ
- Message Broadcast, САЩ
- QGIS, Португалия
- Seavus Educational and Development Center, Северна Македония

Работни партньорства:
- Вола софтуер, България
- Pionir, Сърбия
- Robot Framework Milano user-group, Италия
- Major League Hacking, САЩ
- Linaro, Великобритания
- SUSE, Германия

Повече информация:
- https://kiwitcms.eu
- https://kiwitcms.eu/blog
- https://github.com/kiwitcms
- https://github.com/marketplace/kiwi-tcms
- https://crowdin.com/project/kiwitcms
- https://opencollective.com/kiwitcms/expenses/
- https://hub.docker.com/v2/repositories/kiwitcms/kiwi/

NearSoft http://www.nearsoft.eu

NearSoft

NearSoft е изцяло българска компания, подпомагаща предприятията в практическата им трансформация към Индустрия 4.0. Фирмата предлага иновативни софтуерни решения за преобразуване и въвеждане на нови бизнес модели на управление, основани на добрите производствени практики, залегнали в съвременни управленски философии от типа на Lean 6-Sigma, GMP, JIT, TQM и други. Разработената от NearSoft платформа за оперативно управление - MOM4, предоставя основните софтуерни инструменти за постигането на тази цел.
Ролята на МОМ4 в изграждането на „интелигентни фабрики“( „Smart Factory“, „Industry 4.0“) е да координира и управлява интелигентните устройства (IoT) и производствения персонал, събирайки голямо количество оперативни данни за захранване на системите за изкуствен интелект и машинното самообучение с първични данни. С помощта на МОМ4, всички потребители - от операторите в производството до мениджърите, могат да вземат ефективни решения в реално време, както на технологично-производствено ниво (продукти, планове, история на технологичните параметри и др.), така и на оперативно-отчетно ниво (отчети за производствените процеси, престои, капацитет, натоварване и други).
NearSoft е приел за своя мисия активното си участие в подготовката на българската икономика за предизвикателствата на 4-тата индустриална революция (Индустрия 4.0) и работи в тясно сътрудничество с Министерство на икономиката, Софийска община, БАИТ и университетите за постигането на тази цел. Екипът на NearSoft е автор на няколко международни научни публикации и е търсен гост на медийни събития.
За своя иновативен подход NearSoft многократно е оценяван и награждаван на престижни международни форуми (Creative Business Cup, IoT Adventure Forum, CGI) и е единствената фирма от Източна Европа, представена за пореден път в справочника “MOM Solution Guide 2020 – MES“ на The Manufacturing Operations Management Institute (MOMI).
NearSoft е блестящ пример за малка българска фирма, която има значителен принос, създавайки нови иновативни продукти и е конкурента на глобално ниво с фирми от ранга на Siemens, GE и SAP.

Out2Bound ltd https://out2bound.com/

Out2Bound ltd

Мисията на Out2Bound е да помага на технологични и иновационни компании да достигат до повече бизнес клиенти на международни пазари. Това се постига чрез комбинирането на екипи от опитни търговци, следването на доказани методологии и постоянно тестване на новости в продажбите откъм подходи и технологични решения, и натрупаните знания и опит от работата с над 170 технологични компании от Балканите, Западна Европа, Скандинавия и Северна Америка. Out2Bound помага на компании да реализират бизнес целите си и увеличат броя на започнати разговори и сключени сделки. За периодът от започването си на работа преди 5 години компанията е създала за клиентите си над 2500 бизнес възможности.

Услугата е създадена и се подобрява постоянно чрез интервюта с технологични и иновационни компании от България и чужбина, където в рамките на един или няколко часа компаниите говорят с представител на Out2Bound. Към моментът броят на интервюираните компании минава 800, като основателите смятат да продължават постоянно да търсят мнението на пазара и разширяват клиентската си база в страната и чужбина. За да постига по-добре компанията реализира и State of Tech Sales анкетата, с която следи пулса на сектора в страната - какво е моментното състояние на технологичните компании, техните очаквания за бъдещето и как те развиват търговската си дейност и пазарите си. В момента разполага с 2 офиса - в България и Швейцария, както и клиенти от други страни в Северна Америка и Европа. Предстои отварянето на нов офис и в Румъния.

Out2Bound постоянно разширява предоставяните решения за клиентите си, като през 2019г започна да работи с компании и за изграждането на търговските им стратегии, съпътстващата технологична инфраструктура и допълнителните инструменти, от които търговците на клиентите да се възползват за повече и по-качествени резултати. През 2020г. подготви и въведе Sales Acceleration програмата, чрез която допълнително помага за създаването на търговски практики в технологичните компании следвайки натрупания практически опит в последните 5 години.

Компанията участва активно и в работата със startup компании с цел да им помогне да намерят своя product-market-fit и достигнат до първоначалните си сделки. Участва и като ментор в акселераторски програми като Seedstars, както и партнира със Central European Startup Awards, TechTour и фондове за рискови инвестиции в страната и в Европа. Също е разпозната като консултант за технологични продажби от ЕБВР, основател на Sales Enablement Society клонът в България и е една от дванадесетте компании избрани да участват в програмата Dare to Scale от Endeavor.
StorPool Storage (Сторпул Сторидж АД) https://storpool.com/

StorPool Storage (Сторпул Сторидж АД)

StorPool Storage (Сторпул Сторидж АД) е изцяло българска компания, която разработва собствено software-defined storage решение: StorPool - софтуер за дистрибутирано съхранение на данни в облака. Продуктът се използва от десетки компании в цял свят, които обслужват милиони потребители на глобално ниво. Софтуерът на StorPool спомага за по-ефективното управление на хардуера на компаниите и оптимизира представянето и продуктивността на дата центрове, публични, частни и хибридни облачни решения.

StorPool e интелигентно софтуерно решение за съхранение на данни - т.нар. дистрибутиран сторидж софтуер. Инсталира се върху стандартно сървърно оборудване, като агрегира капацитета на всички сървъри в системата и създава обединено хранилище за данни. Софтуерът е създаден изцяло от български инженери и постоянно еволюира. Основните му преимущества спрямо конкурентите са бързината, високата ефективност и възможността да се използва на стандартно оборудване, което прави цялостното решение ценово ефикасно. StorPool оптимизира наличните ресурсни капацитети на своите клиенти и прави крайната им услуга бърза и надеждна.

Според клиентите на StorPool, причината да изберат именно българското решение пред конкурентите му в глобален аспект е уникалността и иновативността на технологията, която не съществува при подобните му, както и изключителното високо ниво на технологични познания на екипа на компанията и възможността да съдейства на клиентите за изграждане на цялостни облачни решения.

Клиенти на StorPool са компании доставчици на облачни услуги, хостинг компании, доставчици на управляеми услуги (MSPs), големи корпорации. StorPool таргетира все повече корпоративния пазар, където технологията на компанията дава и най-голяма стойност за клиентите. Сред компаниите, които се възползват от надеждни, оптимизирани и високодостъпни сторидж системи са българските хостинг доставчици SuperHosting.bg и Delta.bg, както и международните IT лидери Dustin, Nasdaq Dubai, Kualo, Amito и други.

StorPool е основана през 2011 и не спира да се развива с бързи темпове. Въпреки глобалната пандемия, от StorPool не усещат забавяне в своето развитие и през първото полугодие на 2020 отчитат над 40% растеж на компанията. Това се дължи основно на високото качество на продукта, който разработват, което им печели силни позиции на световния пазар за сторидж решения. Универсалността и високото качество на софтуера дават възможност на компанията да се класира сред топ вендорите на software-defined storage в света, нареждайки се до гиганти като IBM, Dell, HPE, NetApp, Nutanix и други.

StorPool Storage печели заслужената награда “Software Defined Storage (SDS) Vendor of the Year” на престижните награди в сферата на сторидж решенията “2020 Storage Awards”. Побеждава досегашните лидери в областта, като на второ място оставя софтуерния гигант IBM. Заслуженият приз е плод на 10-годишен труд, който компанията влага в разработването на своя уникален за България и за света софтуерен продукт. През годините StorPool Storage съумява да докаже, че е възможно създаването на технологична иновация тръгваща от България, която да получи признание на глобално ниво.

През 2020 StorPool Storage е включена в престижната класация “Deloitte Fast 50 Central Europe”. Компанията е сред 50-те с най-голям ръст на приходите за последните четири години и е отличена като една от най-бързо растящите IT компании в Централна и Източна Европа. StorPool Storage е класирана на 46 място с 541% ръст на приходите.
Амарант България https://amarantbg.com

Амарант България

Мобилното приложение “Амарант” бе създадено и представено пред българската публика в средата на 2020 година. Цялата грижа за автомобила бива събрана и поднесена за управление на потребителя в приятен и лесен за ползване дигитален формат. Само за няколко месеца Амарант премина бройката от 100 хиляди тегления и над 250 хиляди месечни активни потребители, доказвайки своята иновативност и качество на разработка. Тези резултати са основата за устойчиво развитие на продукта и навлизането в пазари, извън пределите на България.

След обстоен анализ на световните тенденции, българския пазар и потребностите на клиентите, застрахователен брокер “Амарант България” взе решение за създаване на нов дигитален продукт във формат мобилно приложение. Стратегията “mobile first” е рискована заради завишените изисквания за качество и потребителско изживяване; но същевременно печеливша при добро техническо изпълнение и маркетиране, тъй като смартфонът е неразделна част от деня на модерния потребител.
Макар фирма “Амарант България” да е утвърден лидер в застрахователния бизнес със своите над 15 години история, над 230 офиса в страната и множество браншови награди, целта на мобилното приложение “Амарант” е да бъде много повече от дигитален магазин за застраховки.

Всъщност “Амарант” обхваща всички свързани с ежедневната грижа за автомобила дейности, като застраховките са само част от предлаганите услуги. За първи път в България (а всъщност и в Европа) в рамките на под минута цялостната информация за колата и нейния шофьор бива систематизирана и удобно представена - глоби към КАТ (връчени и невръчени); състояние на Гражданска Отговорност; валидност на винетка; срок на Годишен Технически Преглед. Функционалността бива наречена “Бърза проверка”, която става възможна чрез интеграция на приложението по програмен път с различни държавни институции и всички водещи застрахователни компании. На база въведените данни и извлечената информация на клиента бива предоставена възможността не само за преглед на справката, но и за последващи действия: плащане на глобите към КАТ с моментално отразяване в държавната система; закупуване на нова винетка; запазване на час за ГТП; получаване на оферта за Гражданска Отговорност и закупуване на избраната такава - чрез наложен платеж или директно онлайн с банкова карта. Допълнително улеснение и друга уникална за пазара функционалност е въвеждането на съществуваща полица: без значение от вида полица и застрахователната компания потребителят въвежда няколко основни параметри, а “Амарант” автоматично извлича цялата информация за полицата. Така клиентът следи за валидността, заплаща поредни вноски с един клик и получава автоматично по-добра оферта при изтичане на актуалната полица.

Всички тези технически функционалности са предоставени на клиента в красив интерфейс, работещ еднакво надеждно за iPhone и Android. Чрез computer vision алгоритми за разпознаване на данни при сканиране на документи потребителят преминава с лекота през първоначалните стъпки за създаване на своя профил; а machine learning алгоритъмът е локално имплементиран с цел предоставяне на възможно най-персонализираното преживяване на всеки отделен клиент и същевременно максимално анонимизиране на личните данни.

За радост целевата група на продукта оценява иновацията. Към днешна дата Амарант е наличен на смартфоните на над 140 хиляди водачи на МПС-та, даващи почти перфектни отзиви за приложението. Популярността и одобрението на потребителите “бетонира” Амарант в Топ 3 на най-добрите приложения за iPhone и Android.

ВЕДАМО ЕАД http://www.vedamo.com

ВЕДАМО ЕАД

Във времена, когато онлайн обучението е на дневен ред, компании като ВЕДАМО са от основно значение за провеждане и организиране на ефективен учебен процес. ВЕДАМО е българска уеб-базирана платформа, създадена за нуждите на преподавателите. Тя се състои от виртуална класна стая за интерактивни видео-конферентни онлайн уроци и система за управление нa обучението (LMS), позволяваща администриране и провеждане на онлайн курсове с ресурси за самостоятелна работа.

През 2013г. в партньорство със СУ “Св. Климент Охридски”, създадохме авторска методика за дистанционно преподаване. Редица български и чуждестранни училища, университети, орбазоварелни организации и различни бизнеси, използват платформата, за да обучат учениците и служителите си по иновативен и достъпен начин.

Платформата може да се използва както от деца, така и от възрастни, в зависимост от съдържанието, което се слага в нея. Сесиите във виртуалната стая се случват в реално време и са много близки до традиционната класна стая, благодарение на интерактивната бяла дъска и различните инструменти за писане, рисуване, въвеждане на формули, видео, разделяне на участниците на групи и др. Възможността обучаемите да са ативен участник в процеса чрез различни игрови елементи е ключова. Системата за управление на обучението е за самостоятелна работа, в нея могат да се качват ресурси, които обучаемите да ползват в удобно за тях време. Комбинацията от двете повишава мотивацията на обучаемите и те постигат високи резултати.

Виртуалната стая на ВЕДАМО си партнира и е интегрирана с водещите LMS платформи, които се ползват от организации по цял свят – Google Classroom, Moodle, Canvas, Schoology, D2L, Edunation и други. Работим в тясно сътрудничество с най-голямата мрежа от училища в САЩ - CoSN (Consortium for School Networking). Партньори сме и с Global Grid for Learning и Lumen Touch Students Information System.
Като част от социалната отговорност на компанията, платформата се използва за обучение на деца в болнични заведения, деца от ромските общности, емигранти, деца лишени от родителска грижа.

През 2016 ВЕДАМО спечели наградата за социална иновация в конкурса "Иновативно предприятие на годината" на фондация "Приложни изследвания и комуникации". А през 2018 получи марката "Високи постижения в иновациите", връчена от Президента на Република България – Румен Радев.

През 2017 ВЕДАМО е номинирана в категория „Най-добра образователна иновация“ на наградите Webit за иновация в учебния процес. Компанията ни беше избрана да се присъедини към проекта Ready2Go на Европейската Комисия за стъпване на нови пазари сред 350 други.

През 2018 г. участвахме в най-голямото технологично изложение в САЩ - The Global Stage for Innovation - CES.
През 2019 г. ВЕДАМО е номинирана в категория "IT – Communications and Digital Education" на Comenius-EduMedia-Award в Берлин.
Към момента платформата се ползва от около 20 000 организации в целия свят. 40% от клиентите са в САЩ. Други големи пазари са Западна Европа - основно Германия и Великобритания, и Близкия изток.

През 2020 ВЕДАМО получи първата си инвестиция от Brightcap Ventures, за да разшири дейността си и мрежата от клиенти и партньори.

Екипът на ВЕДАМО се стреми да изведе онлайн обучението на по-високо ниво като го направи по-ефективно, лесно и достъпно за всеки. Нашата мисия равен достъп до образование чрез иновативни решения.

Златко Захариев / Rouster / Eumoirous Ltd. https://rouster.eu

Златко Захариев / Rouster / Eumoirous Ltd.

Eumoirous е Българска компания, която се занимава ексклузивно с разработката на своя продукт Rouster. Rouster е следващото поколение персонален компютър - изчислителната му мощ е изцяло в облака, а самият той се побира в портфейл. Той се използва с помощта на т. нар. „тънки клиенти“ , които го превръщат във всяко устройство, което е необходимо: лаптоп, настолен компютър, таблет, конзола за игри и т.н. или с помощна на вече наличен хардуер (лаптоп, настолен компютър или Android/iOS устройство). Rouster компютрите елиминират нуждата от предварителна инвестиция в хардуер. Вместо това потребителите заплащат месечна такса само за това, което използват. Те могат да бъдат надграждани неограничено без това да изисква закупуването на нов хардуер. Усещането от използването на Rouster е неразличимо от това на конвенционален компютър, като това прави Rouster подходящ за цялата гама дейности изискващи компютри - от сърфиране, гледане на филми и слушане на музика до работа и играене на компютърни игри.

Проекти:
- Пилотен проект за крайни потребители съвместно със Salzburg AG - Австрия (https://www.salzburg-ag.at/) в рамките на програмата SalzburgAG Innovation Challange #4
- Пилотен проект за корпоративни потребители съвместно със Salzburg AG - Австрия (https://www.salzburg-ag.at/) в рамките на програмата SalzburgAG Innovation Challange #4
- Пилотен проект за крайни потребители на територията на САЩ, съвместно с Stevens Institute of Technology (SIT) - САЩ и Next Generation Internet (NGI) Consortium - EU в рамките на програмата NGI Explorers

Отличия и награди:
- Изследовател в програмата NGI Explorers
- Финалист на SalzburgAG Innovation Challange #4
- Специален победител на StartUpLive Sofia
- Полуфиналист на Webit founders games
- Многократни участия в различни форуми и конференции - WolvesSummit, Collision, LaToken, Podim, InfoShare, Webit, Techsilvania и др.

Информация и демонстрация:
https://youtu.be/I0GIZnN0LXA
https://rouster.eu

Знам.бе https://znam.be/

Знам.бе

Мисията на Знам.бе е да представи актуални за времето подходи и инструменти за учене, съобразени с интересите на младите хора. Осъществяваме го с електронни и физически продукти, които разпространяваме до всяко дете в България. Децата са най-големият ни капитал и затова съвсем естествено се фокусираме върху тяхното образование и възпитание.
За да бъдем максимално полезни на всяко дете в страната ни, създадохме въпросник, който да покаже евентуалния път на развитие на детето. В основата си този въпросник стъпва на пет-факторния психологически модел (Big-5) за личностни черти и взима предвид рамката на европейската комисия (ЕК) за ключовите компетентности на бъдещето. Така въпросникът насочва децата към един от 18-те отрасли в индустрията, които са заложени на глобално ниво от обединените нации (ООН).
През 2020-а година попълванията на въпросника достигнаха над 15 000. Отговорът на въпросите е първата крачка в професионалното ориентиране, защото дава насоката. Навременното и коректно определяне на професионалното направление на младите хора със сигурност ги доближава още повече до успешната бизнес реализация в бъдеще.
За да доразвием концепцията и да подпомогнем процеса на ориентиране, реализирахме и онлайн "Въпросително Турне" от 10 града в страната, като целта бе специалистите в екипа да дадат отговор на 10 особено важни въпроса за учениците от 8 до 12 клас, които мислят за следващата стъпка в живота си. Събитията се излъчиха онлайн безплатно до всеки и надминаха 11,5 хиляди гледания.
Можете да се запознаете с въпросника ни за професионално ориентиране тук:
-> znam.be/q/BAIT

Империя Онлайн ЕАД https://imperiaonline.bg/

Империя Онлайн ЕАД

За 15 години на пазара, Империя Онлайн ЕАД, е успяла да се докаже като най-голямата компания за разработка и разпространение на онлайн игри в България. Игрите от портфолиото ни се конкурират с всички в конкретния жанр. Това е и основният приоритет на всеки от служителите на компанията.

Без съмнение една от най-популярните игри на Империя Онлайн ЕАД е Siege: World War II, изцяло мобилна игра достъпна за двата магазина за мобилни игри - Apple App Store и Google Play Store. Siege е разработена от Simutronics, компания също част от Stillfront Group, а Империя Онлайн ЕАД става нейният издател в началото на 2020. Година по-късно играта е сред най-популярните за своя жанр. Целият игрови сценарии е подобрен благодарение на високата експертиза на екипа зад играта. Добавени са нови основни модули като туториал, допълнителни карти, промоции, събития и турнири. Подменена е изцяло голяма част от визуализациите в играта. Като допълнение благодарение на екипа на Империя Онлайн ЕАД, играта бива преведена на 22 езика. След като става част от портфолиото на компанията ни, Siege е популяризирана като предпочитано заглавие няколко пъти в рамките на една година и в Apple App Store, и в Google Play Store. Към днешна дата, екипът, който поддържа играта работи върху вече планираните иновации, които да бъдат добавени в играта и да подобрят допълнително преживяване на играчите. Базирайки се на досегашния си опит, следващите ни стъпки са достигането до нови пазари за Siege.

Империя Онлайн ЕАД многократно е отличена като пример за иновационна компания с успешните игри в портфолиото си. Успехът на Siege за последните 365 дни е едва началото, което компанията и играта заедно могат да постигнат в близкото бъдеще. Дългогодишният опит на компанията заедно с гъвкавостта и експертизата на целия екип са в основата на създаването на игри от световна величина.
Криптоапс ЕООД https://gostartups.net

Криптоапс ЕООД

GoStartups е стартираща компания основана през началото на 2018 година от Мартин Куванджиев. Целта на компанията е да подпомага стартиращи и вече стартирали компании в дефинирането на продукта, създаването му и внедряването му на пазара. По този начин GoStartups работи в полза на българската икономика и стимулира реализацията на ИТ проекти с потенциал за обещаващо високи резултати в международен мащаб.

Компанията се отличава с отличното качество на изпълнение и много висок процент на успеваемост на проектите, разработени от екипа. Основният продукт на компанията е бизнес модел за бързо внедряване на новаторски продукти, който е уникален по рода си и е доказал своята успеваемост на световно ниво през 2019 г. и 2020 г.

GoStartups вярва в развитието на българските ИКТ продукти и поради тази причина около 25% от дейността на компанията в България е pro bono (без заплащане от клиента), като това се случва само и единствено за стартиращи български продукти с ограничен начален капитал. През 2020 година компанията е внедрила на пазара 6 нови български продукта и 5 международни. Общият брой потребители на продуктите, създадени от GoStartups, надвишава 700 000 души в световен мащаб.

Като иновативна компания, GoStartups използва технологии, които са нови на пазара. През 2020 година екипът от ИТ специалисти допринася за развитието на множество open source проекти като Coveralls, Fastlane, NodeJS, Trezor Blockbook и Slather, JOSE-Swift, Hamilton, AuraConnect.

Иновативни технологии, които GoStartups използва през 2020 година:
- CoreML - Machine Learning платформа от Apple
- TensorFlow
- Tesseract + OpenCV
- ARKit - Augmented Reality
- Bitcoin, Ethereum and Aethernity SDK - Blockchain Development

Продукти, внедрени от GoStartups през 2020 година:
- Helpy.BG - Платформа за безплатни услуги за България
- Activ5 - приложение за фитнес тренировки в домашни условия
- ActivForce - приложение за физиотерапия
- xChange.bg - мобилно приложение за най-голямата борса за криптовалути в България
- Protecto - Мобилно приложение за сигурно криптиране и декриптиране на файлове
- MRZ-Read - фреймуърк за разпознаване на MRZ информация на документи от снимки
- æLink - проект, който свързва различни блокчейн технологии, за да могат да комуникират и изпълняват транзакции помежду си
- Assetify - бизнес ориентирана платформа за осигуряване на кредит със залог в криптовалута
- DroneMapsBG - Карти за пилотите на дронове в България

Награди, спечелени през 2020 година:
- Победител в Starfleet 2020
- Победител в Human DeFi Hackathon
- Tech Professional of the Year - Global Tech Summit

Мисията на екипа е да създаде устойчива среда за предприемачество и разработка на решения, като същевременно непрестанно споделя публично за своите проекти, намерения, опит, ноухау и бизнес ползи при участие в дейността на проекта. За да отговори на високите очаквания за продуктивност и качество, характерни за висококонкурентния ИТ сектор, GoStartups прилага в работата си съвременни технологии и разрешава бизнес предизвикателствата си с модерни процеси на работа. Равносметката за успеха на стартъпа през последните години сочи, че GoStartups има висок принос за позиционирането на българския ИКТ бранш на международната сцена чрез уникалния по рода си подход за работа.

ЛогиСофт ЕООД http://www.logisoft.bg

ЛогиСофт ЕООД

Автоматичната система за измерване, идентификация и сортиране на колетни пратки е разработена от колектив от опитни специалисти на фирма ЛогиСофт и е изцяло български иновативен продукт, създаден през 2020 г, насочен главно към куриерския бизнес.
Досегашната практика показва, че предизвикателствата, стоящи пред куриерските служби нямат елегантно решение, в ситуация в която всичко там се извършва на ръка. Задачата на всеки един куриерски хъб е проста. Трябва да се прехвърлят пристигащите пратки от събирателните центрове в транспортните средства, които след това да тръгнат към съответните получатели. Понякога товарите са десетки хиляди на смяна, камионите потеглят в последния възможен момент от събирателните центрове, за да могат да бъдат запълнени оптимално с пратки от деня. Заради това се налага колетите да се сортират и претоварят в много кратък времеви интервал, преди да продължат към своите получатели. Освен чисто транспортната задача за всеки колет е нужно да се съберат и данни за неговите размери и тегло. Така че тази не особено сложна задача всъщност се превръща в колосална и за нейното бързо и качествено решение би била нужна многобройна армия от служители, работещи понякога по цели нощи, за да се справят със сроковете. Кому обаче е нужен такъв стрес и то в 21-ви век? Адекватно и навремено решение в тази ситуация беше изграждането на високоскоростна автоматизирана система за идентификация, измерване и сортиране на колетните пратки, покриваща в максимална степен пиковите натоварвания.
ЛогиСофт предлага алтернативно, завършено конкурентно all-in-one решение.
Това е уникална за България интегрирана система за автоматично измерване на теглото и размерите на бързодвижещ се поток от кашони, тяхната сигурна идентификация, както и по-нататъшното им проследяване и транспортиране до определена крайна дестинация. Или една система, обединяваща в себе си тензометрична подсистема, система за измерване на геометрични размери и система за идентификация на баркод етикети. Управлява се и транспорта и разпределението на материалния поток. Тази част от проекта е реализирана в съвместно сътрудничество с две други български фирми Kyowa Europe и Industrial Software.
Това е едно елегантно инженерно решение, блестящо със своята математическа красота и простота.
Предимства за клиента:
• Драстично се увеличава пропусквателната способност в куриерските центрове; избягва се хаоса, особено в тежки и натоварени моменти.
• Възможност за автоматично фактуриране и оптимизация на транспортните ресурси.
• Поддръжка на системата от една ръка
От края на миналата година системата работи успешно в базите на водеща куриерска компания в България. Тя е с впечатляващи параметри, които винаги можем да демонстрираме при интерес.
Надяваме се, че освен всичко друго през изминалата предизивикателна COVID-19 година ние от ЛогиСофт бяхме и добър пример за гъвкавост и бърза адекватна преориентация на бизнеса! Чрез нашия продукт помогнахме на най-натоварените в този „ онлайн“ период куриерски компании! Може би вашият коледен подарък е минал през зоркия поглед на нашата система!

Мнемоника АД http://www.mnemonica.bg

Мнемоника АД

По данни на Cybersecurity Ventures киберпрестъпността в глобален мащаб ще нанесе щети за повече от 6 трилиона долара през 2021 г., превръщайки сигурността в една от най-важните сфери на обществения и икономически живот.

Над 4300 са разследваните инциденти, след като българската компания Мнемоника разработи решение за киберзащита - център за управление на киберсигурност SOC Mnemonica. Това е специализирано звено за своевременно откриване и неутрализиране на киберзаплахи, което извършва превенция на информационни пробиви, анализира и разследва инциденти и проследява поведението на потребителите.

Целта на продукта е да се приложи най-високо ниво информационна сигурност и защита на най-важните дигитални ресурси на организациите. Мнемоника е доверен партньор в сферата на киберсигурността на топ 10 от българските банки и телекоми вече повече от десетилетие.

Само част от компаниите, доверили се на това решение, са AG Capital и „Агенция за събиране на вземания“ ЕАД. В момента в АСВ над 400 служители във всички офиси на организацията се възползват от надеждност, гъвкавост и безпроблемна администрация на дигиталния достъп.

“Oт средата на тази година използваме център за управление на киберсигурността, като решението ни даде добра основа за превенция, анализ и проследяемост. Намалихме до минути времето за реакции на потенциални киберинциденти. Решението предлага агрегиране на всички записи и извеждане/отчитане на важните събития – за да се прецени дали случващото се не изглежда като част от систематични опити за пробив отвън“, каза Стоян Ангелов, ръководител отдел „Информационни и комуникационни технологии“ в „Агенция за събиране на вземания“ ЕАД.

Най – сериозните ползи от използването на SOC са:
- мониториране в реално време на инцидентите и отсяване само на значимите;
- ранно откриване на опити за пробиви;
- превенция за изтичане на информацията;
- разследване на киберинциденти от специалисти.
Използването на услугата не затруднява работата на системите и служителите. Човешкият фактор винаги е уязвимо звено в защитата, затова е взет под внимание при разработването на продукта.

Решението в числа и факти:
- Компании от сферата на услугите и финансите вече се възползват от SOC.
- 10 предотвратени реални атаки за периода от стартирането на услугата досега.
- Могат да бъдат спестени разходи за киберсигурност и предотвратяване на инциденти в размер на до 50 % при използването на SOC като услуга.
- Екипът на Мнемоника осигурява защита на над 1000 души в съответните клиентски организации.
Security Operations Center улеснява и ускорява поддържането на киберзащита и разследването на инциденти като осигурява:
• бърза реакция – специално подготвени кибер анализатори могат да поемат работата по инцидент във времеви интервал до 30 мин. след откриването му;
• повишена ефективност (в зависимост от избрания пакет на услугата) - производителността на хората може да бъде повишена над 10 пъти, в резултат на използването на върхови технологии. Намаляването на false positive събитията е в размер на до 90 %.
• ограничаване на човешка грешка – чрез комбинацията от системи и специалисти може да бъде наложена защита на 100 % от хората, работещи дистанционно.

Използването на услугата и център за управление на киберсигурност SOC Mnemonica може да бъде в помощ на всички потребители, независимо от големината на организацията или сектора.

Софтгруп https://www.softgroup.eu/

Софтгруп

Софтгруп е българска софтуерна компания, която през последните 17 години предоставя високотехнологични решения за сериализация на фармацевтичната индустрия като по този начин допринася в борбата срещу един най-наболелите проблеми в световен мащаб - фалшификацията на лекарства и медицински изделия, в съответствие с всички актуални регулации и добри практики в сектора.
Чрез своите иновативни хардуерни и софтуерни решения, компанията има за цел да подкрепи фармацевтичните компании в процеса по дигитализация на индустрията, както и да осигури достъпа им до силно регулираните пазари по света като Европа, САЩ, Бразилия и дори Русия, където към момента регулацията е определена като най-предизвикателната и комплексна в света.
Технологичните решения под бранда SoftGroup® SaTT Cloud Services предоставят възможност за установяване на бърз, лесен и достъпен за потребителите начин за сигурна комуникация (предоставяне) на данните за сериализираните продукти на различни нива както вътре в организацията, така и извън нея – между бизнес партньори, подизпълнители и регулаторни органи.
Софтгруп е компания с изцяло българска собственост, мениджмънт и екип. Благодарение на топ специалистите, наети в компанията, тя създава и реализира на международните пазари продукти с висока добавена стойност и пряко допринася за развитието и имиджа на българския ИКТ сектор.
Освен в полза на активните икономически участници, Софтгруп е консултант и изпълнител при редица проекти по имплементация на сериализация на държавно ниво.
Софтгруп е сертифициран партньор на:
• Европейска организация за верификация на лекарства (EMVO)
• CRPT и MDLP системи в Русия като един от първите в света акредитирани доставчици на решения и интегратори
• GS1 Healthcare - международна организация с нестопанска цел, която разработва и внедрява стандарти за идентификация
• Партньор на Българската организация за верификация на лекарствата (BgMVO).
Софтгруп е носител на няколко престижни награди за качество и иновации за различни проекти за сериализация, като последната е връчена през март 2020 год. във връзка с внедряването на сложна интеграция, която осигурява пълно съответствие на фармацевтичните продукти с руското законодателство и изисквания.
Награди:
2018: 4th CEE Pharmaceutical Manufacturing Excellence Award – Проект по внедряване на решения за сериализация в съответствие с изисквания на Европа за Чайкафарма, България.
2020: 6th CEE Pharmaceutical Manufacturing Excellence Award - Проект по внедряване на решения за сериализация и агрегация в съответствие с изисквания на Русия за Phytopharm, Полша.

Референти клиенти:
Teva, България
Чайкафарма, България
Антибиотик Разград, България
Биовет, България
HAEMATO, Германия
Pinewood Healthcare, Ирландия
BB Pharm, Чехия
Phytopharm, Полша
Farmak, Украйна
Сървис Центрикс ООД http://www.servicecentrix.com

Сървис Центрикс ООД

Във времена на здравна и икономическа криза, роботизацията и автоматизацията на бизнес процесите (RPA) се превръща в изключително актуална тема в световен мащаб. Според редица международни проучвания и анализи се очаква автоматизацията да става все по-приложима в бизнеса, както и да трансформира над 53 милиона работни места в Европа до 2030 година.

Какво представлява RPA?
RPA е технология, използваща компютърен софтуер, т.нар „робот” за възпроизвеждането на стъпките извършвани от човека, взаимодействащ си с приложни системи при изпълнението на даден бизнес процес. Роботите не зависят от външни фактори и могат да работят непрестанно - 24 часа, 7 дни в седмицата. Роботизацията на бизнес процесите е решение, което може да подпомогне редица бизнеси, повишавайки тяхната продуктивност, намалявайки разходите, елиминирайки човешките грешки и създавайки значително по-голяма сигурност в отделите.

Нашето решение в Пощенска банка:
Шест робота бяха внедрени в дейността на отдел "Кредитна администрация“, част от мащабен проект за роботизация на 20 различни работни процеса в организацията, чрез RPA технологии. С въвеждането на тази иновация банката оптимизира дейността на едно от най-натоварените си звена и облекчи всекидневните задължения на служителите, като прехвърли огромен обем от работата им върху т.нар. роботи.
Чрез RPA технологията роботите бяха "обучени“ да изпълняват част от традиционните за "Кредитна администрация“ процеси като: създаване на документи от шаблони, актуализиране на потребителските профили, въвеждани на данни от фактури, обработване на плащания и др.
Внедряването на роботите позволи на банката да освободи ресурс от над 100 човекодни на месец. Времето за обработка и изпълнение на автоматизираните процеси беше намалено средно с около 80%, а оперативният риск от грешки при ръчни операции се намали от около 5% на практика до нула. Изчисленията показват, че тези икономии на време и разходи носят възвръщаемост на инвестицията (ROI) от 3:1 за 1 година.
"RPA решенията са иновативна разработка, която в същността си представлява софтуерен бот, програмиран да изпълнява процеси и приложения подобно на човек. Чрез роботите се автоматизират еднотипни, повтарящи се задачи, които отнемат голяма част от времето на служителите. Необходимостта от въвеждането на тази технология беше обусловена от динамичното развитие и активно протичащите процеси на дигитализация в банката, което изискваше предлагането на по-добри продукти и решения за нашите клиенти както в сферата на продажбите, така и в сферата на обслужването" - Белян Белчев, началник на управление "Кредитна администрация".
Проектът се реализира в рамките на шест месеца, изключително кратък срок, спрямо сложността и мащабността на процесите и сливането на банката с Пиреос, което бе осъществено в същият времеви интервал.

Кои сме ние?
Сървис Центрикс е българска компания с богат опит и широка експертиза в сферата на RPA. Ние сме единствената компания за България и едва трета в Централна и Източна Европа със статут „Златен партньор“, както и първият и единствен за България „Сертифициран партньор за услуги” (осми в EMEA) на световния лидер в областта на RPA - UiPath. През изминалите 3 години сме автоматизирали над 180 процеса в редица големи и средни международни и български компании. Наши клиенти са Уникредит Булбанк, Виваком, A1, Пощенска Банка, Аурубис, ЕОС Матрикс, Държавна Агенция за Електронно Управление и много други.

Юбитрак България http://www.ubitrack.eu

Юбитрак България

Ubitrack е доставчик на футболни данни за представянето на футболистите. Прилагайки компютърно зрение върху видео материал от мачове, системата ни автоматизира процеса по извличане на данните, като гарантира високо качество и точност, и ниски разходи за извличането.
Започнахме разработване на системата ни и услугата през 2018, като фирмата е основана през 2019 година. До момнета за развитието на услугата си сме получили подкрупа от отбори от първа и втора професионална лига в България, аналитични фирми от Италия, Испания и Белгия. Вече имаме десетки обработени мачове, като сме в преговори за покритие на първата си цяла лига. До момента сме генерирали €220 000.
В края на 2019 получихме инвестиция от Overkill Ventures.
Услугите ни са най-интересни за отбори и първенства, които не могат да си позволят установените решения на пазара. В момента сме в разговори за партньорство с аналитични фирми и фирми обслужващи фенове в Белгия, Бразилия (под патронажа на телекома Телефоника) и Италия. За разлика от конкурентите ни на пазара, които предлагат изключително данни за събитията в един мач (пасове, удари, единоборства и т.н.), ние предоставяме данни за събитията и позиционни (позицията на всеки обект на терена няколко десетки пъти в секунда) данни. Тъй като в момента тези данни се извличат само с помощта на GPS трекри, но само за собствения отбор и без топка, предоставянето на позиционни данни за двата отбора, топката, дори и съдиите се смята за следващата стъпка в развитието на индустрията.
Следваща стъпка в развитието ни е навлизането и в други спортове. Нашата цел е Ubitrack да е най-големият доставик на спортни данни в света.
Вече имаме отличия, като Иновативно предприятие на годината за 2019, финалисти на pitching състезанията на конференциите TechChill и World Football Summit.

„Сървис О Ес“ АД http://www.serviceos.com

„Сървис О Ес“ АД

„Сървис О Ес“ АД е изцяло българска компания предлагаща иновативна, динамична и гъвкава ERP система от ново поколение,с която помага на бизнеси опериращи в сектора на услугите (Service Sector) да постигнат поставените си цели. Ние сме на пазара от 2014-та година и нашето технологично решение се развива постоянно за да даде на нашите клиенти възможност да изградят или запазят конкурентното си предимство.

Продуктът на „Сървис О Ес“ АД се предлага като SaaS (Software as a Service) и неговата екосистема включва модулно развити функционалности, с който един клиент може да управлява различните аспекти по извършването на услугите си:
• Автоматизиране на маркетинг операциите на бизнеса си
• Връзките с клиенти - с цел намаляване на ненужните оперативни дейности на персонала и предоставяне възможност за self-management
• Връзките с партньорите и доставчиците с цел подобряване на крайната услуга за клиента
• Продажбите - онлайн и офлайн
• Финансовите операции на бизнеса си

В световен мащаб се конкурираме с продукти като ServiceTitan, ServiceM8, Big Change, SimPro, SimplyBook, за които смеем да твърдим, че дори изпреварваме с техническите си възможности. Към текущия момент нашият продукт се използва от бизнес клиента в различни индустрии, като като обработва стотици хиляди поръчки всяка година за десетки милиони британски паунда стерлинг, австралийски долари, евро и т.н.

Част от функционалностите и възможностите на ERP системата:
• Изключително гъвкава форма за поръчки, интегрирана също в мобилни и уеб приложения
• Динамичен график с изчисляване на реалната заетост на професионалистите
• Автоматично събиране и обработване на обратна връзка от клиенти
• Автоматичен ремаркетинг на клиенти по различни критерии
• Интеграция с множество платежни платформи
• Business Intelligence софтуер за анализ на данните
• Софтуерни телефони за директна връзка с клиенти и партньори
• 2 мобилни приложения (за клиенти и за партньори), поддържани за Android, iOS
• Онлайн платформа за обучение както на наети лица така и на партньори
• Клиентски уеб портал за бърз и лесен достъп до поръчките и извършване на промени, разплащания и др.
• Система за обработка и анализ на гласови съобщения (Speech-to-text)
• Система за разплащане по телефона

Някои от нововъведенията в нашата екосистема през 2020 та година са:
• Разработка и внедряване на изкуствен интелект при обработката на входящите оперативни обаждания
• Имплементация на видео обаждания в съществуващите мобилни приложения
• Подобряване на системите за менажиране на плащания чрез 3D и други тулове за събиране
• Автоматични канселации и рефънди
• Интегриране на софтуерни телефони

Сред постиженията, с които се гордеем най-много за 2020 та година е че наш клиент успя с помощта на нашият продукт успешно да получи международна сертификация за управление на качеството, риска и околната среда а именно ИСО 9001, ИСО 14001, ИСО 45001.
За повече информация за нашето решение моля да посетите нашият уебсайт:
https://www.serviceos.com/
https://www.serviceos.com/all-features/
https://www.serviceos.com/industries/

Новини

24.02.2021

Победители в конкурса „Наградите на БАИТ“ за 2020 г.

За 10-а поредна година на официална церемония бяха отличени победителите в отделните категории на конкурса „Наградите на БАИТ”. За първи път събитието се проведе във виртуално студио и...

08.02.2021

Известни са номинираните в отделните категории на конкурса Наградите на БАИТ за 2020г.

След гласуването на журито вече са известни номинираните в отделните категории на „Наградите на БАИТ“ за 2020 г. Победителите ще бъдат обявени на официална церемония на 24 февруари 2021...

12.01.2021

93 кандидатури за „Наградите на БАИТ” за 2020 г.

93 регистрации от личности, компании и институции бяха направени до края на срока за участие в 10-то издание на конкурса „Наградите на БАИТ“. Най-много подадени проекти има в...

 

Златен спонсор

АЛСО България

Със специалното участие на bTalks

bTalks

Сребърен спонсор

Datecs Акронис България

Бронзов спонсор

Ciela Norma Ardes Ърнст и Янг България

Партньори

БЪЛГАРСКА ТЕЛЕГРАФНА АГЕНЦИЯ БНР Bloomberg TV Bulgaria Computerworld CIO TechNews Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия Национално сдружение на общините в Република България Eleven ПРЕДПРИЕМАЧ b2b Media Sofia Tech Park JA Bulgaria Pixelmedia.bg Инженер.bg ДигиталнаИндустрия.bg БТПП БСК DevStyler